Flysurfer depowerlijnen checken

Wimt

Berichten: 2498
December 01, 2012, 17:25:54
edit2Rapporteer  
Na 2 jaar is dat spul al bros. Zijn erg dikke lijnen van 3mm, maar woensdag, hoewel weer geen wind, ging het mis bij een loop en een windvlaag. En goed mis. Breekt er nml. een depowerlijn, dan komt alle kracht op de stuurlijn, zodat de alu-bar (!  en nog bijna doorgeroest ook na 2 jaar), breekt, naast 20breekpumten. De volgende dag waaide het ook niet, zodat ik mooi tijd had o te repareeen op het strand.

Kortom, check die lijnen, of beter: vervang ze na 2 jaar.
OllieWapper

Berichten: 81
Antwoord #1 December 02, 2012, 13:26:54
edit2Rapporteer  
Goeie tip. thx.
Ik heb trouwens al de mmmm hoe heten die lijnen, die groene die over de katrollen lopen al moeten vervangen. Verder doet het zaakje eigenlijk best degelijk aan.
Met mn Speed3 durf ik ook verder uit de kust dan met mn andere kites.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #2 December 02, 2012, 13:45:44
edit2Rapporteer  
Bij mij was de depowerlijnmantel versleten op een bepaald moment en gewoon nieuwe besteld! Als de mantel versleten is zit er nog een inderdaad een 3mm (oid) lijntje in. Maar hier moet je dus eigenlijk niet mee doorvaren!

Voor de rest lekkere kite hoor die speed 3!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 December 02, 2012, 15:00:14
edit2Rapporteer  
Ooj die lijn is rikant,maar ik bedoelde de 2 lange depowerlijnen, zijn 2 mm, sorry, maar die zijn niet zo sterk als ze lijken.
Zijn topkites inderdaad, echt fijn spul!
Die lijnen die door de katrollen gaan, die wax ik, doe ik ook bij de tubekites. Slijtage is dan 0.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.