Kitesurfer sterft in Oostduinkerke

Sierrra November

Berichten: 86
Antwoord #25 Juni 10, 2012, 13:31:26
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of er tegen dit soort mensen uberhaupt maatregelen zullen werken?

Nee, idioterie hou je nooit tegen. Er lopen op deze aardbol genoeg mensen rond met de herseninhoud van een pinda. Ooit in een ver verleden hebben ze regels verzonnen om mensen in het gareel te houden wat redelijk werkt maar nog steeds niet waterdicht is. Mensen doen uiteindelijk gewoon wat ze zelf willen. Soms hoor je wel eens dat een groep jongeren op een 50km weg met 130 tegen een boom aan knalt. Ik vraag me dan altijd af of ik er nu om moet rouwen of dat het een gevalletje eigen schuld, hele dikke bult is. Maargoed.....blijft aan de ene kant toch altijd klote als dat soort zaken gebeuren maar ik denk dat we niet de illusie moeten hebben om alle ongelukken te kunnen voorkomen.

Bij het vliegeren geldt natuurlijk wel iets anders en dat is dat iedereen begrijpt dat 130km/h rijden in het 50-gebied niet snugger is, maar dat mensen minder goed beeld hebben bij het aantal vierkante meters van een vlieger en de kracht die je in combinatie met de wind daarvan krijgt. Het is toch een onzichtbaar iets. Je gaat dit dus nooit helemaal voorkomen want veel mensen denken er gewoon niet bij na.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #26 Juni 10, 2012, 15:15:14
edit2Rapporteer  
Verschrikkelijk .........

zo'n ongeluk laat toch maar weer eens zien welke risico's het kitesurfen met zich meebrengt ....

voor beginners ..... maar ook voor ervaren surfers..

en dat alle regels en technische vernieuwingen de sport wel veiliger kunnen maken, maar nooit 100% veilig ....

Slechts 1 maatregel voorkomt dit soort tragische ongelukken: niet kitesurfen ... dus gewoon wettelijk verbieden .......

en dat willen we allemaal niet  ......

daarom moeten we blijven werken aan regelgeving, technische verbetering, scholing ... en vooral sociale controle ..... elkaar helpen maar ook elkaar corrigeren ....
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #27 Juni 10, 2012, 15:32:05
edit2Rapporteer  
Heel triest nieuws.
Iemand die zonder enige vorm van les op marktplaats een (zwaar overjarige) kite koopt en onbewust van de gevaren wat gaat experimenteren.. daar helpt niets tegen. Behalve dat als je zoiets ziet er direct op af moet rennen en de persoon erop aanspreken. Desnoods zn lijnen doorsnijden en ervandoor gaan als persoon in kwestie niet naar jouw goed bedoelde adviezen wil luisteren. Maar ja je moet er dan maar toevallig in de buurt zijn ook.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #28 Juni 10, 2012, 16:07:17
edit2Rapporteer  
Soms hoor je wel eens dat een groep jongeren op een 50km weg met 130 tegen een boom aan knalt. Ik vraag me dan altijd af of ik er nu om moet rouwen of dat het een gevalletje eigen schuld, hele dikke bult is.

Je voorkomt het nooit, vaak is het indruk maken, vaak is het onwetendheid en zeker in het geval van het eerste vind ik het altijd een gevalletje eigen schuld dikke bult Vaak een geluk bij een ongeluk dat ze het zelf zijn en niet iemand die toevallig op de verkeerde plek stond.

Wel blijft het altijd vervelend voor de nabestaanden en daarom ook mijn medeleven aan zijn omgeving.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #29 Juni 10, 2012, 16:44:16
edit2Rapporteer  
RIP. Heel veel sterkte aan de nabestaanden.
Vreselijk weer om zo'n bericht je lezen.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #30 Juni 11, 2012, 18:19:46
edit2Rapporteer  
Dit artikel staat op AD
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3268522/2012/06/09/Kitesurfer-maakt-dodelijke-val.dhtml

Ik vind het wel triest dat 12% het artikel als grappig heeft bestempeld
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #31 Juni 11, 2012, 18:38:05
edit2Rapporteer  
Dit artikel staat op AD
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3268522/2012/06/09/Kitesurfer-maakt-dodelijke-val.dhtml

Ik vind het wel triest dat 12% het artikel als grappig heeft bestempeld


Niet dat het veel zal uitmaken, maar ik heb een foutrapportage opgestuurd naar het AD. Kerel was niet aan het ktiesurfen...
nooby

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #32 Juni 11, 2012, 20:09:43
edit2Rapporteer  
Tja, wat kunnen we hiervan leren.......

watersport word pas gevaarlijk waneer er soliede (dus alles behalve water, ( en inderdaad ook water kan hard zijn)) in de buurt is.....
elke skipper weet dat het gevaarlijkste moment van een crossing is het moment van verlaten en aankomen in de haven is. de twee weken op zee heeft het minste risico (wat niet wil zeggen dat er dan geen risico is)...

De man was aan het oefenen, was een beginner, en hij dacht waarschijnelijk dat hij er verstandig aan deed, nog niet het water op te gaan, maar aan de kant te oefenen....dit bleek een foute beslissing, met fatale gevolgen. Hij had er beter aan gedaan het open water op te gaan. daar had de betreffende windstoot 'm  een klap op het water opgeleverd, maar hij zou nog leven....

