advies 1e aanschaf kite

Eelke1973

Berichten: 11
Juli 14, 2012, 23:39:29
edit2Rapporteer  
Wil deze week mijn 1e kite aanschaffen. Vanwege budget begin ik met 1 kite. Denk aan een Cabrinha Converse (had een Cabrinha tijdens de lessen en vond de bar super) of een Best Kahoona V3. Wie heeft er ervaring met deze kites en kan mij advies geven? (elk ander advies is welkom)

Ik twijfel ook over de grote. Denk aan een 11 of 12 meter (ben 82 kilo), maar ga over een week naar Curacao waar het standaard bijna elke dag 20 knopen of meer waait. Is de kite dan al niet te groot?

Alvast bedankt voor advies!

Grten, Eelke

Ps. Wie weet er nog een goede aanbieding voor een Converse of Kahoona?
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #1 Juli 15, 2012, 01:31:25
edit2Rapporteer  
Cabrinha convert is een prima beginnerskite met een heel goed barsysteem inderdaad. Cabrinha is ook materiaal van zeer hoge kwaliteit. Kahoona V3 vaar ik zelf, goede kite. Geschikt voor beginners, goede feel in de bar, rustig stuurgedrag. Goede afwerking en zo, niet helemaal op het niveau van Cabrinha echter Wink Zijn allebei wel kites waar je mee door kunt groeien.

Voor Nederlandse condities zou een 11 meter met jouw gewicht een prima kite zijn. Later kun je er dan een 8 bijkopen voor dagen met meer wind. In Curaçao zal dat met 20+ knopen een te grote maat zijn. Ik ben niet op de hoogte van de condities daar, maar je zou dan beter een 9m of zo kunnen overwegen.

Die 2 kites zijn bij verschillende bekende online shops wel goedkoop te krijgen, ik combinatie met bar en board. Er loopt ook nog een deel met 2012 Gaastra materiaal (kite, bar, board) voor weinig geld bij verschillende shops. Een Gaastra Hatch zou ook een prima beginnerskite zijn. (om Morres maar even voor te zijn)

Ik zou voor de Cabrinha Convert gaan persoonlijk ThumpsUp

Yourie

Berichten: 139
Antwoord #2 Juli 15, 2012, 10:16:15
edit2Rapporteer  
gaaf lekker naar Curaçao. daar ben ik geweest toen ik nog niet aan kite surfen deed. maar als ik zo kijk hoe het daar waait zou ik persoonlijk alleen me 9m mee nemen. als ik voor daar alleen een kite zou kopen zou dat een 10m worden.

dus zoek een negen of tien op, ga daar als een malle plezier hebben. en als je dan terug komt kun je voor hier altijd nog een 12m of 13m kopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.