SportZeker verzekering

feddomw
Gast
December 13, 2011, 21:45:38
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met deze polis? Ik ben mijn board kwijt, kreeg via-via te horen dat deze verzekering erg goed en makkelijk is. Iemand meer info over hoe of wat?

De reisverzekering die erbij komt vind ik minder interessant, ik heb een uitstekende polis voor mezelf en mijn familie.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #1 December 13, 2011, 22:07:06
edit2Rapporteer  
De reisverzekering die erbij komt vind ik minder interessant, ik heb een uitstekende polis voor mezelf en mijn familie.

Dat zou ik niet zo stellig roepen. Ik dacht ook een goede reisverzekering te hebben tot ik echt de kleine lettertjes ging lezen. Undecided
Toen bleek dat kiten als een gevaarlijke sport werd genoemd en dus werd uitgesloten. ThumpDown

Ik heb sportzeker. Gelukkig heb ik de verzekering niet nodig gehad, maar ik vind het wel prettig om te weten dat ik in het buitenland in elk geval verzekerd ben.

De ziekenhuis kosten maar ook ambulance vervoer e.d kunnen gigantisch zijn. en zoveel kost de verzekering nu ook weer niet.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 December 13, 2011, 23:01:59
edit2Rapporteer  
Ik zit ook bij sportzeker, overgestapt van funsportpolis omdat deze meer dekte voor iets minder euro's en je hoeft niet je gear op te geven, dat gaf mij de doorslag.

Bij funsportpolis werd me bij het afsluiten verteld dat gear opgeven heel makkelijk was.


was het ook, kost me alleen wel elke keer iets van 10euro, en als je minimaal 2x per jaar iets aan gear erbij hebt/wisselt loopt dat nogal in de papieren, gezien dat iets van 10-15% van de totale polis was.


Sportzeker heeft een verzekering waarbij je gedekt bent voor een aantal dingen, ongeacht WAT er gejat wordt

dus als jij voor 10.000gear hebt en er wordt voor 2000gejat, maakt het hen niet uit WAT er gejat is, alleen voor HOEVEEL er gejat is. Daarnast is de aansprakelijkheidsverzekering maar 15eu geloof ik
feddomw
Gast
Antwoord #3 December 13, 2011, 23:29:43
edit2Rapporteer  
De reisverzekering die erbij komt vind ik minder interessant, ik heb een uitstekende polis voor mezelf en mijn familie.

Dat zou ik niet zo stellig roepen. Ik dacht ook een goede reisverzekering te hebben tot ik echt de kleine lettertjes ging lezen. Undecided
Toen bleek dat kiten als een gevaarlijke sport werd genoemd en dus werd uitgesloten. ThumpDown

Ik heb sportzeker. Gelukkig heb ik de verzekering niet nodig gehad, maar ik vind het wel prettig om te weten dat ik in het buitenland in elk geval verzekerd ben.

De ziekenhuis kosten maar ook ambulance vervoer e.d kunnen gigantisch zijn. en zoveel kost de verzekering nu ook weer niet.


Ik ben echt goed gedekt. Duiken en kiten, alles valt onder deze polis. Mag ook wel, is niet goedkoop. Ik heb ook extra bagagedekking, repatriering, echt de hele zooi.

Maar als ik voor €80 ook mijn spullen heb gedekt in NL, ben ik blij.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #4 December 14, 2011, 10:32:33
edit2Rapporteer  
Sport zeker heeft in nl de beste dekking. Je hebt maar 2 keuzen, alle andere polissen zijn drijfzand. Qua bewijs aanleveren tav een calamiteit is SZ het meest redelijk. Deze zomer kwam een aanvulling op de polis mbt braak waar ik niet gelukkig mee ben,  maar nog steeds betere voórwaarden dan FS (heb een organogram gemaakt, met daarin  niet alleen kitesurfen, ook duiken, sup, skimb).

Toen ik de aanvulling kreeg op de polis, had ik t gevoel dat de maatschappij tegen fraude aan was gelopen. Er zat geen onredelijkheid of echte exoneratie in. S6
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 December 14, 2011, 10:34:46
edit2Rapporteer  
Ik ben ook via sportzeker verzekerd omdat me dat een paar jaar terug de beste leek.
Gelukkig is er nog nooit wat gejat of kapot gegaan dus hoe ze schade afhandelen weet ik niet.
Het is wel een fijn idee dat diefstal en schade aan je eigen spullen of een ander verzekerd zijn.

