eerste setje aanschaffen

ireen00

Geen avatar

Berichten: 29
Augustus 15, 2012, 15:04:25
edit2Rapporteer  
hoi hoi!

wie ow wie kan mij helpen...
ik ben enkele weken geleden geveld door t kitevirus!! weekje wezen lessen in fuertaventura....super!

nu wil ik mijn eigen setje gaan kopen, maar er neit al teveel aan uitgeven.
ik heb een erg mooi setje voorbij zien komen; Bandit Dos 7....een van de instructeurs zei gister dat het inderdaad een mooie kite is om mee te starten, omdat hij makkelijk te relaunchen is, maar hij was niet helemaal tevreden over het safety system....Ik ben gewend met een North Evo te varen...kan iemand mij iets meer vertellen over het safety system van de Bandit???

Dan de maat...verschillende topics gaan hierover...ik kan en wil op dit moment een kite kopen...tis al duur genoeg haha...Het setje dat ik gezien heb was een 7...in andere topics las ik weer dat je beter een 10 kunt kopen. Ik ben een erg kleine dame; 1.58 m en 53 kg....Zal een 7 voldoende zijn om hier in nederland en Fuertaventura geregeld te kunnen varen??

groetjes!
ireen
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 15, 2012, 23:17:47
edit2Rapporteer  
In het begin zul je de meeste fun hebben met een 8m met je 53kg. Je wil toch niet in harde wind varen, zo kan je er later een 6m of 5m bij kopen als je wat meer gevorderd bent.

De safety van de bandit dos is wat verouderd (trek systeem inplaats van push) maar werkt wel prima.

Wat wel een goede optie is een 7.5m best kahoona, kan je er later een 5.5 bij kopen. Ze zijn redelijk goedkoop en hebben de goede eigenschappen voor een beginner. Je hoeft dan ook niet 2e hands te kopen want overjarig zijn ze echt goed te betalen. Natuurlijk zijn er nog veel meer kites die geschikt zijn.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #2 Augustus 15, 2012, 23:32:59
edit2Rapporteer  
I

De safety van de bandit dos is wat verouderd (trek systeem inplaats van push) maar werkt wel prima.


Dat heeft er niks mee te maken, er zijn hedendaags ook nog merken die een trek systeem gebruiken ipv push. Sterker nog, de bandit 4 en volgens mij ook de 5 hebben nog steeds dit systeem.

Ff ontopic een bandit is een prima kite om mee te beginnen. Een 8 is denk inderdaad de beste maat voor jou, hoewel je met een 7 ook wel lekker aan de slag moet kunnen hoor.

Wat moet je voor die bandit dos betalen als ik mag vragen? Want je hebt het over dat het al duur genoeg is, en dat is je eerste aanschaf zondermeer, maar een dos hoeft niet meer zoveel geld te kosten.

succes ieder geval en veel plezier
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #3 Augustus 15, 2012, 23:37:54
edit2Rapporteer  
Kiten is volgens mij de enige sport waarbij 'n dame haar gewicht vrijwillig geeft Wink...anyway om een vergelijk te geven: ik weeg 65kg en vaar met 8m & 10m. De 10 kan ik bij zo'n 13/14 knopen pakken, de 8 kan ik (voor mijn gevoel) al best snel pakken 17/18 knopen en dan vaar ik lekker. Ligt er ook aan welk board ik pak (grotere of kleinere). Het zijn btw slingshot RPM's waar ik mee vaar.

Btw, als je het spul nieuw wilt halen...probeer het dan bij 1 shop te halen. Ze kunnen nu flinke kortingen geven vanwege de komst van het nieuwere materiaal. € 100,- op een board van 600 is niet eens zo gek Wink.

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Augustus 16, 2012, 00:25:06
edit2Rapporteer  
Nou Ireen, ...... fijn dat je gegrepen bent door het kitevirus.
Ik hoop dat jij je realiseert dat jouw leven nooit meer het oude wordt .......

Wat die Bandit dos 7m betreft .....

