Inzameling voor Grieken en Spanjaarden aan de Grevelingendam

RV

Geen avatar

Berichten: 23
Augustus 07, 2012, 20:06:22
edit2Rapporteer  
Vandaag, nadat ik net aan de kant kwam, werd ik aangesproken door een KLPDer  van de waterpolitie en een soort van "boswachter" (volgens de popo een BOA), kwamen aangereden in een donkergrijze vijfdeurs Golf.
Waarschuwing gehad, het is hier verboden te kiten. Andere kiters welke ze zagen kiten, kregen een bekeuring. 
Bij de meesten staat deze spot bekend als een gedoogspot, het gaat hier dus om het grote strand bij het Grevelingen restaurant aan de Oosterschelde/zuidkant. Volgens de agent was het aan de noordkant van de dam wel toegstaan.

De agent was in burgerkleding en de boswachter had rubberlaarzen, een groene broek en een groene blouse aan, Saillant detail: vereniging voor sportvisserij op zijn borstzakje. Al heel snel kwamen na de vogels eventuele schade aan de mosselhangculturen ter sprake. Deze man was daar ook echt boos over. Toen ik hem daar op aansprak wilde hij niet meer met mij praten.
Ik heb zelf het idee dat de boswachter iets met de hangculturen te maken had.

Regelmatig zie ik kiters tussen de hangculturen. Vind ik niet slim, het toebrengen van schade zal echt wel meevallen, maar als je daar je kite laat vallen heb je echt een probleem. Ook verderop in of nabij het vaarwater waar de sluis op uitkijkt is natuurlijk niet wijs.

Maar hopen dat dit een eenmalige actie was en dat dit overwaait.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Augustus 07, 2012, 20:15:00
edit2Rapporteer  
Sooow, lekker dan, stelletje groene %$#$@%&

+1 voor titel  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 07, 2012, 20:16:31
edit2Rapporteer  
Neem aan dat het allemaal Willemstad locals waren, die daar al jaren varen.
Af en toe een verdwaalde Duitser misschien.

Waarom kreeg jij een waarschuwing, en de anderen een boete? Omdat ze jou niet op heterdaad betrapt hebben?
RV

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #3 Augustus 07, 2012, 21:06:57
edit2Rapporteer  
Ze kwamen net aanrijden toen ik aan het omkleden was, dus niets gezien (was met vrouw en dochter dus bekeuring x3 in het slechtste geval). Tip: vraag in een dergelijk geval gelijk wat ze wel en niet gezien hebben.

Meeste kiters hier komen uit de omgeving (tot ca 50 km rijden), er komen regelmatig 3 kitescholen af en toe wat Belgen en in de vakantieperiode wat Duitsers. Is vooral bij hoogwater een mooie spot.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Augustus 07, 2012, 21:17:40
edit2Rapporteer  
Ben bang dat het niet snel zal overwaaien, de handhaving in de regio is met 400% aan manuren omhoog gegaan voor Natura 2000..

(Oftewel 2x zoveel auto's met nu 2 man er in om elkaars verrekijker vast te houden)
feddomw
Gast
Antwoord #5 Augustus 07, 2012, 21:25:52
edit2Rapporteer  
Ik begrijp even niet zo snel welke spot je bedoelt, kan aan mij liggen.

Ik ben een beetje in de war: Grevelingen is het binnenwater aan de Brouwersdam, toch? Oosterschelde het "binnenwater" (niet echt want de Oosterschelde is open) van de Oosterscheldebrug/Neeltje Jans?

Ik had laatst ook een topic gestart met de vraag waar het wel en niet mocht namelijk. En dan bedoelde ik het binnenwater langs de N57.

EDIT: bedoel je de N59, dus bij Bruinisse?
RV

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #6 Augustus 07, 2012, 22:01:33
edit2Rapporteer  
Grevelingenmeer is aan de noordzijde van de N59 (dus gedoogd/toegestaan) maar het gaat om het strand .ten zuiden van de N59 en ten noorden van st Philipsland (en NW van het Krammer sluizencomplex).
Is misschien niet bij iedereen bekend dat dit ook nog een stukje Oosterschelde is.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #7 Augustus 07, 2012, 23:05:31
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Grevelingendam

Noordkant is gedoogd zo te zien en de zuidkant niet. Terechte boete dan toch?
Of zie ik het nu verkeerd? Het is natuurlijk klote, maar ja als je bij de ooster of bij hellevoet gaat varen weet je ook dat je een bon kunt verwachten als ze je bezig zien.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Augustus 07, 2012, 23:43:09
edit2Rapporteer  
Lijkt ook elke keer te veranderen....

Voor zover ik weet is de noordzijde een officiele spot, en de zuidzijde gedoogd.

Ben er al een tijd niet geweest overigens.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Augustus 09, 2012, 21:01:22
edit2Rapporteer  
lekker stiekem terror-kiters nakken :+
chico

Berichten: 1112
Antwoord #10 Augustus 09, 2012, 22:59:23
edit2Rapporteer  
Ik wordt al helemaal warm van het idee dat ambtenaren op de nullijn zitten. Als ik zie hoeveel geld er wordt verprutst en de burger maar uitknijpen. De helft van mijn salaris gaat op aan belastingen en dan mag ik straks ook nog even 21% aftikken voor nieuwe kite stuff. Sad((
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.