Qua diefstal moet je wel opletten dat alles wat je op het strand legt in principe onder toezicht moet staan. En in de auto op je woonadres is je gear ook niet verzekerd.
feddomw
Gast
Antwoord #6 December 14, 2011, 11:49:42
edit2Rapporteer  
Ik zit net te lezen, maar ik zie niet in hun voorwaarden staan dat een board/kite op zee kwijtraken gedekt is. Sterker nog, het lijkt niet gedekt.

Spullen die thuis gejat worden vallen onder mijn inboedel-verzekering.
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #7 December 14, 2011, 12:44:02
edit2Rapporteer  
Dit staat in de sportzeker clausule:

2 Waarvoor bent u verzekerd?
2.1 U bent verzekerd voor beschadiging, verlies of diefstal van uw lucht- en watersportuitrusting als
deze:
- niet zichtbaar is achtergelaten in een goed afgesloten vervoermiddel, privé-recreatieverblijf of ruimte
in een openbaar recreatieverblijf op het moment dat u de sport aan het beoefenen bent.
- vanwege vorm of grootte van de uitrusting zichtbaar is achtergelaten in een goed afgesloten
vervoermiddel of met een goed kabelslot op het imperial van het vervoermiddel is vastgemaakt.
U moet op het moment van beschadiging, verlies of diefstal aan het sporten zijn. Bij diefstal
moeten er sporen van inbraak zijn aan het vervoermiddel, privé-recreatieverblijf of de afgesloten
ruimte van de openbare recreatieruimte. Schade aan de lijnen van de kite en schade aan het
vervoermiddel zelf zijn niet verzekerd.
2.2 In Nederland bent u ook verzekerd tijdens het beoefenen van lucht- en watersport. Ook tijdens
recreatieve wedstrijden en eventuele reizen en het verblijf dat daarmee samenhangt.

Verlies lijkt me dus wel gedekt
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #8 December 14, 2011, 13:32:42
edit2Rapporteer  
Lijkt dat het erover gaat dat je aan het sporten moet zijn ... en een deel van je gear in de auto ligt. (wel gedekt) Hiermee voorkomen ze dat ze uit moeten keren als jij altijd met je gear rondrijdt.. en terwijl je op je werk zit je auto gekraakt wordt.. board in zee verliezen naar mijn idee niet gedekt...
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #9 December 14, 2011, 14:01:56
edit2Rapporteer  
ik heb het sportzeker gewoon even gevraagd.  Grin

nu even wachten op antwoord Roll Eyes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 December 14, 2011, 15:19:46
edit2Rapporteer  
Mark van sportzeker antwoord altijd wel snel

overigens heb ik in de 2-3jaar dat ik bij funsportpolis zat 1x een claim gehad, werd heel netjes en HEEL vlot afgehandeld. De enige reden voor mij om te veranderen was het niet hoeven te aan te geven van de de verzekerde items, puur omdat me dat snel 30euro extra per jaar zou kosten.

Je sluit zo'n verzekering af, hopende dat je m nooit nodig zal hebben, maar als je b.v. iemand in de lijnen krijgt door jouw fout, of er gebeurd wat, dan is het fijn om te weten dat je iig een behoorlijk deel gedekt hebt.
feddomw
Gast
Antwoord #11 December 14, 2011, 17:20:22
edit2Rapporteer  
Mark van sportzeker antwoord altijd wel snel

overigens heb ik in de 2-3jaar dat ik bij funsportpolis zat 1x een claim gehad, werd heel netjes en HEEL vlot afgehandeld. De enige reden voor mij om te veranderen was het niet hoeven te aan te geven van de de verzekerde items, puur omdat me dat snel 30euro extra per jaar zou kosten.

Je sluit zo'n verzekering af, hopende dat je m nooit nodig zal hebben, maar als je b.v. iemand in de lijnen krijgt door jouw fout, of er gebeurd wat, dan is het fijn om te weten dat je iig een behoorlijk deel gedekt hebt.

