GoPro Hero 3: Black Edition

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #50 Maart 13, 2013, 03:06:28
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn Surf Black edition op Curacao gekocht. Inclusief roll bar mount. Ik zou nog wel de lin en helm mount willen hebben maar waren nergen op voorraad. Thx Michael.. ik verkeer in de happy omstandigheden dat ik nu vier weken op Bonaire zit. Batt gaan idd hard en de afstand bediening haalt die 600 meter ook niet ;-(. Afstand bedienging is wel waterdicht dus moet ik ff nog een polsbandje zien te knutselen.
jefff

Berichten: 77
Antwoord #51 Maart 13, 2013, 18:36:24
edit2Rapporteer  
hoeveel GIG mini sd kaart raden jullie aan voor de gopro 3 black edition?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #52 Maart 13, 2013, 18:49:19
edit2Rapporteer  
32 GB class 10 of hoger, dan kan je precies 1 accu lading mee filmen. Wink
jefff

Berichten: 77
Antwoord #53 Maart 13, 2013, 18:56:39
edit2Rapporteer  
32 GB class 10 of hoger, dan kan je precies 1 accu lading mee filmen. Wink
  Dankjee
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #54 Maart 13, 2013, 18:57:40
edit2Rapporteer  
En hoe lang is dat precies?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #55 Maart 13, 2013, 19:27:12
edit2Rapporteer  
Zal ergens rond de 1, 1.5 uur zijn. En aangezien de GoPro ongeveer bestanden wegschrijft met 5.6 MB/sec zit die met 1.5 uur wel vol.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #56 Maart 17, 2013, 03:55:32
edit2Rapporteer  
Ik heb ook 32 GB en is idd goed voor ongeveer 1,5 uur.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #57 Maart 17, 2013, 10:08:37
edit2Rapporteer  
Die accu's krijgen hun maximale capaciteit na een aantal keren laden en ontladen.
Die van mij ging de eerste keer slechts 30 minuten mee. Wifi uitzetten scheelt aanzienlijk, echter de afstandsbediening is nou juist een van de key-features van de hero 3.

Ik heb spijt van de 32Gb kaart, had liever voor 64 gegaan achteraf.
Want als je in Protune modus schiet nemen de bestanden nog iets toe in grootte.

Verder is 1440pxs een interessant alternatief, daar je in post je beeld in verticale richting nog kunt croppen naar 1080pxs.
Ik heb al wat testen gedaan met 2.7K, waardoor je nog veel meer crop mogelijkheden krijgt.
4K is onbruikbaar door die maximum van 12fps in Protune (15fps normaal).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #58 Maart 17, 2013, 10:10:46
edit2Rapporteer  
Het is maar goed dat je geen 64GB hebt gedaan want die kan er officieel niet in. Er zijn al mensen die er problemen mee hebben. Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #59 Maart 17, 2013, 10:42:23
edit2Rapporteer  
Het is maar goed dat je geen 64GB hebt gedaan want die kan er officieel niet in. Er zijn al mensen die er problemen mee hebben. Wink

In de pdf manual  (pag. 51) staat dat het wel kan. Vaag dus:

Citaat
The HERO3 camera is compatible with 2GB, 4GB, 8GB, 16GB, 32GB and 64GB
capacity microSD, microSDHC and microSDXC memory cards. While all speed class
ratings are compatible, GoPro requires using an SD card with Speed Class Rating
10 or higher speed when recording in Protune mode, or when using the 0.5 Time
Lapse setting. GoPro recommends using brand name memory cards for maximum
reliability in high-vibration activities.

Een gemiste kans is trouwens de mogelijkheid om via Wifi je footage te downloaden. Dan hoef je de casing niet open te maken.
Wellicht dat dat nog komt via een software update.

De iPhone/iPad app is een leuke gimmick. Maar ruim 4 seconde vertraging. Werkt wel heel goed
Alleen op het strand ga je dat nooit gebruiken natuurlijk Wink

Hopelijk vandaag de beeldkwaliteit buiten checken. Binnen ben ik niet onder de indruk, maar daar is Hero3 in principe ook niet voor bedoelt. ISO is niet te checken of in te stellen. Wel eindelijk de white balance indien je gebruik maakt van Protune
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #60 Maart 17, 2013, 10:53:39
edit2Rapporteer  
Apart, op de site zelf staat dat het niet kan namelijk, is niet anders.

