Speed updates Luderitz / Walvisbaai

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 December 02, 2012, 20:02:43
edit2Rapporteer  
Ik ben mij aan het verdiepen in die hydro dynamische "geluidsbarrière" waar ze het hier weer over hebben. Feit blijft dat er genoeg schroef aangedreven boten zijn welke veel hogere snelheden bereiken waarbij de bladen van de schroef met een veel hogere snelheid door het water klieven!

Ook hier is een duidelijke grens van rond de 300km/u. Hierboven gaat men over op alternatieve aandrijvingen welke zich niet afzetten tegen het water.

Echter hier wordt de extra weerstand overwonnen door belachelijk veel pk's.

Interessant verhaal van de grote, levende legende
En hij is weer lekker bezig met zijn nieuwe project!
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #26 December 02, 2012, 23:32:52
edit2Rapporteer  
Wat een snelheid van die Sailrocket, ook mooi om de emotie te horen tijdens de run.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 December 03, 2012, 01:20:26
edit2Rapporteer  
Ik ben mij aan het verdiepen in die hydro dynamische "geluidsbarrière" waar ze het hier weer over hebben. Feit blijft dat er genoeg schroef aangedreven boten zijn welke veel hogere snelheden bereiken waarbij de bladen van de schroef met een veel hogere snelheid door het water klieven!

Ook hier is een duidelijke grens van rond de 300km/u. Hierboven gaat men over op alternatieve aandrijvingen welke zich niet afzetten tegen het water.

Echter hier wordt de extra weerstand overwonnen door belachelijk veel pk's.

Interessant verhaal van de grote, levende legende
En hij is weer lekker bezig met zijn nieuwe project!

ik denk dat zolang men een schroef in het water gebruikt er niet veel records meer qua snelheid zullen worden verbroken... dit omdat als de tip van een een schroefblad een bepaalde omwentelings snelheid overschrijd er in het water cavitatie zal plaats vinden. het enige is misschien jets met afterburner gebruiken maar dan moet je wel retevlak water hebben anders raken ze snel airborne Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #28 December 04, 2012, 19:18:30
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het nog wel harder kan als ik dit lees:

Just received an SMS a few minutes ago from Sebastien Salerno at Luderitz:
 "The 7m ZEEKO kite is an atom Bomb! Trimmed with the 20m+4m lines length, back bridle at the medium location. The depower is perfect. I never felt better before.
 I did some trials on the channel at 50+knots speed with just 30knots of wind, some gusts at 35Knts. The 2012 channel works perfectly and with 10 more knots, we will break the records!!! Anyways, I'm very happy to join the ZEEKO Team"
 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29 December 04, 2012, 19:20:35
edit2Rapporteer  
Dat zijn de verhalen die nog wat hoop geven!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #30 December 04, 2012, 19:28:13
edit2Rapporteer  
Ik snap uberhaupt niet waarom ze met die wind geen 9/10m gebruiken. Ik sta tot 30 knopen ook nog met mijn 10m te knallen. Daar zitten soms ook wel vlagen van 35 knopen tussen.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #31 December 04, 2012, 19:30:00
edit2Rapporteer  
Hier een verkenningsrondje van hem:

http://www.youtube.com/watch?v=iIcI_b8BDXM


Hij vaart met een Krush 2, uit 2012 zo te zien. Ben benieuwd!
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #32 December 04, 2012, 19:44:16
edit2Rapporteer  
Ik snap uberhaupt niet waarom ze met die wind geen 9/10m gebruiken. Ik sta tot 30 knopen ook nog met mijn 10m te knallen. Daar zitten soms ook wel vlagen van 35 knopen tussen.

Misschien is hij een lichtgewicht. Dan zou hij uit zn rail getrokken kunnen worden met een 10m in 35 knopen. Al is het ook weer zo dat je racekites lang door kunt varen.. dus ja. Misschien dat er op het speedkiteforum iets over staat.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #33 December 04, 2012, 23:23:30
edit2Rapporteer  
Een 9m is groter, dus meer weerstand. Depoweren wil je niet want dan ga je meer upwind en het kanaal ligt volgens mij een tikkie downwind gericht.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #34 December 04, 2012, 23:41:13
edit2Rapporteer  
Tja meer weerstand dat kan inderdaad wel maar ik vaar mijn 10m tot 30 knopen zonder erg veel te depoweren. Waarom dan geen 9m? En als je de kite niet depowerd blijft die meer in het windvenster staan en bouw je meer snelheid op en dan denk ik dat weerstand een heel stuk te verwaarlozen is.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #35 December 04, 2012, 23:53:50
edit2Rapporteer  
Heb paar dingetjes gevonden:

- The faster you go, the more power the kite generates due to the apparent wind which is more noticeable in light wind.  So use a kite smaller than you would for jumping.