En dat laatste is al gedekt in mijn NKV lidmaatschap.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #12 December 14, 2011, 17:26:41
edit2Rapporteer  
maar Morres is geen lid van de NKV Wink
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #13 December 14, 2011, 20:11:50
edit2Rapporteer  
 Tongue

serieus: het is tijd voor de NKV om zijn relatie met FS op te zeggen. Die voorwaarden zijn te slecht opgesteld voor de leden. Sportzeker biedt meer rechtszekerheid, bedrag is nagenoeg gelijk of zelfs concurrerend. Is nu overstaptijd (=hint!). gooi t wel in de volgende ledenvergadering.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #14 December 14, 2011, 21:36:49
edit2Rapporteer  
Alles bij recreatief verzekering van Unigarant ondergebracht.
Top geregeld.
Alles uit auto gejat en keurig snel mijn geld om nieuwe spullen te kunnen kopen.
Boardje op zee kwijt is gewoon uitbetalen.
Kite op pier landen is gewoon uitbetalen.
Alleen spullen op het strand laten liggen is niet verzekerd.

Aansprakelijkheid verzekering bij zeilmakerij De Witte in Breda.
Collectief afgesloten met strandbuggiers, zeer interresant.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #15 December 16, 2011, 00:01:46
edit2Rapporteer  
Hoi ik heb vandaag antwoord gekregen van Mark van Sportzeker:

De vraag is nu ben je voor het volgende verzekerd?
 
tijdens het kiten raak je je kite board kwijt.
Citaat
Ja

tijdens het kiten moet je je kite releasen (ivm safety) en je kite raakt kwijt.
Citaat
Ja

Citaat
Dat zelfs dit verzekerd is, is redelijk uniek denk ik. We hebben de laatste jaren af en toe een uitkering moeten doen. De Europeesche is aardig kritisch op deze voorwaarde omdat hij aardig fraudegevoelig is, dus als blijkt dat er teveel “twijfelachtige” claims komen, dan zullen we deze dekking stop moeten zetten, maar vooralsnog is het gewoon verzekerd. Verlies wordt wel goed onderzocht, met getuigenverklaringen, politieverklaring (verplicht), etc. Het moet wel een sluitend verhaal zijn.


lijkt me duidelijk.  Grin

voor mij een prima verzekering   ThumpsUp ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 December 16, 2011, 01:29:49
edit2Rapporteer  
Ik vind het volgende: Als je je kite moet ditchen en je kan nietaantonen dat je waterpolitie/knrm hebt gebeld, krijg je geen vent. Maakt het een stuk minder fraudegevoelig! Smiley
feddomw
Gast
Antwoord #17 December 17, 2011, 10:58:10
edit2Rapporteer  
Ik vind het volgende: Als je je kite moet ditchen en je kan nietaantonen dat je waterpolitie/knrm hebt gebeld, krijg je geen vent. Maakt het een stuk minder fraudegevoelig! Smiley

Ik denk dat de meeste mensen geen "vent" willen, maar een kite of board. Ik ken wel wat jongens in Amsterdam die een vent willen, moet ik je introduceren? schater
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 December 17, 2011, 14:47:54
edit2Rapporteer  
hahahahha LOL, foutje....Cent dus :+

That's a 'no' on the meet and greet Thanks :+
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #19 Augustus 18, 2012, 11:14:17
edit2Rapporteer  
Sportzeker (Europeesche) ngaat € 30 omhoog met de premie in 2013  ThumpDown ThumpDown
Reden volgens de Europeesche: toename aantal bagageclaims.....

Zouden zu nog steeds de beste/goedkoopste zijn??
jasperjazzman

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #20 Augustus 18, 2012, 12:42:03
edit2Rapporteer  
Aansprakelijkheid is ook gewoon gedekt door mijn standaard WA-verzekering bij de OHRA, heb ik nagebeld.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #21 Augustus 19, 2012, 10:43:12
edit2Rapporteer  
Sportzeker (Europeesche) ngaat € 30 omhoog met de premie in 2013  ThumpDown ThumpDown
Reden volgens de Europeesche: toename aantal bagageclaims.....

Zouden zu nog steeds de beste/goedkoopste zijn??

weet jij een alternatief dan?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #22 Augustus 20, 2012, 07:30:17
edit2Rapporteer  
Ik zag het!! Tering.. 30 euro omhoog is niet niks...
Weet iemand misschien een goekopere verzekering...
Ppff hufters
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.