Vraag voor de Unhookende Mensch

Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #25 Juni 27, 2012, 08:09:31
edit2Rapporteer  
Ik bedoelde eigenlijk dat de dick los geleverd wordt bij de bar zodat je hem wel of niet op je trapeze kan klikken.  zal kijken of ik een voorbeeld kan vinden
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #26 Juni 27, 2012, 08:16:17
edit2Rapporteer  
Duh...
En ja bij een extra kleine een hele korte dd.
Ontwerp je de nw cl ook zo dat er een extra kleine loop op kan? Das nm erg prettig voor kinderen.
Vanwege korte armpjes bedoel je?
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #27 Juni 27, 2012, 09:02:36
edit2Rapporteer  
uiteraard.
heb nm voor de huidige OR QR een hele kleine CL gemaakt zodat mijn kinderen 5cm extra kunnen depoweren anders is er echt te weinig depower ruimte voor kinderen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #28 Juni 27, 2012, 10:33:40
edit2Rapporteer  
Andere oplossing hiervoor is terug te vinden in het jaar kruik van het kitesurfen: fully hooked, erg kort te houden, alleen niet full proof vwb releasen. Was zelfs een direct aangelaste versie van op de bar (nog korter).
Wichard quick release snapshackle
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #29 Juni 27, 2012, 12:08:47
edit2Rapporteer  
Even uit do box denken Wink

Weet niet of het uberhaubt kan hoor maar zou een gegoten chickenloop dit oplossen?
Nu is de chickenloop overal een ovaaltje.
Maar stel dat je de chickenloop in een bepaalde vorm giet.

Bijvoorbeeld zoiets (let niet op mijn teken kunsten )
Je zit dan alleen met de release :S..

Dat zal dan ook anders moeten.. Tenzij het hele voorwerp gereleased word (dus het gearcheerde deel)
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #30 Juni 27, 2012, 12:35:25
edit2Rapporteer  
Even uit do box denken Wink

Weet niet of het uberhaubt kan hoor maar zou een gegoten chickenloop dit oplossen?
Nu is de chickenloop overal een ovaaltje.
Maar stel dat je de chickenloop in een bepaalde vorm giet.

Bijvoorbeeld zoiets (let niet op mijn teken kunsten )
Je zit dan alleen met de release :S..

Dat zal dan ook anders moeten.. Tenzij het hele voorwerp gereleased word (dus het gearcheerde deel)

Wat het releasen betreft zie ik geen probleem. De Cabrinha bar (tot 2008) werkt ook op die manier. De chickenloop schiet gewoon volledig los van de bar bij een release.

Lude

Berichten: 1420
Antwoord #31 Juni 27, 2012, 13:03:22
edit2Rapporteer  
De huidige cabrinha chickenloop werkt nog steeds zo, er zit alleen een hulsje overheen + een extra release voor je 5e lijn.

Voor Rudo: Ben geen unhooked-talent, maar heb toch een mening: Ik vind een opzij draaibare donkeydick die ik nu heb prima. Alleen soms zit hij toch wel een beetje in de weg. Fijner vind ik om een grote loop te hebben die parallel aan de bar staat als je uithaakt.
Let er op als het een polyester bevestiging is waar de stik-rand komt. Ik heb wel eens gehad bij een bar dat de stiknaad alle kracht op moest vangen, als je hem dan uithaakt met de donkeydick er nog in komt er veel kracht op en scheurt hij af. Tot nu toe vind ik het systeem van cabrinha het mooiste, met een stukje velcro verwijderbaar. Plus dat hij nooit in de weg zit, hij klapt toch wel naar beneden als je inhaakt.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #32 Juni 27, 2012, 13:54:44
edit2Rapporteer  
Plus dat hij nooit in de weg zit, hij klapt toch wel naar beneden als je inhaakt.

Behalve als je chickenloop niet in de bar lockt en tijdens je trick omdraait....
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #33 Juni 27, 2012, 14:51:11
edit2Rapporteer  
Even uit do box denken Wink

Weet niet of het uberhaubt kan hoor maar zou een gegoten chickenloop dit oplossen?
Nu is de chickenloop overal een ovaaltje.
Maar stel dat je de chickenloop in een bepaalde vorm giet.

Bijvoorbeeld zoiets (let niet op mijn teken kunsten )
Je zit dan alleen met de release :S..

