Extern advies :-)

pffaldiegebruikersnamen

Geen avatar

Berichten: 3
Oktober 08, 2012, 16:46:42
edit2Rapporteer  
Hi kiters,

Sinds kort ben ik begonnen met kitesurfen. Na eerst een aantal lessen te hebben gevolgd, is het nu tijd om zelf te gaan oefenen. Hoewel mijn vriend een goede kite heeft waar ik gebruik van kan maken (Slingshot rpm 9 m2), kijk ik zelf een beetje rond en laat ik me graag adviseren.
Door zijn voorkeur voor kites van Slingshot vraag ik ook graag advies van een onafhankelijke partiij, jullie dus ;-) Ik weeg ongeveer 65 kilo (vrouw). Wat adviseren jullie? Welke afmeting? en nog merken die aan te bevelen zijn voor beginners waar je een tijd mee door kunt varen?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Oktober 08, 2012, 16:51:58
edit2Rapporteer  
Mag ik eerst vragen wat je budget is en wat je wilt gaan doen?

- Freeride?
- Freestyle?
- Waveriden?
- Oldskool?

Dit is namelijk ook makkelijk om je kite te bepalen die je zelf wilt gaan varen straks.
pffaldiegebruikersnamen

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Oktober 08, 2012, 17:02:09
edit2Rapporteer  
Ah, wel handige info inderdaad. Freeride biedt voorlopig nog voldoende uitdaging :-)
Budget staat nog een beetje open... kan mijn keuzes altijd nog beperken op basis van budget.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Oktober 08, 2012, 17:11:42
edit2Rapporteer  
Op zich is een SS RPM of SS Rally een meer dan prima kite voor je. Zelf heb ik alleen echt HELEMAAL NIKS met Slingshot.

Ozone Catalyst, Best Bullaroo of Kahoona, Epic Renegade of Screamer, North Evo of Rebel, F-one Bandit, Fluid ATV, Core (welke weet ik niet), Naish Park of Bolt, Ocean Rodeo heeft veel goede modellen.

Waarmee heb je gelest? vond je dat misschien fijner dan RPM? Er zijn meer als genoeg kites waar je goed mee kan beginnen.
Ik werk zelf voor Epic en vind de Renegade een geweldige beginner/intermediate kite. Maar ook de andere kites zijn erg goed.

Misschien handig wat vind je fijn aan een kite zover je kan bepalen? Bardruk? relaunch (een Renegade launched veel makkelijker dan een RPM. Een rally ook)

Welke van de kites je ook kiest echt fout kan je niet gaan.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #4 Oktober 08, 2012, 17:17:09
edit2Rapporteer  
Mag ik eerst vragen wat je budget is en wat je wilt gaan doen?

- Freeride?
- Freestyle?
- Waveriden?
- Oldskool?

Dit is namelijk ook makkelijk om je kite te bepalen die je zelf wilt gaan varen straks.
Wat houden deze categoriën in ongeveer ?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #5 Oktober 08, 2012, 17:50:18
edit2Rapporteer  
Wat weegt je vriend ? anders zou ik gewoon een andere maat RPM erbij pakken, zodat je samen
een beetje kunt afwisselen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Oktober 08, 2012, 17:59:11
edit2Rapporteer  
Mag ik eerst vragen wat je budget is en wat je wilt gaan doen?

- Freeride?
- Freestyle?
- Waveriden?
- Oldskool?

Dit is namelijk ook makkelijk om je kite te bepalen die je zelf wilt gaan varen straks.
Wat houden deze categoriën in ongeveer ?

- Freeride: lekker varen en doen wat je wilt, springen met af en toe een rotatie.
- Freestyle: tricks zoals handle passes, kiteloops, ect.
- Waveriden: in de golven in de weer.
- Oldskool: hoge sprongen met rotatie, board-offs, one-footers, ect.

Ik zou als ik jou was een 6/7m RPM erbij kopen, kunnen jullie beide varen. Wink
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #7 Oktober 08, 2012, 19:18:10
edit2Rapporteer  
Als je vriend al een RPM heeft zou ik niet al te moeilijk doen en nog een kleinere RPM erbij halen...lijkt me als beginner niet tof om met verschillende kites te gaan oefenen. Je wilt zeker in het begin weten hoe de kites reageren. Dus zoals Marc al zegt: RPM Wink.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #8 Oktober 08, 2012, 19:19:56
edit2Rapporteer  
Mag ik eerst vragen wat je budget is en wat je wilt gaan doen?

- Freeride?
- Freestyle?
- Waveriden?
- Oldskool?

Dit is namelijk ook makkelijk om je kite te bepalen die je zelf wilt gaan varen straks.
Wat houden deze categoriën in ongeveer ?

- Freeride: lekker varen en doen wat je wilt, springen met af en toe een rotatie.
- Freestyle: tricks zoals handle passes, kiteloops, ect.
- Waveriden: in de golven in de weer.
- Oldskool: hoge sprongen met rotatie, board-offs, one-footers, ect.