Mijn hele setje (7-9-10-12) bestaat uit Dosjes en de 7m is mijn favorietje. YeSS

Waarom?
Alle Bandits zijn hufterproof, .... geen geklooi met lijnen .... rood bij rood en groen bij groen
De 7m heeft een brede windrange; je kunt hem al vroeg (bij weinig wind) varen en je kunt hem lekker lang doorvaren...
de relaunch is inderdaad een eitje ... Grin

Wat de safety betreft: deze is lekker simpel en doeltreffend ... waarschijnlijk wordt hij daarom nog door F-one gebruikt ... Shocked
voor jouw 53 kilootjes is dit een prima startkite ..... ThumpsUp

veel plezier met je nieuwe passie .... Grin







Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Augustus 16, 2012, 00:32:30
edit2Rapporteer  
I

De safety van de bandit dos is wat verouderd (trek systeem inplaats van push) maar werkt wel prima.


Dat heeft er niks mee te maken, er zijn hedendaags ook nog merken die een trek systeem gebruiken ipv push. Sterker nog, de bandit 4 en volgens mij ook de 5 hebben nog steeds dit systeem.


Klopt dat er nog merken een trek systeem aanhouden maar de meesten zijn toch over van trek naar push. Slingshot had bijv. ook tot 2010 een trek systeem. Beiden zijn overigens prima zolang ze maar goed functioneren.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Augustus 16, 2012, 05:30:08
edit2Rapporteer  
Persoonlijk zou ik voor de North Evo gaan omdat deze kite een heel stuk stabieler is en ook een stuk beter qau kwaliteit is. Dit is niet om de F-one af te kraken maar het is gewoon zo. Ook de bar van North is veel fijner om te gebruiken dan de F-one.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Augustus 16, 2012, 07:42:18
edit2Rapporteer  
Hoi Ireen,

Heb zelf ook de bandit dos gehad. Prima kites om mee te beginnen en je zult er niet snel op uitgekeken zijn. MAAR... Net wat Marc al zegt de kwaliteit is wel minder als de North Evo. Bedenk wel de Bandit Dos komt uit 2009 en de kans dat deze aardig versleten is is natuurlijk aanwezig. Ik heb en velen met mij hebben toch hier er daar wel problems met de Bandits gehad. Chickenloop finaal doormidden gebroken, bar doormidden, Rubber laat los van bar. Safetysysteem is nu ook niet het beste.Ik weet niet wat je wilt besteden maar je kan nu al leuke setjes EVO kopen van 2010 omdat het 2013 gear er aan komt. En mensen hun 2010 te koop gaan zetten. Met jou gewicht zal ik voor een combo 5/8 gaan. Owja de Bandit Dos is geen one pump en de Evo wel.
ireen00

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #8 Augustus 16, 2012, 10:24:04
edit2Rapporteer  
hey!! super tenx allemaal!

Echt super handig al die tips.
Ik heb besloten toch voor een 7.5 of een 8 te gaan.
Het beste lijken mij inderdaad de Cabrinha Switchblade of North Evo, maar ik ben 2e hands ook andere kites gevonden. Wat denken jullie hiervan?

Cabrinha Convert
North Vegas
Best Waroo
Best Taboo
Best Kahoon
Naish Cult

Let me know!
tenx!
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #9 Augustus 16, 2012, 20:08:04
edit2Rapporteer  
North vegas zou ik sowieso al van je lijstje halen, fijne goede kite maar niet echt geschikt voor beginners. Vanwege het minder vergevensgezind en mindere depower.

Wat ik echt wel een geschikte beginnerskite vind is een Best Waroo maar deze zullen tegenwoordig lastiger te krijgen zijn in goede staat, of de Best Kahoona deze heb ik een aantal keer gevlogen en is echt wel een fijne kite om mee te beginnen. Hij is veilig, kan je lekker vroeg gebruiken (dus goede low end), springt er makkelijk , en niet het minst belangrijk hij is lekker betaalbaar en goed te krijgen nieuw of 2ehands.