Dat zal dan ook anders moeten.. Tenzij het hele voorwerp gereleased word (dus het gearcheerde deel)
Mooie schets Nick! Ik denk dat een molding dat niet gaat houden. Wat je ziet als je naar een CL kijkt als er geen spanning op staat is heel anders dan als je er met je hele prakkie aan hangt: De delen va nhet buisje gaan kaarsrecht staan. Die leuke "O" vorm wordt gevormd door de bevestingen boven iets naar buiten te richten, maar zodra er spanning op staat ontstaat er een knik. Nobile heeft/had een gegoten CL.

Maar nog even crowdsourcend: Ik wordt er nog niet helemaal wijs uit, voor alle drie de variaties is wat te zeggen:
> opzij draaien om eind van CL buisje (á la North en Naish) is goed maar is een beetje hinderlijk omdat het pennetje naar je toe staat (?)
> opzij draaien in het vlak van de CL (á la Ocean Rodeo) is prima (heb nog geen negatieven gelezen)
> Bungelend tussen de eindpunten van de CL  (á la Cab) is ook prima maar kan verkeerd draaien als de CL kan draaien t.o.v. de bar tijdens uitgehaakt.

Iemand nog ideeën? Bijvoorbeeld, die Naish is omkleed met nylon band, die van North is gespuitgiet uit TPU, zijn daar nog opmerkingen over te maken?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #34 Juni 27, 2012, 15:16:26
edit2Rapporteer  
Vaar zelf met ozone, en vind dat systeem goed werken.
Zelfde donkey dick als north en naish (dus om het eind van de cl)
Ook locked de cl bij ozone doordat het gedeelte waaraan de powerlijnen bevesitgd zijn rechthoekig is, en deze in de barhole komt bij het uithaken
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #35 Juni 27, 2012, 15:17:10
edit2Rapporteer  
Hendrik: goeie, dat is inderdaad een probleem, dan kan je helemaal niet meer inhaken als je pech hebt!
Opzich zou het dus mooi zijn als hij in niet ingestoken toestand zover opzij staat dat mocht dit gebeuren, je hem toch in kunt haken. Hij zal dan wat meer moeten buiten bij het insteken van de donkeydick, maar dat is prima.


Voor de donkeydick: Nylon of polyester wordt iets rafeliger na een tijdje. De fijnste donkeydicks die ik tot nu toe heb gehad zijn toch met een stukje buis erom.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #36 Juni 27, 2012, 15:28:28
edit2Rapporteer  
Op mijn tekening is het misschien niet zo goed te zien maar de chickenloop die ik getekend had zou ook diepte hebben.. dus de haak van een trapeze zou daar precies invallen..

Inderdaad heeft Nobile een gegoten chickenloop.
Zo te zien released ook bij nobile die hele loop.


Maar goed. Wa nie ken da ken nie Wink.

Tjsah. Ik haak niet zoveel uit.. eigenlijk alleen maar in.
En in dat opzicht vind ik die van Naish prima werken..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 Juni 27, 2012, 16:04:18
edit2Rapporteer  
Op mijn tekening is het misschien niet zo goed te zien maar de chickenloop die ik getekend had zou ook diepte hebben.. dus de haak van een trapeze zou daar precies invallen..

Inderdaad heeft Nobile een gegoten chickenloop.
Zo te zien released ook bij nobile die hele loop.


Maar goed. Wa nie ken da ken nie Wink.

Tjsah. Ik haak niet zoveel uit.. eigenlijk alleen maar in.
En in dat opzicht vind ik die van Naish prima werken..


Ja die gegoten CL van Nobile, dat is toch raar - zodra er een last aan hangt wil die "O" toch uitrekken tot een "II", dat ding moet dus continu die vervorming opvangen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #38 Juni 27, 2012, 16:12:23
edit2Rapporteer  
zeer waarschijnlijk een glasvezelversterkte kunststof die los van de nauwelijks vervormende eigenschappen daarmee dus alleen op 2 kleine punten belast wordt. Daarnaast ook veel gevoeliger is voor zaken als temperatuurschommelingen (m.n. in de winter als het bv uit de verwarmde auto komt... en dan in het koude zilte nat) Haarscheuren zijn dan voorgeprogrammeerd.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #39 Juni 27, 2012, 18:24:43
edit2Rapporteer  
haha juistem, zelfde nivo als die flexibele tandenborstels die in de reclame de ander kant op buigen als in het eggie.
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #40 Juni 27, 2012, 21:39:09
edit2Rapporteer  
een paar voordelen aan de naish cl zijn:

-geen swifel-> nooit een gedraaide cl bij het inhaken
-hij heeft een platte bovenkant met een soort knobbel waardoor hij bij het uithaken netjes en stevig op zijn plek blijft zitten
-de dd kan je wegdraaien, eigenlijk geen argument want dit kan bij bijna elk merk
-de cl is heel overzichtelijk
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #41 Juni 27, 2012, 22:48:57
edit2Rapporteer  
Nog even een andere denkrichting: tot nu toe worden alleen dicks genoemd die weggedraaid worden naar de zijkant. Andere optie zou kunnen zijn: wegschuifbaar naar boven. Hij zit je dan in ieder geval totaal niet in de weg.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #42 Juni 27, 2012, 22:52:43
edit2Rapporteer  
Toch denk ik dat de basis van elke donkey dick hetzelfde is en blijft als de vorm van de chickenloop zo blijft. Waarom heet het in hemelsnaam een chickenloop btw. Is dat omdat diegene die hem gebruiken kuikentjes zijn en de mannen die alleen maar uitgehaalt varen de real deal?

Ik bedoel er blijven niet veel andere opties meer over.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #43 Juni 27, 2012, 23:00:13
edit2Rapporteer  
... Waarom heet het in hemelsnaam een chickenloop btw. Is dat omdat diegene die hem gebruiken kuikentjes zijn en de mannen die alleen maar uitgehaalt varen de real deal?...

Jep, in het prille begin van kitesurfen voer iedereen uitgehaakt en werden de eersten die met trapeze en loop gingen varen dus voor "chicken" uitgemaakt. Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #44 Juni 27, 2012, 23:04:52
edit2Rapporteer  
en een donkeydick omdat je een ass(ezel) moet zijn om niet ui te kunnen haken(toendertijd zonder safety)
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #45 Juli 02, 2012, 21:01:25
edit2Rapporteer  
Dit alles gelezen hebbend denk ik, Rudo ben je nu een probleem aan het creëren die er niet is. Huh
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat zijn donkeydick in de weg zit.  Undecided
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #46 Juli 02, 2012, 21:12:52
edit2Rapporteer  
Sprak pas een ezel, die vertelde dat zn donkeydick in de weg zat Wink

Bij een grote loop heb je er veel minder snel last van dan bij een kleine loop.

Misschien nog een aandachtspuntje. Als je zo'n ring om de chickenloop hebt voor unhooked tricks, zoals bij Zeeko en North, en je haakt uit, gaat die ring onderaan je chickenloop zitten. Ook lastig met inhaken....
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #47 Juli 02, 2012, 21:37:10
edit2Rapporteer  
Dit alles gelezen hebbend denk ik, Rudo ben je nu een probleem aan het creëren die er niet is. Huh
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat zijn donkeydick in de weg zit.  Undecided
Jaaa problemen bedenken en vervolgens oplossen en dan zeggen dat je de enige bent die het heeft! Dat is het betere ontwerpen. haha nee zo ernstig is het allemaal niet, we zijn eigenlijk heel blij met de dd van de huidige bar, de unhookerts kunnen 'm opzij doen en hij kan er makkelijk af worden gehaald, alleen we willen zeker weten of er niet iets beters is.

Goed puntje KappuhH, het lijntje naar die ring moet idd niet te lang. De nieuwe van Epic heeft dat wel mooi opgelost (G3 geloof ik)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #48 Juli 02, 2012, 21:53:36
edit2Rapporteer  
Dit alles gelezen hebbend denk ik, Rudo ben je nu een probleem aan het creëren die er niet is. Huh
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat zijn donkeydick in de weg zit.  Undecided
De nieuwe van Epic heeft dat wel mooi opgelost (G3 geloof ik)
Hoezo? Zie even niet hoe zei dat opgelost hebben...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49 Juli 02, 2012, 22:14:36
edit2Rapporteer  
.....Inderdaad heeft Nobile een gegoten chickenloop.
Zo te zien released ook bij nobile die hele loop.

.....


Die is maar een of twee seizoenen geleverd geweest.

De CL van Zeeko van 2011 was nl. dezelfde als die van Nobile en nog twee andere merken van dat jaar. En die had gewoon weer een loop van dyneema lijn met daarom kunststof slang:



Op zich is een moulded CL geen verkeerd idee, zolang hij maar stevig genoeg geconstrueerd is.


Overigens wat ik nog steeds bij een aantal merken terug zie: waarom hebben de meeste CL's een SWL van 950N? Ken genoeg riders die meer Isaac's eruit persen hier op aarde.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.