Freeride advies

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #25 Maart 03, 2014, 22:14:00
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik voortaan mijn mond maar houd. Er zijn zoveel mensen die hier alleen dingen lezen van andere mensen als dat ze echt met de kites hebben gevaren. Wanneer je niet weet waar je over praat kan je geen advies geven!

Verstandig want in de ene post geef je al een waardeoordeel over een kite:

''Dat is niet waar, echt allround is in elke discipline wat kunnen. Die Nitro van jou is dat niet bijvoorbeeld, ook de Naish Park is dat niet. Is veel meer een wavekite dan een alleskunner''.

terwijl je even later aangeeeft dat je hier niet mee hebt gevaren. Je kunt dan (volgens je eigen woorden) niet weten waar je het over hebt.

''Ik heb de Nitro nog niet gevaren maar die wordt neergezet als een kite waar je bijvoorbeeld niet goed mee kan uithaken''.

Je verwijt dus een ander iets wat je zelf doet. Ultieme vorm van projecteren noem ik dat.
Knorrie

Berichten: 50
Antwoord #26 Maart 03, 2014, 22:39:41
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik zit in hetzelfde schuitje..... op zoek naar iets nieuws voor een aantal jaren.
Gaat nu tussen swithsblade en catalyst dan in de maten 10 en 14.
Wat vinden jullie dan? Zoek ook voornamelijk freeride met hier en daar een sprongetje.
Gaat mij voooral om relaxt kiten met stabiele kites met goede depower.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 Maart 03, 2014, 22:47:51
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik voortaan mijn mond maar houd. Er zijn zoveel mensen die hier alleen dingen lezen van andere mensen als dat ze echt met de kites hebben gevaren. Wanneer je niet weet waar je over praat kan je geen advies geven!

Verstandig want in de ene post geef je al een waardeoordeel over een kite:

''Dat is niet waar, echt allround is in elke discipline wat kunnen. Die Nitro van jou is dat niet bijvoorbeeld, ook de Naish Park is dat niet. Is veel meer een wavekite dan een alleskunner''.

terwijl je even later aangeeeft dat je hier niet mee hebt gevaren. Je kunt dan (volgens je eigen woorden) niet weten waar je het over hebt.

''Ik heb de Nitro nog niet gevaren maar die wordt neergezet als een kite waar je bijvoorbeeld niet goed mee kan uithaken''.

Je verwijt dus een ander iets wat je zelf doet. Ultieme vorm van projecteren noem ik dat.

Maar ik zelf haal alleen kites aan die ik heb gevaren en ik geeft puur de omschrijving aan van de Nitro. Verder zeg ik er niets over, jij oordeelt over kites terwijl je ze niet eens van dichtbij hebt bekeken laat staan heb gevaren. Dat is iets heel anders en je adverteert je eigen kite terwijl je eigenlijk niet eens weet dat deze kite meer in het rijtje Edge etc. past. En van andere kites weet je ook niet eens de precieze eigenschappen, dus hou er maar weer mee op.

Hallo,

Ik zit in hetzelfde schuitje..... op zoek naar iets nieuws voor een aantal jaren.
Gaat nu tussen swithsblade en catalyst dan in de maten 10 en 14.
Wat vinden jullie dan? Zoek ook voornamelijk freeride met hier en daar een sprongetje.
Gaat mij voooral om relaxt kiten met stabiele kites met goede depower.

Stabielste tubekite is simpelweg de Cabrinha Switchblade, kan geen andere kite tegen op. Maar wil je echt alleen maar lekker varen en springen en denk je niet eens na over uithaken zou ik niet naar de Catalyst en de Switchblade kijken. Dan komen de "racekites" veel beter in aanmerking.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #28 Maart 03, 2014, 22:57:50
edit2Rapporteer  
Yoram, hoezo zou Bandit er wel in staan en Aquila niet? Beide Delta kites. Ik neem aan dat je ze wel beide een dag hebt gevaren als je zo'n advies geeft en in geval van Aquila op beide standen?

Qua kites kunnen ze uit dat rijtje ongeveer allemaal hetzelfde. Je kunt wel oneindig veel hetzelfde soort type kites testen, dat zou ik eerlijk gezegd zelf niet aanbevelen, dus zou ik onderscheid maken....

