(kite) Vakantie KOS

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Mei 20, 2012, 22:12:53
edit2Rapporteer  
Wij staan nu op het punt om straks met het gezin, vrouw en zoontjes van 2 1/2 en 1 jaar, te vertrekken richting KOS. Gaan voor periode van 15 dagen die kant op.

Na veel studie lijkt mij dit eiland, vanwege de witte stranden en met name dit hotel, erg geschikt voor gezinnen met kids.
Als het goed is kan er voor de deur van het hotel gekite worden en anders klein stukje richting Kohilari beach rijden (zie youtube link)


http://www.youtube.com/watch?v=R0cl7_YJKH8


Hier een linkje van het hotel

http://www.zoover.nl/griekenland/kos/marmari/caravia-beach/hotel/fotos

I keep you posted  ThumpsUp

Ps alle extra informatie is altijd welkom  ThumpsUp

YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #1 Mei 20, 2012, 23:32:33
edit2Rapporteer  
Geen Paros geworden dus?  Tongue

Kan me voorstellen dat Kos leuker is voor gezinnen met kinderen. Meer vermaak er omheen. En ook goede kitespots natuurlijk  ThumpsUp Veel plezier!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Mei 20, 2012, 23:43:27
edit2Rapporteer  
Ik heb even nieuwe post aangemaakt omdat dat dan makkelijker zoeken is met de zoekfunctie.

Nee geen Paros of Naxos. Die hadden weinig te beiden voor gezinnen met kids en ook is er geen directe vlucht. Je moet namelijk vanuit het vaste land met de boot naar de eilanden en dat is alles behalve ideaal als je met twee kids en kitespullen aan het sjouwen bent ;-)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Mei 21, 2012, 09:26:24
edit2Rapporteer  
Top Henk-Jan
Ben benieuwd naar je bevindingen, want ik kite graag in Griekenland.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Mei 21, 2012, 11:22:42
edit2Rapporteer  
Kos noordkust heeft zand en wind in de zomer
(en hopelijk zijn de prijzen gezakt in dit failliet land)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #5 Mei 21, 2012, 11:31:17
edit2Rapporteer  
Veel plezier! Wel eerst even langs het wisselkantoor om de lokale munt te halen Wink
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #6 Mei 21, 2012, 13:01:39
edit2Rapporteer  
Ben in 2009 begin juli ook 2 weken in Marmari geweest. We zaten toen in 'Palazzo del Mare' dat net aan het opstarten was. Top hotel met goed eten, en een kilometer lang zwembad. De kamers op de begane grond hebben een privéterras dat direct aan het zwembad grenst met eigen zwemtrap Smiley Dit hotel zit op loopafstand van de 'officiele' kitespot net buiten het dorp aan de westkant van Marmari.

Kiten voor de hotels wordt over het algemeen niet gewaardeerd. In verband met badgasten en het staat ook vol met parasols en ligbedden op het strand. Heb daar verder dus voor de Hotels ook niemand zien varen. Wel aan de oostkant buiten het dorp, meer richting de zoutpan.
Het hele sfeertje op het strand en water is goed, dat schijnt op Rhodos wel anders te zijn. In totaal stonden we met max 8 man op het water, dus alle ruimte.

Destijds was het alleen hopeloos met de wind, terwijl het toch Meltemi seizoen was. Van locals begreep ik dat de Meltemi pas echt aan gaat in augustus. Kon iedere middag van 15:00 tot 17:00 even harken met de 14. En niet te ver uitvaren want net zo snel als de wind aanging, ging hij ook weer uit. De kite instructeurs van de school daar hadden van ellende hun baan opgezegd, en gingen naar Tenerife verkassen.
Maar laat je hier niet teveel door afschrikken, wij hebben meestal windloze kite vakanties op plekken waar op dat moment wind zou moeten staan schater. Gelukkig was het hotel erg goed, en op Kos is ook nog wel het een en ander te zien.

Met de auto ben je zo het eiland rond, Kohilari is ongeveer een half uurtje rijden (stond toen ook geen wind). Ik neem die claims van "het waait hier altijd harder dan ergens anders" met een korreltje zout, is puur marketingpraat.

Als het waait kun je er goed varen, dus hopelijk heb je meer geluk dan wij.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Mei 21, 2012, 22:50:04
edit2Rapporteer  
Bedankt de extra informatie en de opbeurende woorden :-)

Jullie gaan het van mij horen.  ThumpsUp

manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #8 Augustus 31, 2012, 12:59:00
edit2Rapporteer  
Bedankt de extra informatie en de opbeurende woorden :-)

Jullie gaan het van mij horen.  ThumpsUp



en Hoe was het??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.