Ik zou als ik jou was een 6/7m RPM erbij kopen, kunnen jullie beide varen. Wink

Kiteloopen is ook freestylen en niet freeriden? Tongue
Maar er is inderdaad zoooo veel keus. Ik vaar zelf Ozone's C4 en het enige waar ze niet echt voor geschikt zijn is oldskool.

En inderdaad, wat vind je belangrijk aan een kite? Moet ie veel bardruk hebben of juist weinig, moet hij snel zijn of juist wat langzamer? Ik heb bijvoorbeeld ook nog een Switch Nitro V1 gehad, goede kite, lekker snel, veel lift maar ook gigantisch bardruk.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #9 Oktober 08, 2012, 19:56:38
edit2Rapporteer  
Ik zou echt wel een kite voor jezelf kopen Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Oktober 08, 2012, 20:31:32
edit2Rapporteer  
Echt onafhankelijk zijn de meesten van ons niet hoor. Wij hebben ook onze voorkeuren. RPM is wel een populaire vlieger, dus je kunt voor een kleinere maat gaan.

Alternatief is testen van de meer voor beginners geschikte kites en waarmee je ook nog flink progressie kunt maken. Als je toevallig in Zuid NL een Ozone Catalyst zou willen testen, kan dat o.a. bij mij. Laat maar weten als je interesse hebt!
dr511

Berichten: 135
Antwoord #11 Oktober 08, 2012, 20:44:37
edit2Rapporteer  
CORE GTS 2 dan loop je over je vriendje  heen.

Maar als je zijn trots niet wil krenken en wil voorkomen dat ie word uitgelachen door zijn vrienden dan zijn er genoeg andere opties;)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Oktober 08, 2012, 21:24:54
edit2Rapporteer  
Mag ik eerst vragen wat je budget is en wat je wilt gaan doen?

- Freeride?
- Freestyle?
- Waveriden?
- Oldskool?

Dit is namelijk ook makkelijk om je kite te bepalen die je zelf wilt gaan varen straks.
Wat houden deze categoriën in ongeveer ?

- Freeride: lekker varen en doen wat je wilt, springen met af en toe een rotatie.
- Freestyle: tricks zoals handle passes, kiteloops, ect.
- Waveriden: in de golven in de weer.
- Oldskool: hoge sprongen met rotatie, board-offs, one-footers, ect.

Ik zou als ik jou was een 6/7m RPM erbij kopen, kunnen jullie beide varen. Wink

Kiteloopen is ook freestylen en niet freeriden? Tongue

Natuurlijk is kiteloopen ook freeriden. Maar ik moest het even makkelijk maken om te omschrijven. Wink


Er is trouwens heel veel keus om een goede kite te kopen voor jou, ik zal er een paar opnoemen die ik heb gevaren:

- Gin (G)Uru
- Cabrinha Switchblade/Convert
- North Evo
- Slingshot RPM/Rally
- Core XR
- Best Kahoona/Bularoo V2
- Ozone Catalyst
- Zeeko Notus

Enz...
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #13 Oktober 08, 2012, 21:40:46
edit2Rapporteer  
Nou dit topic maakt het weer lekker makkelijk om te kiezen.
Kies uit alle genoemde merken één die je aanspreekt.
Als het binnen budget valt zou ik die gaan testen.
Verder is het dan een kwestie van gevoel.

Als beginner weet je gewoon nog niet zo goed wat je zoekt in een kite, komt nog wel.

Succes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Oktober 09, 2012, 00:28:12
edit2Rapporteer  
budget?nieuw?tweedehands?
pffaldiegebruikersnamen

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #15 Oktober 09, 2012, 09:04:02
edit2Rapporteer  
Uh ja, bedankt voor jullie berichten.. maar om nu te zeggen dat het hier makkelijk van wordt :-)
Ik heb les gehad met een F-One Bandit, maar merkte dat deze een aantal keren uit de lucht viel als ik de bar aan trok. (Backstallen?? Vergeef me als ik het mis heb ;-)) Meer van jullie daar ervaring mee? Vanaf hoeveel knopen kan ik varen met een 7m2? Of is dat per merk verschillend?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Oktober 09, 2012, 12:33:40
edit2Rapporteer  
Als je nu eerst eens verteld waar je vandaan komt , op welke kitesurflocatie je het water op wilt gaan .
Vervolgens kun je daar met meerdere mensen afspreken die allemaal hele enthousiaste dingen gaan vertellen over hun vlieger en zijn er vaak shops / scholen in de buurt waar je verschillend materiaal kunt testen.  Op m'n eigen homespot zijn de locals richting beginners super gastvrij en krijg je al snel alle info die je wilt hebben.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #17 Oktober 09, 2012, 12:52:24
edit2Rapporteer  
Gewoon een allround kite uitzoeken, als beginner weet je toch nog niet wat je wil en mocht je snel progressie maken kan je met een allround kite goed uit de voeten (ss rpm/rally, naish park, ocean rodeo razor, bandit 5, cabrinha switchblade, ozone c4/catalyst, etc, etc).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.