wat is high-end en low-end?

TommH

Berichten: 68
September 10, 2012, 13:09:35
edit2Rapporteer  
zoals de titel zegt Smiley
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #1 September 10, 2012, 13:16:12
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=27424.0
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #2 September 10, 2012, 13:18:02
edit2Rapporteer  
 Shocked  Cry 
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #3 September 10, 2012, 13:44:57
edit2Rapporteer  
 loser schater Huh
jitze

Berichten: 45
Antwoord #4 September 10, 2012, 13:46:04
edit2Rapporteer  
High-end wil zeggen dat de kwaliteit beter is (bij audio-apparatuur).
Dan heb je vaak de aansluitingen verguld, gewoon wat beter afgewerkt.
En Low-end is dan een goedkope chineze imitatie.

feddomw
Gast
Antwoord #5 September 10, 2012, 14:30:13
edit2Rapporteer  
High-end wil zeggen dat de kwaliteit beter is (bij audio-apparatuur).
Dan heb je vaak de aansluitingen verguld, gewoon wat beter afgewerkt.
En Low-end is dan een goedkope chineze imitatie.


Niet alleen bij audio-apparatuur. Bij alle elektronica eigenlijk gebruik je deze termen.

Don't feed the trolls.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #6 September 10, 2012, 14:46:43
edit2Rapporteer  
High-end wil zeggen dat de kwaliteit beter is (bij audio-apparatuur).
Dan heb je vaak de aansluitingen verguld, gewoon wat beter afgewerkt.
En Low-end is dan een goedkope chineze imitatie.


Dat wil dus eigenlijk zeggen dat een high-end kite vaak betere touwen en vergulde katrollen heeft, waardoor hij minder snel zal slijten.  Deze high-end kites kunnen daardoor ook met veel minder wind gevaren worden!  ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #7 September 10, 2012, 14:59:06
edit2Rapporteer  
High-end wil zeggen dat de kwaliteit beter is (bij audio-apparatuur).
Dan heb je vaak de aansluitingen verguld, gewoon wat beter afgewerkt.
En Low-end is dan een goedkope chineze imitatie.


Dat wil dus eigenlijk zeggen dat een high-end kite vaak betere touwen en vergulde katrollen heeft, waardoor hij minder snel zal slijten.  Deze high-end kites kunnen daardoor ook met veel minder wind gevaren worden!  ThumpsUp

Ik heb een high-end kite. Een van de duurste merken, nota bene. Er zitten niet eens katrollen op! Deze logica gaat dus niet op.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #8 September 10, 2012, 15:11:08
edit2Rapporteer  
 =_=

High-end = tot wel max aantal knpen kan een kite
Low-end = minimaal aantal knopen om je kite in de lucht te krijgen + te houden.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 September 10, 2012, 15:19:54
edit2Rapporteer  
High-end en low-end zijn natuurlijk subjectieve begrippen. Als je bekijkt voor de windrange is het maar mijn idee het volgende:

- Low-end is het aantal knopen dat je hoogte kan houden.
- High-end is het aantal knopen dat je nog kan varen zonder over je rail getrokken te worden.
Deze zijn beide afhankelijk van de kite en de persoon die er mee vaart.

Voor de type kites is het volgende het geval.
- Low-end kites zijn de instap kites, laten we zeggen een Best Kahoona en een Naish Ride.
- High-end kites zijn de gevordere kites die specifiek zijn zoals een Cabrinha Crossbow of een Ozone Edge.

Ik heb een high-end kite. Een van de duurste merken, nota bene. Er zitten niet eens katrollen op! Deze logica gaat dus niet op.

Jij hebt geen high-end kite man, jij hebt een gevalletje wat er tussen invalt.
feddomw
Gast
Antwoord #10 September 10, 2012, 15:25:06
edit2Rapporteer  

Ik heb een high-end kite. Een van de duurste merken, nota bene. Er zitten niet eens katrollen op! Deze logica gaat dus niet op.

