Wiki spotlight - ARC Foils

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Oktober 22, 2012, 18:38:00
edit2Rapporteer  
Om de wiki wat extra aandacht te geven wil ik vanaf nu elke week een artikel uitlichten, deze week Michiel's zeer uitgebreide artikel over de ARC foils:


http://www.kitehigh.nl/wiki/Kites/Foils/ARC


Daarnaast zijn we nog op zoek naar mensen die de lege artikelen van content willen voorzien of missende artikelen toe willen voegen: http://www.kitehigh.nl/wiki/Kitehigh/Siteonderdelen/Wiki/Lege%20artikelen
Je hoeft je daarvoor niet bij ons te melden, met alleen een kitehigh-account kun je al direct beginnen met editten en toevoegen! Maar als je je vragen hebt stuur gerust een bericht.




Dre79

Berichten: 25
Antwoord #1 Oktober 22, 2012, 20:41:47
edit2Rapporteer  
Goed verhaal, een f-arc was mijn eerste depower (voor zover er depower op zat Wink) kite waarmee ik ben begonnen te flyboarden.

Mischien ook leuk voor de geschiedenis is dat peter lynn al voor de arc's bezig was met "water" kites. Je kon de C quad volgens mij zelfs uitrusten met opblaasbare delen zodat deze beter te herstarten was.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2012, 21:13:13
edit2Rapporteer  
Ghehe met die 6.3 C-Quad ga ik as zaterdag misschien wel het water op. Grin

Maar het is inderdaad een mooi stukkie over de ARC foils.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Oktober 22, 2012, 21:41:06
edit2Rapporteer  
heel leuk om zo eens door te lezen. Wat heeft die Michiel toch een kennis:-)
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Oktober 22, 2012, 22:01:35
edit2Rapporteer  
ik heb nog een S-ARC gehad;
De auto-zenth was OK - maar opgang komen vergde tijd - dus je had een groot/breed board nodig
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 Oktober 22, 2012, 22:47:20
edit2Rapporteer  
Je kan het  op de foto niet goed zien maar Kane Hartill  vaart daar met de eerste echte twintip  zeker een paar jaar eerder voor de wipika olry boards.

Hij was van plastic rood en je kon er  2 optionele lange aluminium vinnen bij kopen die monteerde je onder je voet posities.  jammer dat je dat board niet online kan vinden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Oktober 22, 2012, 22:51:05
edit2Rapporteer  
Goed verhaal, een f-arc was mijn eerste depower (voor zover er depower op zat Wink) kite waarmee ik ben begonnen te flyboarden.

Mischien ook leuk voor de geschiedenis is dat peter lynn al voor de arc's bezig was met "water" kites. Je kon de C quad volgens mij zelfs uitrusten met opblaasbare delen zodat deze beter te herstarten was.

Heb het overwogen, maar de C-Quad is niet te herstarten met die tubes erin. Hij bleef alleen drijven. Was echt waaghalzerij destijds. Toch was er een Peter Lynn teamrider die de meest bizarre capriolen met dat ding uithaalde voor die tijd. Kan zijn naam nergens meer vinden helaas. Er zijn filmpjes van op Youtube
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Oktober 22, 2012, 22:55:41
edit2Rapporteer  
De Teamrider was Kane Hartill

http://www.youtube.com/watch?v=DGcg7jLtxZY
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Oktober 22, 2012, 23:45:36
edit2Rapporteer  
Leuk om te zien! Geluk in die begintijd was dat de windsurfers ook al het stadium van de Bic Show (boardje van circa 20kg met voetbanden) voorbij waren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.