Dylan van der Meij op Boots!

nickdebruijn

Geen avatar

Berichten: 4
Augustus 01, 2012, 14:52:26
edit2Rapporteer  
Nu zo beetje alle PKRA riders op boots varen vond Dylan het wel is tijd om te kijken waar al die commotie nou over gaat! Check hoe dylan laat zien dat een flysurfer niet alleen rockt als oldschool landboard kite maar ook als newschool freestyle weapon!


http://vimeo.com/46699931
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Augustus 01, 2012, 14:58:42
edit2Rapporteer  
Lekker filmpje hoor
joosie

Berichten: 967
Antwoord #2 Augustus 01, 2012, 17:16:41
edit2Rapporteer  
Lijkt me dat er veel meer kracht komt op de verbinding tussen je boots en je board,
is zo'n board er op berekend of is het aangepast met versterkte schroefverbindingen?
je ziet soms bij kiteboards met gewone bindingen dat deze al afbreken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 01, 2012, 21:22:17
edit2Rapporteer  
Nice!
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 Augustus 01, 2012, 22:32:39
edit2Rapporteer  
Nice!

Ben eigenlijk wel benieuwd naar uitgehaakte tricks met een flysurfer. Wat is het verschil met bijvoorbeeld een c-shape hybrid?

Aangezien die dingen zulke goede lowend hebben, bij hoeveel knopen zou je met een 15m lekker gepowered uitgehaakte tricks doen?
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #5 Augustus 02, 2012, 10:23:39
edit2Rapporteer  
Goede vraag, freestylers varen meestal met C kite/hybrid. Je zou zeggen dat de C-shape alleen met loepen voordeel bied.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 02, 2012, 10:40:27
edit2Rapporteer  
Flysurfer heeft diverse modellen.
Hier in het filmpje gebruikt hij volgens mij een Psycho4, maar dat is een gok.
Zover ik weet is o.a. de Psycho4 geschikt voor uithaken, maar ze hebben nog meer kites zoals de Unity.

Zou anders ff contact opnemen met de heren van Versus shop. Die hebben alle typen kites onder een dak!

Vooralsnog vind ik de aanschafprijs een groot nadeel, hoe waardevast de kites ook zijn. Je moet ze toch een keer aanschaffen en dat doet pijn aan de portemonnee Tongue

Zelf eens een Speed3 15m Deluxe (van die superlichte stof gemaakt) in 10kn gemiddeld gevaren, en echt een dikke bak power. Maar vaart zoveel anders als welke tubekite dan ook. Uithaken kwam niet bij me op Wink


@ Erik: alleen loopen????
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #7 Augustus 03, 2012, 23:03:17
edit2Rapporteer  
Zelf doe ik bijna geen uitgehaakte tricks maar als ik wat klungel dan staat de kite vaak redelijk stabiel in de lucht. Heeft een C-kite dan voordeel? Is het voordeel van een C-kite niet dat hij snel draait en tijdens de draai boost creëert.

Voor mij zijn de flysurfers ook te duur, kan het niet aan mij zelf verkopen.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #8 Augustus 04, 2012, 00:22:40
edit2Rapporteer  
Voordeel C-kite:
- Meer direct bar gevoel
- uitgehaakte veel pop, met een dood moment wat een handlespass vergemakkelijkt
- Over het algemeen sneller stuurgedrag
- Meer explosief omhoog
- Kiteloops zijn krachtiger en vangen je makkelijker op.

C-kite heeft wel meer voordelen.

 En terug koment op mijn vraag:
Aangezien die dingen zulke goede lowend hebben, bij hoeveel knopen zou je met een 15m lekker gepowered uitgehaakte tricks doen? En hoe is het dood moment bij die dingen?
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #9 Augustus 04, 2012, 12:25:34
edit2Rapporteer  
Hier in het filmpje gebruikt hij volgens mij een Psycho4, maar dat is een gok.

Volgens mij is het 'gewoon' een speed 3 Michiel, psycho heeft een ander kleurenschema.
Die flysurfers hebben bijna geen dood moment, dus superknap om hier mee te freestylen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 04, 2012, 12:51:19
edit2Rapporteer  
@ kemperman: genoeg C-kites te vinden die al die voordelen NIET hebben. Er bestaat geen algemene C-kite! Gelukkig niet...

@ Jantjuuh: zoals ik al zei een wilde gok. Idd. is goed te zien dat er praktisch geen dood moment is na de pop in her filmpje. E ht heel knap om dan nog goed te paassen
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #11 Augustus 04, 2012, 20:35:52
edit2Rapporteer  
Vandaar dat je je tricks bij wet en wild zo snel onder de knie had
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.