Bar F one op best waroo 2010+versleten touwtjes?

pewpew

Berichten: 779
November 29, 2012, 19:31:49
edit2Rapporteer  
Hallo alle. Ik heb sinds vorige week een best waroo 2010 2ehands gekocht. Maar er zitten verschillende standen op de stuurlijnen en nu weet ik niet precies op welke knoopjes mijn stuurlijnen moeten zitten. Ik had de manual op gezocht maar daar geven ze alleen de voorbeelden van een redline bar dacht ik en nog eentje. Maarja ik heb een f one bar waar de stuurlijnen iets langer zijn dan de power lijnen. zodoende heeft iemand een idee  Smiley




+ het is een 2ehands. De touwtjes van de powerlijnen bij de ringen zijn nu wel wat versleten. Ik heb alleen geen idee vanaf wanneer je ze moet vervangen.


BdB

Berichten: 479
Antwoord #1 November 29, 2012, 21:11:28
edit2Rapporteer  
op die f- one bar is dat niet een verschil van ongeveer 50 cm stuurlijnen powerlijnen stond me iets van bij. In dat geval moet je extensie gebruiken om dat verschil eerst op te heffen

neem aan dat bij de  redline bar alle lijnen even lang zijn,

 

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 November 29, 2012, 21:25:24
edit2Rapporteer  
deze slijtage boeit niet Wink
BdB

Berichten: 479
Antwoord #3 November 29, 2012, 21:37:36
edit2Rapporteer  
gehehe inderderdaad, een best barretje was geen overbodige luxe geweest

pewpew

Berichten: 779
Antwoord #4 November 30, 2012, 22:44:41
edit2Rapporteer  
Ik heb de manual opgezocht voor de waroo 2010. Wat ik er van opmaak is dat je de bar uit 2008/9 vastmaakt aan het eerste knoopje of 2e knoopje.
De bar uit 2010 door het verschil in touwlengtes (welke nu langer zijn wordt weer niet vermeld   ThumpDown )
deze maak je vast aan het 3e of 4e touwtje dus hij is vliegbaar met verschillen in touwlengtjes.
Over het algemeen vind ik het toch nog een onbegrpijpelijk verhaal  Huh Huh
Mischien toch maar ff terug naar VdB voor wat tips  YeSS
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 December 01, 2012, 00:18:20
edit2Rapporteer  
Knoopje dit, knoopje dat. Kan niemand meer een kite afstellen zonder de handleiding erbij te pakken, het is geen hogere wiskunde ofzo?

Kite mag niet of nauwelijks stallen bij aangetrokken bar en zover depoweren dat je doek klappert en/of je stuurlijnen slap hangen is ook weer niet de bedoeling. Meer mogelijkheden heb je echt niet!


Wat betreft slijtage: bij twijfel vervangen! Jij twijfelt, dus vervangen Wink
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #6 December 01, 2012, 11:49:33
edit2Rapporteer  
Dat is niet versleten.
2e of 3e vanaf het einde je lijnen vast maken even kijk waar de kite niet stalt.
het hangt ook een beetje af van je settings bij je kite.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #7 December 01, 2012, 12:52:55
edit2Rapporteer  
Ik heb de Best Nemesis en die vaar ik altijd op het 3de knoopje van onder. Bij wat hardere wind kun je het 2de knoopje van onder doen. 4de knoopje vanaf onder zou ik niet doen, gaat de kite echt suuuuuper lomp varen. Maar dat moet je zelf maar eens uitproberen!

Vaar hem wel met de redlinebar dus. Lijnen zijn daar allemaal van gelijk bij een vol gepowerde bar.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #8 December 01, 2012, 18:27:14
edit2Rapporteer  
The o, kite staat nu op AB stand maar aangezien ik hem voor lowend wil gebruiken is AC misschien beter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.