waar naar toe in February?

Alexo

Geen avatar

Berichten: 5
November 15, 2012, 15:02:50
edit2Rapporteer  
Hey,

Aankomende February wil ik voor ruim 2 weken ergens heen om te kiten en evt. een kleine roadtrip maken. Ik zat te denken aan Kaapstad maar dat wordt te duur helaas.

Wie heeft er goede tips voor een bestemming? Ik heb nog geen IKO certificaat dus wil ergens heen met een goede kiteschool om deze te halen. Ik reis alleen dus moet een 'gezellige'bestemming zijn.

Alle tips zijn welkom!

tnx
Alex
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #1 November 15, 2012, 15:20:36
edit2Rapporteer  
Alexo zolang je niet gaat huren zou ik me niet al te druk maken over je IKO certificaat.
Alexo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 November 15, 2012, 15:33:32
edit2Rapporteer  
hey Ica,

ik reis veel voor  mijn werk en ben dus van plan hier en daar te huren, vandaar. Ook wil ik graag een paar uur training om sneller vorderingen te maken. Door mijn werk heb ik namelijk heel weinig tijd om te kiten en kom dus niet echt verder helaas....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 November 15, 2012, 15:53:19
edit2Rapporteer  
Staar je niet blind op IKO, je hebt ook nog VDWS en het Nederlandse KNWV waarvan je een certificaat kunt krijgen bij de daarop aangesloten scholen.

Daarnaast, als je kunt aan tonen dat je een gevorderde kiter bent moet huren geen probleem vormen. Een certificaat zegt namelijk niet alles omdat er zeer weinig controle op de uitgifte er van is.
Alexo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 November 15, 2012, 16:00:37
edit2Rapporteer  
OK prima duidelijk, maar wil graag wat weten over chille bestemmingen Smiley
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 November 15, 2012, 16:46:17
edit2Rapporteer  
Cabarete is altijd wel wat te doen, wind moet je een beetje mazzel mee hebben 50/50 zo ongeveer. IIg lekker weer en in de omgeving kan je ook genoeg zien/doen.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #6 November 15, 2012, 18:35:00
edit2Rapporteer  

Februari zou Zanzibar wind zeker moeten zijn, meer info en materiaal: http://www.kitecentrezanzibar.com/nl
Voor de 'goedkopere' tickets ben je denk ik alleen aan de laten kant.
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #7 November 15, 2012, 22:29:06
edit2Rapporteer  
Ik zeg Fuerteventura.
Voordelige tijd en niet al te duur.

http://kitefeel.nl/experiences%20-%20fuerteventura.htm


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=soc1qZ3fapM
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 November 16, 2012, 10:33:00
edit2Rapporteer  
Cuba - Varadero (=schiereiland)
Maar je moet wel je eigen materiaal bij hebben (12m & 9m)
Meer wind dan in Dominicaanse wegens thermiek van achterland
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 November 16, 2012, 10:35:43
edit2Rapporteer  
@kiteFEEL - Fuerte met Playa de Cofete ! Het allermooiste strand van Fuerte maar totaal onbekend wegens moeilijk te bereiken. Hoe is hte kitesurfen daar ? En hoe staan de golven ?
feddomw
Gast
Antwoord #10 November 16, 2012, 10:44:22
edit2Rapporteer  
Ik zou het niet te moelijk maken. Egypte: El Gouna of anders Soma Bay. Goede kans op wind, genoeg te doen als er geen wind is. Je kan er terecht als eenzame reiziger, niet te duur, niet te ver vliegen.

De scholen die ik in El Gouna bezig zag waren prima bezig met goed materiaal. Vlak water en geen stroming met overal sta-diepte, dus makkelijk leren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.