Wanneer ik mijn SD kaartjes binnen heb ga ik weer een vergelijking maken met de Hero 1 & 2.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #61 Maart 17, 2013, 11:07:31
edit2Rapporteer  
Mn batterij gaat nu ongeveer 1,5 uur mee. Wel wifi uitzetten, dat slurpt batterij.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #62 Maart 17, 2013, 11:33:23
edit2Rapporteer  
Mn batterij gaat nu ongeveer 1,5 uur mee. Wel wifi uitzetten, dat slurpt batterij.

Dat is echt balen, ik vond van de Hero2 (en 1) dat aan en uitzetten altijd tricky. Zeker als hij op een plek zit waar je het niet goed kan zien (tube, in kitelijnen, op de kant, op helm etc.)

Hopelijk verbeterd dat nog.
En niet vergeten dat het nu erg koud is, dat kost zo tientallen procenten aan batterij capaciteit in de regel...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #63 Maart 22, 2013, 04:55:14
edit2Rapporteer  
Oke er was weer nieuwe voorraad binnengekomen op Bonaire. Ik heb mijn pakker uitgebreid met de Battery BacPac. Is een extra battery die je op de bestaande bevestigd en je krijgt er een extra backdoor bij zodat de Gopro nog steeds in het waterhuis past.

!! Snap alleen niet waarom de gopro steeds vanzelf aan gaat nadat ik de extra batterij heb gemonteerd. Elke keer springt hij na 5 sec weer aan. Zo heb je nog niets aan die extra batt Grrrr...

Wie-o-wie weet raad?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #64 Maart 27, 2013, 04:52:26
edit2Rapporteer  
Oke ik heb antwoord op mijn eigen vraag gevonden. Dat kwam waarschijnlijk omdat de main batt leeg was op het moment dat ik die bacPac  op de gopro klikte.

Ik heb nu aardig wat sessies met de gopro gevaren en dus kunnen testen.

Remote heeft een redelijk beperkt bereik en moet soms, na een harde crash, weer ff opnieuw contact maken met de GoPro.
Dat de BacPac bijna een must is. (gaat de speelduur van 1,5 naar 2,5 uur)
Display van de remote is erg lastig te lezen als je op het water zit ;-)
Uploaden naar pc of laptop duurt echt uren. (1700 foto's nam ongeveer 3,5 uur inbeslag!!!)

Maar dat ding maakt natuurlijk wel super gave pica's en movies !!!

Zie in topic " foto's" meer van mijn gopro foto's van vanuit Bonaire.


Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #65 Maart 27, 2013, 11:17:17
edit2Rapporteer  
hoe neem je foto's "onderweg"Zet je hem gewoon aan op foto mode en neemt hij dan continue foto's, of doe je dit doormiddel van indrukken remote.
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #66 Maart 27, 2013, 11:21:11
edit2Rapporteer  
Heb ook onlangs een go pro gekocht. maar uit welke positie heb je dit shot? via een hoofdband ofzo? Zo ja blijft dit zitten met een crash??

ik hoor het graag
Gr
Marcel.

Ik las het al bij de foto's.. gave pics Smiley
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #67 Maart 27, 2013, 14:36:28
edit2Rapporteer  
Gebruik de helm met een front mount en heb de roll bar mount gebruikt op de bar en graphandle van het board.
Wel ff met schroevendraaier de elementen aandraaien en dan blijft alles goed zitten. Ik had de gopro dmv ty-ribs  aan mijn helm verzekerd.

Je hebt verschillende standen om foto,s te maken: 1x drukken per foto, voor burst  of  dat de gopro om de 5 sec een foto maakt. Ik gebruik de laatste optie. Het is namelijk niet te doen om de klop in te drukken en de actie te maken..... misschien dat de multitask vrouwen onder ons het wel zouden kunnen we ThumpsUp
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #68 Augustus 17, 2013, 20:02:01
edit2Rapporteer  
Met welk programma haal ik het beste de bestanden van de gopro af?

Ik heb nu een LRV en een TMH en een MP4 bestand. Ik kan ook gewoon het mp4 video bestand eraf halen?
Wie kan mij hier adviseren?