Hoe een rood shirtje of een wet suit de man in kwestie het leven had kunnen redden is mij een raadsel (behalve als iemand hem dan terecht had gewezen, en hem had uitgelegt welke risico's hij nam daar op het strand, en dat hij dan naar dat advies had geluisterd, en ernaverant naar had gehandeld, en...., en...)

Live and Learn!

N
GB

Berichten: 117
Antwoord #33 Juni 11, 2012, 21:17:34
edit2Rapporteer  
Gecondoleerd voor de nabestaanden..
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #34 Juni 11, 2012, 21:58:11
edit2Rapporteer  
RIP
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #35 Juni 12, 2012, 07:13:36
edit2Rapporteer  
RIP
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #36 Juni 12, 2012, 10:42:53
edit2Rapporteer  
Domheid of niet, beginner of gevorderde, er is helaas weer iemand overleden bij het uitoefenen van onze sport....

RIP!
Gecondoleerd aan de nabestaande en vrienden.

Of een rood lycra shirtje hier helpt??? Ik denk het niet maar de regelgevers kunnen middels deze shirt strategie aantonen dat zij hun werk hebben gedaan. Als dit betekend dat de spots voor ons open blijven en de regelgevers achter hun bureau blijven, dan moeten wij dit misschien maar accepten....
feddomw
Gast
Antwoord #37 Juni 12, 2012, 10:47:44
edit2Rapporteer  
Het is tragisch, maar ik denk dat we het niet uit het verband moeten trekken.

"If it bleeds, it leads" is hier van toepassing. Deze onfortuinlijke man was met een kite aan het oefenen op het droge, hij had net zo goed een buggy-fan kunnen zijn, bij wijze van spreken. Maar dat is voor de media niet interessant.

Ik zie ook geen enkele manier waarop regelgeving dit ongeval had kunnen voorkomen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Juni 12, 2012, 12:07:09
edit2Rapporteer  
Het rode shirtje had wellicht anderen kunnen motiveren om in te grijpen... Als anderen het uberhaupt hadden gezien, en als deze man hiernaar zou hebben geluisterd, en als, en als en als... en dan nog.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #39 Juni 13, 2012, 15:56:41
edit2Rapporteer  
gecondoleerd héél jammer en triest dat er weer een uit de community moest gaan. En dat met die levenservaring: hoe moest die dat weten zonder een les te hebben gevolgd en blijkbaar weinig inzicht omtrent de gevaren. Ik zie hier meer verantwording bij de ervaren omstanders...
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #40 Juni 15, 2012, 18:27:07
edit2Rapporteer  
Ik was zaterdag Oost-Duinkerke en heb het slachtoffer aangesproken.

Toen ik toekwam waren er 2 kerels een te grote kite aan het oppompen.
Een eindje van de  surfclub vandaan.

De 1ste was een 12m fuel aan het oppompen!

Deze werd aangesproken door een meisje en een jongen en begon toen te twijfelen.

Ik ben gaan praten met de kerel met de 9m J&N denk ik, en kreeg onmiddelijk te horen dat ik me met mijn eigen zaken mocht bezig houden!

Er kwamen nog mede kiters op deze kerel af;

Ik ben toen zelf gaan kiten.

De 12 fuel heb ik niet meer gezien, de 9m hing in de lucht toen ik het water op ging.
De rest heb ik vernomen toen ik me terug aan het omkleden was.


mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #41 Juni 15, 2012, 18:32:42
edit2Rapporteer  
Goede actie van je. Hopelijk weerhoudt het je de volgende keer er niet van om opnieuw je mening te verkondigen aan personen die duidelijk verkeerd bezig zijn.

Enige wat je bij zulke mensen nog kunt doen is hun lijnen doorsnijden. Maar ja voor hetzelfde geldt slaan ze je er halfdood voor als je zoiets doet. Er lopen nogal wat korte lontjes rond, ook al heb je het beste met ze voor.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #42 Juni 15, 2012, 18:36:34
edit2Rapporteer  
Lekker niks van anderen aannemen en het zelf beter weten.... Helaas met alle gevolgen van dien. Gelukkig heeft de eerste zich wel bedacht.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #43 Juni 16, 2012, 09:19:44
edit2Rapporteer  
In duitsland bij wismar is er ook een omgekomen dat zelfde weekend... in thailand ook nog eens twee en in de states nog een... zijn belgen nou zo speciaal?

RIP en sterkte aan de nabestaande.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #44 Juni 18, 2012, 14:23:22
edit2Rapporteer  
Ik was zaterdag Oost-Duinkerke en heb het slachtoffer aangesproken.

Toen ik toekwam waren er 2 kerels een te grote kite aan het oppompen.
Een eindje van de  surfclub vandaan.

De 1ste was een 12m fuel aan het oppompen!

Deze werd aangesproken door een meisje en een jongen en begon toen te twijfelen.

Ik ben gaan praten met de kerel met de 9m J&N denk ik, en kreeg onmiddelijk te horen dat ik me met mijn eigen zaken mocht bezig houden!

Er kwamen nog mede kiters op deze kerel af;

Ik ben toen zelf gaan kiten.

De 12 fuel heb ik niet meer gezien, de 9m hing in de lucht toen ik het water op ging.
De rest heb ik vernomen toen ik me terug aan het omkleden was.




Goed gedaan, dus disregard my last
chico

Berichten: 1112
Antwoord #45 Juni 18, 2012, 16:31:29
edit2Rapporteer  
Ik waarschuw ook wel eens mensen. Na een of tweemaal afraden stopt het voor mij. Sommige luisteren en anderen niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.