Oranje kite in zee - is het goed afgelopen?

hampi

Geen avatar

Berichten: 6
Mei 10, 2012, 20:49:45
edit2Rapporteer  
Vanavond om 6 uur lag er bij Wijk een oranje kite ongeveer 40 minuten in het water. Hij dreef met kiter van pier richting bunker. Omdat wind side shore was, kwam kiter niet dichterbij strand. Eenmaal lukte het de kiter zijn oranje kite omhoog te krijgen, maar vrij snel daarna lag die weer in het water.
Een aantal kiters maakten zich zorgen. Er kruisten wel veel kiters bij hem in de buurt, maar het was niet duidelijk of die hielpen. Ik heb bij Aloha melding gemaakt. Die hebben kustwacht gebeld. Later zagen we in de verte dat die uitvoer. Het was echter niet zichtbaar of de kiter het alleen gered heeft. Vanaf Aloha was de oranje kite in ieder geval niet meer te zien.
Weet iemand of dit goed is afgelopen?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Mei 10, 2012, 21:37:37
edit2Rapporteer  
Was er ook vanavond, stond geen wind en vanaf de pier naar de bunker gelopen. Waren rond een uur of 8 bij de bunker en toen zag ik em net niet meer. Eerder zag ik die kite nog wel in het water liggen. Geen idee wat er mee gebeurd is.
feddomw
Gast
Antwoord #2 Mei 10, 2012, 22:57:42
edit2Rapporteer  
1735248   18:26:02   10-05-12   ALPHA   Prio 1, Surfer in problemen, WAZ
Opstappers Donateur
1735062   18:26:02   10-05-12   ALPHA   Prio 1, Surfer in problemen, WAZ
KNRM Monitor Kennemerland
1735099   18:26:01   10-05-12   ALPHA   Prio 1, Surfer in problemen, WAZ
KNRM Monitor Hoofdkantoor IJmuiden


Ze zijn er dus wel heen gegaan. Omdat er geen escalatie is sinds 18.26 zal het toch wel OK zijn verder?


Reinoutkoster

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #3 Mei 11, 2012, 19:27:43
edit2Rapporteer  
@hampi Denk dat ik jou tegengekomen ben toen jij de Aloha uitkwam en ik naar binnen wilde gaan om te alarmeren. Het is allemaal goed afgelopen!

Omdat het mij ook niet lekker zat ben ik met mn kite maatje downwind gaan lopen. We dachten misschien nog te kunnen helpen of op zijn minst de KNRM uit te leggen wat er precies gezien was. Ong 3 km downwind kwamen we de kiter op het strand tegen. Hij had de KNRM zelf al gesproken dus die waren inmiddels weer vertrokken. De man kon door de zeer zwakke wind zijn kite niet goed in de lucht houden. Uiteindelijk is hij op zn kite liggend, half zwemmend bij de kust gekomen. Dankzij goed wetsuit en een zwemvest had hij geen last van onderkoeling of vermoeidheid.
Hij zei inderdaad dat er meerdere mensen bij hem zijn komen kijken en vragen of ze konden helpen. Een paddle boarder? zeg je dat zo? heeft zijn board naar de kant gebracht waardoor hij wat makkelijker richting kust kon zwemmen. Allen dank voor de hulp en oplettendheid!
hampi

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #4 Mei 11, 2012, 21:19:01
edit2Rapporteer  
Hallo Reinoutkoster, ik denk ook dat jij het was (volgens mij had je een mooie 2011 north kite). Jij was degene die zei dat we moesten bellen; jij rende al - terwijl ik nog twijfelde wat ik kon doen.
Mooi dat we weten hoe het afgelopen is doordat je zo'n stuk gelopen hebt. Ik neem aan dat oranje kiter ook nog terugmoest lopen. Was KNMR nog op het water geweest of had hij het gewoon zelf gered voordat ze kwamen?
feddomw
Gast
Antwoord #5 Mei 11, 2012, 22:51:20
edit2Rapporteer  
@hampi Denk dat ik jou tegengekomen ben toen jij de Aloha uitkwam en ik naar binnen wilde gaan om te alarmeren. Het is allemaal goed afgelopen!

Omdat het mij ook niet lekker zat ben ik met mn kite maatje downwind gaan lopen. We dachten misschien nog te kunnen helpen of op zijn minst de KNRM uit te leggen wat er precies gezien was. Ong 3 km downwind kwamen we de kiter op het strand tegen. Hij had de KNRM zelf al gesproken dus die waren inmiddels weer vertrokken. De man kon door de zeer zwakke wind zijn kite niet goed in de lucht houden. Uiteindelijk is hij op zn kite liggend, half zwemmend bij de kust gekomen. Dankzij goed wetsuit en een zwemvest had hij geen last van onderkoeling of vermoeidheid.
Hij zij inderdaad dat er meerder mensen bij hem zijn komen kijken en vragen of ze konden helpen. Een paddle boarder? zeg je dat zo? heeft zijn board naar de kant gebracht waardoor hij wat makkelijker richting kust kon zwemmen. Allen dank voor de hulp en oplettendheid!

Zwemvest?????
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Mei 12, 2012, 00:31:35
edit2Rapporteer  
Blijft een onduidelijk verhaal, wel goed afgelopen gelukkig. Kiteboardje is m.i. het minst belangrijke als je je kite niet meer in de lucht kunt houden en naar de kant toe moet in water van 10 graden. Zaken zoals het getij zijn ook belangrijk. Als beginner kun je beter met opkomend getij het water opgaan. Sideshore, afgaande getij en weinig wind zijn de ingrediënten om langer in het water te blijven dan je lief is.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #7 Juni 11, 2012, 11:51:47
edit2Rapporteer  

Zwemvest?????

Nooit southpark gekeken? als je ten alle tijden een zwemvest aan hebt, is de kans dat je iets overkomt kleiner . . . . .
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.