Wil starten met kite surfen met een deels verlamde arm

Speedy Gonzales

Berichten: 23
Antwoord #25 Juli 22, 2012, 10:29:08
edit2Rapporteer  
Allereerst vind ik het ontzettend leuk dat je je wederom in de surfsport interesseert, ik wil je echter wel een paar adviezen meegeven.

Op zich als (alles goed gaat) kan je wel met deze beperking kiten, weet echter wel dat als je in een benarde situatie zit beide handen absoluut 100% nodig hebt! Het komt bijvoorbeeld nog wel eens voor dat je een aanvaring met iemand hebt, of dat je kite omklapt. In dit soort situaties moet je een safety-systeem gebruiken en kun je d.m.v. het opwinden van je lijnen weer bij je kite komen, vervolgens kun je hem beetpakken en securen.

Ik denk dat je daar eens op zou moeten gaan oefenen onder begeleiding van iemand anders uiteraard, in dat geval kom je minder voor verassingen te staan waardoor het voor jou en anderen veel veiliger wordt. Zoals de anderen ook al zeggen, neem een les en probeer het eens. Voor ons is het erg lastig inschatten wat je wel en niet kan, ben benieuwd hoe je het kiten gaat ervaren.
Markovanloef

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #26 Juli 22, 2012, 12:04:04
edit2Rapporteer  
Allereerst vind ik het ontzettend leuk dat je je wederom in de surfsport interesseert, ik wil je echter wel een paar adviezen meegeven.

Op zich als (alles goed gaat) kan je wel met deze beperking kiten, weet echter wel dat als je in een benarde situatie zit beide handen absoluut 100% nodig hebt! Het komt bijvoorbeeld nog wel eens voor dat je een aanvaring met iemand hebt, of dat je kite omklapt. In dit soort situaties moet je een safety-systeem gebruiken en kun je d.m.v. het opwinden van je lijnen weer bij je kite komen, vervolgens kun je hem beetpakken en securen.

Ik denk dat je daar eens op zou moeten gaan oefenen onder begeleiding van iemand anders uiteraard, in dat geval kom je minder voor verassingen te staan waardoor het voor jou en anderen veel veiliger wordt. Zoals de anderen ook al zeggen, neem een les en probeer het eens. Voor ons is het erg lastig inschatten wat je wel en niet kan, ben benieuwd hoe je het kiten gaat ervaren.

KLopt dat is mij wel echt duidelijk geworden. Dat ik onder begelieding in eerste instantie goed moet oefenen om te kijken of het uberhoudt mogelijk is zonder me eigen en nog belangrijker dat ik anderen niet in gevaar breng. Thx
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Juli 22, 2012, 12:48:52
edit2Rapporteer  
Hier die school in Duitsland: http://www.moeglichkiten.com/index.html

Ik had ooit gelezen dat ze voor meer handicappen oplossingen gingen zoeken. Wellicht kun je er wat mee.
Ik zou daar sowieso eens informeren. Niet geschoten is altijd mis Wink
Markovanloef

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #28 Juli 22, 2012, 17:46:37
edit2Rapporteer  
Hier die school in Duitsland: http://www.moeglichkiten.com/index.html

Ik had ooit gelezen dat ze voor meer handicappen oplossingen gingen zoeken. Wellicht kun je er wat mee.
Ik zou daar sowieso eens informeren. Niet geschoten is altijd mis Wink

Zoooo echt tegek man thx......... ga ik zeker informeren. Top!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.