Om een voorbeeld te noemen, hoe een aankoop economisch is en hoelang een merk zich al heeft bewezen. Ozone, Cabrinha zijn gevestigd of hebben zich bewezen, (zeer) makkelijk door te verkopen, goede restwaarde. (Als ik me bedenk dat topicstarter waarschijnlijk over +/- 2 jaar weer een andere kite wil zou ik alleen al om die reden onderscheid maken). Andere suggesties zijn prima, Core Duitse degelijkheid, maar naar wat ik aanneem alleen makkelijk door te verkopen op de Duitse markt. Zo kan je nog wel veel meer redenen opnoemen.
 
Dat is dan een klein stukje van mijn visie als je ergens in investeert....
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #29 Maart 03, 2014, 23:14:45
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik voortaan mijn mond maar houd. Er zijn zoveel mensen die hier alleen dingen lezen van andere mensen als dat ze echt met de kites hebben gevaren. Wanneer je niet weet waar je over praat kan je geen advies geven!

Verstandig want in de ene post geef je al een waardeoordeel over een kite:

''Dat is niet waar, echt allround is in elke discipline wat kunnen. Die Nitro van jou is dat niet bijvoorbeeld, ook de Naish Park is dat niet. Is veel meer een wavekite dan een alleskunner''.

terwijl je even later aangeeeft dat je hier niet mee hebt gevaren. Je kunt dan (volgens je eigen woorden) niet weten waar je het over hebt.

''Ik heb de Nitro nog niet gevaren maar die wordt neergezet als een kite waar je bijvoorbeeld niet goed mee kan uithaken''.

Je verwijt dus een ander iets wat je zelf doet. Ultieme vorm van projecteren noem ik dat.

Maar ik zelf haal alleen kites aan die ik heb gevaren en ik geeft puur de omschrijving aan van de Nitro. Verder zeg ik er niets over, jij oordeelt over kites terwijl je ze niet eens van dichtbij hebt bekeken laat staan heb gevaren. Dat is iets heel anders en je adverteert je eigen kite terwijl je eigenlijk niet eens weet dat deze kite meer in het rijtje Edge etc. past. En van andere kites weet je ook niet eens de precieze eigenschappen, dus hou er maar weer mee op.

Hallo,

Ik zit in hetzelfde schuitje..... op zoek naar iets nieuws voor een aantal jaren.
Gaat nu tussen swithsblade en catalyst dan in de maten 10 en 14.
Wat vinden jullie dan? Zoek ook voornamelijk freeride met hier en daar een sprongetje.
Gaat mij voooral om relaxt kiten met stabiele kites met goede depower.

Stabielste tubekite is simpelweg de Cabrinha Switchblade, kan geen andere kite tegen op. Maar wil je echt alleen maar lekker varen en springen en denk je niet eens na over uithaken zou ik niet naar de Catalyst en de Switchblade kijken. Dan komen de "racekites" veel beter in aanmerking.

Zelfreflectie is duidelijk niet je sterkste punt. Je spreekt jezelf keihard tegen en probeert er dan nog onderuit te komen ook. Ik gaf verder geen oordeel, maar slechts suggesties van kites die matchen met de wens van de TS en waarvan de versatiliteit ook onderbouwd wordt in tal van videos . Je weet zelf ook niet precies de eigenschappen van alle kites dus hou er vooral zelf maar mee op jezelf als expert naar voren te schuiven. Daarbij adverteer ik niet met mijn eigen kites. Het zla mij niet interesseren wie met welke kite vaart. Ik heb geen commerciele belangen in wat voor merk dan ook.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #30 Maart 03, 2014, 23:20:47
edit2Rapporteer  
Prima wat jij wilt. Wink
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #31 Maart 03, 2014, 23:25:38
edit2Rapporteer  
Wat een gelul hier over niks  schater
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #32 Maart 03, 2014, 23:46:22
edit2Rapporteer  
Yoram, die redenen die je geeft lees ik wel vaker maar die klopt niet helemaal. Op basis van een persoonlijke ervaring van alle kites vind ik het correct dat iemand zegt dat in zijn ervaring de ene fijner is dan de ander maar het "restwaarde" verhaal is niet correct (vind ik).
Welles/nietes discussies ga ik liever niet aan want  als "iemand van een merk" kom je daar altijd als verliezer uit maar deze kan ik met concrete data wel een beetje weerleggen  Smiley