Jij hebt geen high-end kite man, jij hebt een gevalletje wat er tussen invalt.

 schater

Ik denk dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn. Qua prijs en afwerking valt het wel in de high-end denk ik. En ze hebben nog een goede high-end ook!  Joepie

Moet je eens aan Ed vragen wat hij er van vind qua kwaliteit, afwerking en duurzaamheid...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 September 10, 2012, 15:31:29
edit2Rapporteer  
Naish, Cabrinha, North & Sling... de high end merken mbt prijs, kwaliteit en performance Grin
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #12 September 10, 2012, 15:35:13
edit2Rapporteer  
Naish, Cabrinha, North & Sling... de high end merken mbt prijs, kwaliteit en performance Grin
Ozone ?, Core ?
feddomw
Gast
Antwoord #13 September 10, 2012, 15:36:38
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Ozone in dit rijtje thuishoort.....

Al was het maar omdat de Edge de race scene domineert. (heb ik persoonlijk niets mee trouwens). Maar de C4 en de Reo doen het ook niet aardig. En het zal niemand verbazen dat de afwerking top is.

Als ik Versus mag geloven hoort Core qua afwerking (kwaliteit) en prijs ook in dit rijtje thuis.

EDIT: HaPe was me net voor. En EJ mag niets zeggen, hij kent de voorrangsregels niet eens. Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 September 10, 2012, 15:43:47
edit2Rapporteer  
Oke sorry dan ben ik één ding vergeten en dat is de prijs inderdaad. Maar dat vind ik niet high-end en low-end waardig. Kijk eens naar Switch bijvoorbeeld. Doen bijna niets onder qau bouw kwaliteit dan een Ozone bijvoorbeeld. Omdat het goedkoper is zou het dus low-end zijn.

Neen dat kan niet wat mij betreft.
feddomw
Gast
Antwoord #15 September 10, 2012, 16:01:01
edit2Rapporteer  
Oke sorry dan ben ik één ding vergeten en dat is de prijs inderdaad. Maar dat vind ik niet high-end en low-end waardig. Kijk eens naar Switch bijvoorbeeld. Doen bijna niets onder qau bouw kwaliteit dan een Ozone bijvoorbeeld. Omdat het goedkoper is zou het dus low-end zijn.

Neen dat kan niet wat mij betreft.

Ik heb Switch gehad, en er is zeker niets mis mee, maar om de afwerking te vergelijken met de grote jongens ben ik het niet met je eens. Het is echt allemaal net iets minder. En dat kan je van Ozone en Core weer niet zeggen. Wat mij ook oprecht met Ozone aanspreekt is dat ze echt een eigen fabriek hebben. Dat zeggen meer merken, maar dat is niet zo. Bij Ozone natuurlijk wel omdat ze alle matrassen, gliders, parachutes en andere zaken ook moeten verkopen. En det waarborgt ook een meer continu productie. Ozone is ook volgens mij als een van de weinigen "built to order". Bestellingen worden uitgevoerd als ze binnenkomen als iets niet op voorraad is. Dat is bij andere merken niet altijd het geval: ze maken een productie "run". En hebben dan voorraad liggen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 September 10, 2012, 16:02:41
edit2Rapporteer  
Ik ga niet meer met je in discussie omdat het toch niet aankomt.  loser

Ik heb Switch kites zelf in mijn hand gehad en daardoor weet ik wel waarover ik praat. Ik heb het idee dat jij dat niet weet omdat Ozone niet de enige is met een eigen fabriek. Wink
feddomw
Gast
Antwoord #17 September 10, 2012, 16:13:57
edit2Rapporteer  
Ik ga niet meer met je in discussie omdat het toch niet aankomt.  loser

Ik heb Switch kites zelf in mijn hand gehad en daardoor weet ik wel waarover ik praat.

Het komt wel aan, hoor.

Ik heb maanden met Switch gevaren... en dus ook "in mijn handen gehad". Clamcleat binnen 2 weken volledig geoxideerd. EVA op bar liet los. Lijmresten op nieuwe bar. Verstevigd doek in wingtips binnen een maand helemaal "cracquelé". Bij 3 (!) tassen rits kapot binnen enkele weken. Ik had Methods.