De andere kites ken ik wel maar geen persoonlijke ervaring mee dus daar kan ik je niet zoveel over vertellen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Augustus 16, 2012, 20:40:54
edit2Rapporteer  
Cabrinha Convert
North Vegas
Best Waroo
Best Taboo
Best Kahoona
Naish Cult


^^^
Dit lijkt er meer op, maar dan alsnog afhankelijk uit welk jaar de kites komen (2006 Waroo is een no-go bijv.)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Augustus 16, 2012, 21:07:29
edit2Rapporteer  
Slijtage zal met jouw gewicht geen probleem zijn, en de kans dat je je gear aan stukken trekt evenmin. Ik zou wel gelijk informeren naar een vliegbrevet...
DIT is trouwens ook heel lekker... de 7 heeft veel low end!
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 Augustus 16, 2012, 21:35:24
edit2Rapporteer  
Slijtage zal met jouw gewicht geen probleem zijn, en de kans dat je je gear aan stukken trekt evenmin. Ik zou wel gelijk informeren naar een vliegbrevet...
DIT is trouwens ook heel lekker... de 7 heeft veel low end!


Idd heel lekker maar voor een startende beginner wel wat aggresief, heb em zelf ook en de power opbouw is echt huge.
WvanKooij

Berichten: 28
Antwoord #13 Augustus 16, 2012, 22:52:41
edit2Rapporteer  
Ik vind als beginner de switchblade erg fijn.
ireen00

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #14 Augustus 20, 2012, 12:54:37
edit2Rapporteer  
Tenx guys! voor alle info....

Ik heb een setje gevonden van de Best Kahoona...(volgens mij prima kite om mee te beginnen)...weliswaar via marktplaats.....eigenlijk ben ik er erg huiverig voor, om via marktplaats te kopen, maar het lijkt erop dat deze gast er veel van weet en goed met zijn spullen is omgegaan. Er heeft in een van de kites een scheur gezeten bij een van de wingtips, tussen twee struts in, maar dit is gemaakt bij kite repair...
Denken jullie ervan...??

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #15 Augustus 20, 2012, 12:59:15
edit2Rapporteer  
Tenx guys! voor alle info....

Ik heb een setje gevonden van de Best Kahoona...(volgens mij prima kite om mee te beginnen)...weliswaar via marktplaats.....eigenlijk ben ik er erg huiverig voor, om via marktplaats te kopen, maar het lijkt erop dat deze gast er veel van weet en goed met zijn spullen is omgegaan. Er heeft in een van de kites een scheur gezeten bij een van de wingtips, tussen twee struts in, maar dit is gemaakt bij kite repair...
Denken jullie ervan...??


Heb je wat meer info? Uit welk jaar, zit de bar erbij, slijtage bar, etc. Wink. Wat is de marktplaatslink? Anders neem je iemand mee die er wat vanaf weet...
Ik heb btw zelf ook kites gekocht via marktplaats, je kan er zeker goede spullen kopen alleen je moet even weten waar je op moet letten.
ireen00

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #16 Augustus 20, 2012, 22:25:43
edit2Rapporteer  
Helaas, de kahoona is al verkocht....ik heb nu mijn oog laten vallen op twee BEST waroo kites...eentje uit 2009, de andere uit 2010. Allebei zijn ze nog te koop...hierboven werd al gezegd dat de 2006 een no-go is, maar what about deze kites..?

En weet iemand of ik de bar die ik bij de 2010 koop ook kan gebruiken voor de 2009?

groeten! ireen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #17 Augustus 22, 2012, 22:35:03
edit2Rapporteer  
Prima Best kites uit 2009 en 2010. De 2010 is alleen wel heeeeeel anders dan de 2009, dus vergis je daarin niet. 2010 is voor een beginner net wat makkelijker denk ik.
Welke maten zijn dat??

Je kan 2010 bar varen op 2009 kites, maar moet je wel wat aanpassingen doen....
zimmie

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #18 Augustus 23, 2012, 11:39:41
edit2Rapporteer  
Ik zou gaan voor een Cabrinha Switchblade 2011 of 12

Dat zijn prima kites voor beginners en gevorderden (zodat je er lamger plezier van hebt)

Tevens is het safety systeem erg goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.