Reken even mee. Stel je koopt een 12m switchblade met bar 2014, kost 1880 euro. Stel je hebt geluk en krijgt 20% korting, kost het 1504 euro. 2 jaar laten verkoop je die set voor maximaal 600 euro (check MP)
Heb je dus 900 euro verlies.....een Aquila 12m met bar kost 2 euro meer dan dit verlies  Wink
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #33 Maart 04, 2014, 00:05:12
edit2Rapporteer  
En dan heb je het nog niet eens het geluk van die  20% korting bij Zian mee gerekend Sebastian Joepie
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #34 Maart 04, 2014, 00:11:41
edit2Rapporteer  
hahaha ja die is er wel al af in het voorbeeld  Wink We zijn overgegaan naar "this is what you pay" prijzen dus iedereen betaalt hetzelfde. De website is hier nog niet op aangepast want we werken aan een compleet nieuwe site  Smiley

Maar ook dan....zelf testen is idd het beste advies. Je kunt uiteraard ook gewoon (om mijn voorbeeld aan te houden) voor die 2e hands Switchblade of ander merk kunnen gaan....maar ook dan zou je die beter eerst zelf kunnen testen. 2014 vliegt niet perse hetzelfde als 2012.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #35 Maart 04, 2014, 00:17:13
edit2Rapporteer  
Hou ik zelf het meeste van... open kaart spelen.. de merken waarvan de kites alleen aan onwetende beginners voor de hoofdprijs worden verkocht... en aan  de rest voor normale prijzen hebben bij mij niet de meeste sympathie...
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #36 Maart 04, 2014, 00:19:42
edit2Rapporteer  
Yoram, die redenen die je geeft lees ik wel vaker maar die klopt niet helemaal. Op basis van een persoonlijke ervaring van alle kites vind ik het correct dat iemand zegt dat in zijn ervaring de ene fijner is dan de ander maar het "restwaarde" verhaal is niet correct (vind ik).
Welles/nietes discussies ga ik liever niet aan want  als "iemand van een merk" kom je daar altijd als verliezer uit maar deze kan ik met concrete data wel een beetje weerleggen  Smiley

Reken even mee. Stel je koopt een 12m switchblade met bar 2014, kost 1880 euro. Stel je hebt geluk en krijgt 20% korting, kost het 1504 euro. 2 jaar laten verkoop je die set voor maximaal 600 euro (check MP)
Heb je dus 900 euro verlies.....een Aquila 12m met bar kost 2 euro meer dan dit verlies  Wink


Ok qua restwaarde verhaal heb je een punt wat betreft de doorsnee kiter en een Zian  Grin Wist eerlijk gezegd niet de exacte prijzen van de Aquila. Voor veel andere merken gaat mijn restwaarde verhaal natuurlijk wel op  Wink
Overigens, mijn persoonlijk ervaring is overigens dat ik de B7 en RPM niet lekker vind (met wat ik ermee wil doen), maar hoeveel mensen zullen het daarmee oneens zijn...? (qua beetje rondvaren zijn ze wel lekker).

Maar als topicstarter iets preciezer is wat die precies wilt valt er wat
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #37 Maart 04, 2014, 13:39:34
edit2Rapporteer  
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties.
Om mss een beetje meer info te geven,
ik hou vooral van big air.
Af en toe uithaken moet al eens kunnen alsook kiteloop staat op het programma voor dit jaar.
Verder gebruik ik ook heel soms het waveboard nog eens.
Misschien schept dit al iets meer duidelijkheid...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #38 Maart 04, 2014, 17:49:32
edit2Rapporteer  
Dan zou ik toch voor een allrounder gaan, dus wel het lijstje van Marc onder andere. Dan lever je iets meer in op het big air aspect (hoogte niet, wel hangtime) maar zijn uithaken en loopen beter te leren en vergevingsgezinder.

Kijk ook even op sites van diverse merken om erachter te komen wat je aanspreekt en wat niet.

Als je bij Best wil blijven is de TS een goede optie.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #39 Maart 04, 2014, 18:34:22
edit2Rapporteer  
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties.
Om mss een beetje meer info te geven,
ik hou vooral van big air.
Af en toe uithaken moet al eens kunnen alsook kiteloop staat op het programma voor dit jaar.
Verder gebruik ik ook heel soms het waveboard nog eens.
Misschien schept dit al iets meer duidelijkheid...

tuurlik .... jij zoekt een allrounder .......
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #40 Maart 04, 2014, 19:44:05
edit2Rapporteer  
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties.
Om mss een beetje meer info te geven,
ik hou vooral van big air.
Af en toe uithaken moet al eens kunnen alsook kiteloop staat op het programma voor dit jaar.
Verder gebruik ik ook heel soms het waveboard nog eens.
Misschien schept dit al iets meer duidelijkheid...