MAAR: voor het geld biedt Switch echter wel absoluut waar voor je geld. Net zoals Cabrinha ook voor de absurd hoge prijs ook waar voor je geld is. Alles heeft een prijs/kwaliteit verhouding... Ik zou Switch zo aanraden aan mensen, net zoals Cabrinha. Of Ozone. Wink

PS: toen ik de Drifter 2012 afgelopen zomer testte, zat de QR helemaal onder het roest. Was een demo die waarschijnlijk een zwaar leven had, maar ik vond dat tegenvallen. Met name omdat Cabrinha in mijn ogen zeer hoge kwaliteit levert. Het was trouwens echt van dat oppervlakte roest, de werking was niet aangetast. Fijne kite, die Drifter, afwerking aan de kite zelf was dik in orde. Zou 'm zo kopen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 September 10, 2012, 16:36:08
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Ozone in dit rijtje thuishoort.....

Al was het maar omdat de Edge de race scene domineert. (heb ik persoonlijk niets mee trouwens). Maar de C4 en de Reo doen het ook niet aardig. En het zal niemand verbazen dat de afwerking top is.

Als ik Versus mag geloven hoort Core qua afwerking (kwaliteit) en prijs ook in dit rijtje thuis.

EDIT: HaPe was me net voor. En EJ mag niets zeggen, hij kent de voorrangsregels niet eens. Wink

flikker op met je regels, stop ze ergens diep, donker daar waar de zon nooit schijnen zal! Grin InLove

Terug on topic... ok ok vooruit Ozone en f-one mogen er ook bij maar dan wel onderaan in het rijtje... Core sowiezo niet. shade Deutschland! De top 4 bestaat nogsteeds uit Cabrinha, Naish, North, Sling.

Wat switch betreft helemaal mee eens, heb een kennis die de element vaart, heeft ze pas 3mnd en klaagt nu al over precies de zelfde issues als die van feddow maar klaagt ook niet. Het is cheap.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 September 10, 2012, 16:44:05
edit2Rapporteer  
conclusie:

alleen de eerste reactie in dit topic is zinnig.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 September 10, 2012, 17:01:57
edit2Rapporteer  
@ Karel dat is niet helemaal waar.

Overigens heb ik Switch kites op meerdere plekker voorbij zien komen en andere zijn er lovend over en hoor je er niets van. Ik heb ze zelf niet dus op lange termijn kan ik er niet over mee praten.

Verder gaat het wel een beetje uit de hand lopen, willen verder gaan over wat goede en wat slechte merken zijn be my guest en open een topic.
feddomw
Gast
Antwoord #21 September 10, 2012, 17:17:44
edit2Rapporteer  
@ Karel dat is niet helemaal waar.

Overigens heb ik Switch kites op meerdere plekker voorbij zien komen en andere zijn er lovend over en hoor je er niets van. Ik heb ze zelf niet dus op lange termijn kan ik er niet over mee praten.

Verder gaat het wel een beetje uit de hand lopen, willen verder gaan over wat goede en wat slechte merken zijn be my guest en open een topic.

Met alle respect: na de opening van het topic had ik al niet verwacht dat we on-topic zouden blijven...

Ik denk we kunnen concluderen: you get what you pay for. Er zijn geen slechte kites meer, en alle A-merken die de laatste jaren qua kwaliteit missers hadden, zijn netjes opgelost. Vaak waren het niet te voorziene productiefouten (van 3e partijen/toeleveranciers) zoals bij OR en Ozone.

De oorspronkelijke vraag door TS is ook al lang beantwoord. Slotje erop, Marc?

PS: ik ben ook lovend over Switch. Unschlagbar qua prijs.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #22 September 10, 2012, 17:29:25
edit2Rapporteer  
Laten we maar een slotje doen, mensen met een eigen mening hebben hun zegje gedaan en ik denk dat bij de topic starter de term nu wel duidelijk zal zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.