En het beeld is omdat ik het met de line-mount heb gemaakt de ene richting op onderste boven. kan ik hier wat aan veranderen naderhand?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #69 Augustus 17, 2013, 21:35:35
edit2Rapporteer  
Met welk programma haal ik het beste de bestanden van de gopro af?

Ik heb nu een LRV en een TMH en een MP4 bestand. Ik kan ook gewoon het mp4 video bestand eraf halen?
Wie kan mij hier adviseren?

En het beeld is omdat ik het met de line-mount heb gemaakt de ene richting op onderste boven. kan ik hier wat aan veranderen naderhand?

Geen idee wat die LRV en TMH bestanden zijn.
Ik haal de jpeg en MP4 bestanden er af via de geheugenkaart in een USB 3.0 cardreader te steken.
(Moet je natuurlijk wel zo'n poort in je PC hebben)

Dat scheelt tijd!
Echter 1500 jpegs a 11mpx per stuk duurde bij mij ook nog 8 minuten.
Dat komt niet door de GoPro, maar doordat het losse bestanden zijn. Dat gaat minder snel dan een enkel, groot bestand zoals een MP4 film.

Mij is het gelukt om met 1080p30 enige beeldstabilisatie toe te voegen. En met de optie om dynamisch te roteren krijg ik best mooi resultaat. Kost wel veel tijd helaas.
Ik doe dat in Adobe Premiere Pro, maar er zijn ook andere video edit pakketten die dat kunnen.

Idd. Verlies ik ook weleens het signaal tussen remote en camera na een crash. Water blokkeert wifi blijkbaar.

Die levensduur van de accu is echt jammer. Met de bacpac past hij niet meer in de linemount helaas. Zonder past hij zelfs met ee floating backdoor.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #70 Augustus 17, 2013, 21:57:46
edit2Rapporteer  
Dank voor de snelle reactie. Ik heb nu ook gewoon de files geknipt uit de camera en geplakt. Ging ook, en die ander files zijn dus onbelangrijk??

En met de quickplayer kan ik er beelden uitknippen die ik wel aardig vind. Ik weet niet of dat nog beter kan?
Ik zag dat je met de camera ook kan foto's maken terwijl je video opneemt. Maar dan moet ik de afstandsbediening nog ergens aan vast maken, hoe doe jij dat?

Dat met dat dynamisch roteren, is daar ook een simpel gratis programma voor?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #71 Augustus 17, 2013, 22:52:58
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit wat gedaan met die extra files. Wellicht belangrijk voor wanneer je cineform gebruikt van GoPro? Dat is de gratis bewerkingssoftware die erbij zit!

Ik gebruik een stuk klitteband. Werkt prima!

Dat roteren moet met de hand helaas. Maar het resultaat is echt vet!
Volgens mij  is er geen gratis edit software waarin dat kan. Windows heeft wel gratis bewerkings software. Maar vrij roteren zit daar zover ik weet niet in.

Hier een voorbeeld van een fragment opgenomen met de linemount en 1080p30 en stand WIDE:
Deze is zonder beeld stabilisatie. Zal kijken of ik die er ook bij kan zetten binnenkort!


http://www.youtube.com/watch?v=mUR8XVNvhsA&feature=youtu.be


En hier met de Warp Stabilizer op 25%


http://www.youtube.com/watch?v=u-R8y37ERYA&feature=youtu.be
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #72 Augustus 19, 2013, 18:59:15
edit2Rapporteer  
Ziet er idd gelikt uit ThumpsUp

Maar waarom was hij in het midden wat wazig? Waterdruppels?
Kan je er niet van die waterafstotende vloeistof opsmeren? Dan druipt het water er zo af.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #73 Augustus 19, 2013, 19:51:42
edit2Rapporteer  
Precies dat!
Die heb ik van Otzdakiteman gehad en ben ik er vergeten op te smeren

Maar je kunt met wat inzet wel een aardig resultaat bereiken.
Wellicht dat ik hier eens een tutorial kan plaatsen!
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #74 Augustus 19, 2013, 22:11:58
edit2Rapporteer  
kan je de lens niet met iets als rainx behandelen? gebruik ik op mijn auto ruit en daar vliegen de druppels als vanzelf af.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.