Hoeveel weeg je? Dit is namelijk ook bepalend voor de kite en board keuze.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #41 Maart 04, 2014, 21:06:44
edit2Rapporteer  
Ik dacht met deze snelle post te voorkomen dat iedereen zijn eigen merken weer ging spammen....
Maar nee hoor...

En AJ is nu Morres echt voorbij gestreefd....


Inderdaad, gewoon lekker gaan testen straks. Komt wel weer in april/mei.
Test je net zolang tot je iets hebt dat beter voelt dan je Kahoona's.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #42 Maart 05, 2014, 08:35:39
edit2Rapporteer  
Ik dacht met deze snelle post te voorkomen dat iedereen zijn eigen merken weer ging spammen....
Maar nee hoor...

En AJ is nu Morres echt voorbij gestreefd....


Inderdaad, gewoon lekker gaan testen straks. Komt wel weer in april/mei.
Test je net zolang tot je iets hebt dat beter voelt dan je Kahoona's.

ach... Als men hier toch met merken en types gaat lopen smijten mag ik toch ook mijn favoriete neerzetten? Of heeft ene Marc hier het alleen recht?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #43 Maart 05, 2014, 09:08:22
edit2Rapporteer  
Testen ....... en vergelijken ......

ik zou zeker ook de Razor en Prodigy van Ocean Rodeo proberen ... top kwaliteit voor een betaalbare prijs ... ThumpsUp

BTW .....ik wordt (nog steeds) niet gesponsord door OR ....... Angry

Niks testen, gewoon OR kopen
En als er iemand door OR gesponsord dient te worden dan ben ik dat.! Ik voer al OR toen jij nog niet eens kite!  Kiss Wink Wink
dusss........

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #44 Maart 05, 2014, 13:49:16
edit2Rapporteer  
Ik dacht met deze snelle post te voorkomen dat iedereen zijn eigen merken weer ging spammen....
Maar nee hoor...

En AJ is nu Morres echt voorbij gestreefd....


Inderdaad, gewoon lekker gaan testen straks. Komt wel weer in april/mei.
Test je net zolang tot je iets hebt dat beter voelt dan je Kahoona's.

ach... Als men hier toch met merken en types gaat lopen smijten mag ik toch ook mijn favoriete neerzetten? Of heeft ene Marc hier het alleen recht?

Verschil is dat marc behoorlijk wat opties aanbied en voor jou is er 1 kite die in alles geweldig is, prima dat je hem zelf aanprijst maar noem dan ook andere opties daarnaast. Overigens hebben jullie beiden een duidelijke mening die jullie behoorlijk expliciet verkondigen Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #45 Maart 05, 2014, 14:00:29
edit2Rapporteer  
@ Gewoon Ron,

dat jij langer met OR vaart dan ik zal waarschijnlijk wel kloppen .....
maar daartegenover en daarentegen heb ik meer levenswijsheid... want ik was al een fanatiek powervliegenaartje toen jij nog in het schietpistool van je vader zat ....  Grin

hoe dan ook ..... hij moet gewoon een Prodigy of waarschijnlijk meer een Razor kopen ....

en dat OR-sponsorschap gun ik graag aan jou ......
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46 Maart 05, 2014, 22:41:01
edit2Rapporteer  
Ik dacht met deze snelle post te voorkomen dat iedereen zijn eigen merken weer ging spammen....
Maar nee hoor...

En AJ is nu Morres echt voorbij gestreefd....


Inderdaad, gewoon lekker gaan testen straks. Komt wel weer in april/mei.
Test je net zolang tot je iets hebt dat beter voelt dan je Kahoona's.

ach... Als men hier toch met merken en types gaat lopen smijten mag ik toch ook mijn favoriete neerzetten? Of heeft ene Marc hier het alleen recht?

Verschil is dat marc behoorlijk wat opties aanbied en voor jou is er 1 kite die in alles geweldig is, prima dat je hem zelf aanprijst maar noem dan ook andere opties daarnaast. Overigens hebben jullie beiden een duidelijke mening die jullie behoorlijk expliciet verkondigen Smiley
niet om het een of ander, maar volgens mij ben ik het wel redelijk met Marc eens over het lijstje maar voeg alleen de Park er aan toe... Dus feitelijk noem ik die anderen dus ook. Lees de zin nog maar eens... Want ik krijg de indruk dat je de rest van de zin niet gelezen hebt. InLove
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.