(een te grote kite zou op grote snelheid dus teveel 'eigen wind' en daarmee teveel kracht creeeren om nog onder controle te kunnen houden)

- Use a kite that is small enough that you can stay on a 80-90 degree course *at full speed*. This means you might have to pick a smaller kite than you would to go out jumping. If you have to go upwind or much downwind to control the power of the kite you'll slow down. A depower system will allow you to get up to speed sooner, but it must not work by slowing the kite down. In other words, if your kite slows down when you depower it, so will you. Make sure you can handle the pull at full speed with your kite at the fastest setting (Mark Frasier).

(blijkbaar kan de kerel in het filmpje niet op een 80 a 90 graden koers blijven als hij een grotere kite pakt)


- Light wind and a big kite give the highest speeds relative to the wind. In a 12 knot wind with a fast 9m foil or 15 m sled you may be able to go 25 knots (over twice the wind speed). Smaller kites in high wind make for the fastest speeds, but your speed will be less compared to the wind speed. For example, you might be able to go 35 knots with a 4m foil or 7.5m sled in 22 knots of wind (1.5 times the wind speed), if you could find flat water in that much wind (Mark Frasier).



bron:
http://kiteboard.activity.hk/component/content/article/27-techniques/6-speed-kiting.html
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #36 December 05, 2012, 00:19:07
edit2Rapporteer  
Duidelijk stuk, klinkt logisch ook. Bedankt voor het posten.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 December 10, 2012, 15:54:37
edit2Rapporteer  
Kites kunnen ook zo hard. Die sail rocket is toch eigenlijk ook een kite? Ze zullen wel iets moeten doen met het board. Ik heb een ontzettend vet idee maar dat ga ik niet publiceren.

Ondertussen gaat het los in Lüderitzloosnummer:

The wind still needs to increase according to the forecast: Sebastien Cattelan did 53.27kts in 30-35 knots of wind!

Hou 'm in de gaten!

update:
Catmans tijden in 30 knopen, vlagen 35
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #38 December 10, 2012, 17:10:51
edit2Rapporteer  
Heb paar dingetjes gevonden:

- The faster you go, the more power the kite generates due to the apparent wind which is more noticeable in light wind.  So use a kite smaller than you would for jumping.

(een te grote kite zou op grote snelheid dus teveel 'eigen wind' en daarmee teveel kracht creeeren om nog onder controle te kunnen houden)

- Use a kite that is small enough that you can stay on a 80-90 degree course *at full speed*. This means you might have to pick a smaller kite than you would to go out jumping. If you have to go upwind or much downwind to control the power of the kite you'll slow down. A depower system will allow you to get up to speed sooner, but it must not work by slowing the kite down. In other words, if your kite slows down when you depower it, so will you. Make sure you can handle the pull at full speed with your kite at the fastest setting (Mark Frasier).

(blijkbaar kan de kerel in het filmpje niet op een 80 a 90 graden koers blijven als hij een grotere kite pakt)


- Light wind and a big kite give the highest speeds relative to the wind. In a 12 knot wind with a fast 9m foil or 15 m sled you may be able to go 25 knots (over twice the wind speed). Smaller kites in high wind make for the fastest speeds, but your speed will be less compared to the wind speed. For example, you might be able to go 35 knots with a 4m foil or 7.5m sled in 22 knots of wind (1.5 times the wind speed), if you could find flat water in that much wind (Mark Frasier).



bron:
http://kiteboard.activity.hk/component/content/article/27-techniques/6-speed-kiting.html
Duidelijk stuk, klinkt logisch ook. Bedankt voor het posten.



Kijk maar naar de kite  shapes voor buggys, deze hebben natuurlijk  wel minder weerstand
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #39 December 29, 2012, 20:52:44
edit2Rapporteer  
Deze mannen gaan door tot het breekt!

http://www.canalplus.fr/c-sport/pid2708-c-interieur-sport.html?vid=781997

gaat allemaal wel fkn hard
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.