Goede voornemens 2013

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Januari 05, 2013, 01:14:55
edit2Rapporteer  
De tijd vliegt voorbij en bijna was ik alweer vergeten van het topic een jaar geleden:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42082.0


Ik trap maar weer af door zowel terug te kijken op 2012 als vooruit te kijken naar het komende jaar:

[2012] - Met een recordjaar aan wind en 114 sessie op de teller lijkt het me niet reëel om daar overheen te willen of kunnen gaan, maar mochten we nog zo'n topjaar (het begin is in ieder geval hoopvol!)krijgen wil ik wel zoveel goede sessies pakken als mogelijk is. Dus niet elk zuchtje wind meepakken maar wel elk zuchtje wind wat een lekkere sessie oplevert!

Deze is vrijwel geheel uitgekomen met "maar" 102 dagen dat ik heb gekite al waren de echt goede dagen schaarser dan in 2011 waardoor het jaar wel voorbij leek te vliegen. Dat het pas half mei lekker warm werd en half september alweer fris droeg daar ook aan mee. Hopelijk is het aantal goede sessies in 2013 wel weer op het oude niveau en laat het maar vroeg weer lente worden!

[2012] - 2011 was voor mij het jaar dat ik eindelijk de megaloops helemaal onder controle kreeg, voor 2012 wil ik dat dan ook verder uitbouwen door wat meer te doen dan enkel een loop, dus ook wat rotaties, grabs en barspins.
Hierbij ben ik niet verder gekomen dan een barspin aan mijn 8m, 7m en kleiner waaide het te weinig hard voor om dat uit te bouwen. Heb wel het gevoel dat ik erg dicht tegen een volgende stap aan zit, laat die 30kn+ maar komen!

[2012] - Natuurlijk waait het niet altijd hard genoeg om te loopen, dus voor de overige dagen wil ik meer speciale tricks gaan oefenen. Geen handlepasses, want op een of andere manier heb ik het idee dat die me nooit meer gaan lukken. Maar simpele stijlvolle tricks die je vrijwel nooit iemand ziet doen alsmede de huidige tricks met meer stijl proberen uit te voeren.
Op een sporadische railey2blind na is een pass niet gelukt. Aan de "oldschool" kant er er wel het een en ander gebeurd: goed springen aan de 16m en 18m met een knoopje of 20. Daarbij dubbele (grabbed) rotaties. Ook de toeside backroll transition (upwind varend) is zo'n klein trickje die je niemand ziet doen. Voor 2013 moet deze lijn doorgezet worden al zal de dag zelf laten blijken welke tricks het gaan worden

[2012] - Maar vooral: plezier blijven houden in het kitesurfen!
Dat plezier is nog steeds aanwezig, wat een heerlijke sport is het toch ook!

Dan nog enkele nieuwe voornemens voor 2013:
- Trickfilmpjes schieten voor de trick-wiki en zo ook nieuwe tricks leren kennen en oefenen.
- Eigen custom boardmerk weer oppakken.


Hoe staat het met jullie goede voornemens en in welk opzicht heb je je aan die van vorig jaar kunnen houden?
OllieWapper

Berichten: 81
Antwoord #1 Januari 05, 2013, 01:29:46
edit2Rapporteer  
2013: (niet noodzakelijk in die volgorde van prioriteit)
1. kiteloops landen en flat-3. sprongen netjes afzetten. netjes poppen. strapless surfen.
2. vakanties voortaan alleen in het thema: kiten in de sneeuw en in de zwembroek.
3. een keer leren om niet steeds de verkeerde kite mee te nemen
4. filmpjes schieten.
5. mn kiteverzameling inkrimpen en aanpassen.

voor 2012 heb ik mn sessies niet geteld, maar kijk tevreden terug in de wetenschap dat ik vrijwel alle kansen heb benut. Alhoewel ik vaak toch een te grote / te kleine / verkeerde kite meenam omdat ik een bepaalde sessie voor ogen had. 2012 was ook het jaar van ontdekken welke soort kite ik nou lekker vind. die zoektocht is nog niet helemaal voorbij maar ik geloof dat ik meer richting OR Razor of C4 ga.
mr007

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #2 Januari 05, 2013, 03:08:21
edit2Rapporteer  
2012:
- Meer leren dan alleen springen > check, ik kan een soort van backroll
- Meer sessies dan in 2011 > check, ik denk dat de teller op ongeveer 40x is uitgekomen incl winterstop)
  (Voor iemand die in Nijmegen woont en geen eigen auto heeft is 40x best redelijk)
- Een keer in het buitenland kiten > check, op kitevakantie geweest in Spanje

2013:
- Hetzelfde aantal sessies, of meer maken als in 2012
- Net als in 2011 en 2012 op low budget kitevakantie naar Texel
- Een bescheiden kiteloop maken (ik ga t waarschijnlijk niet eens proberen)
- In de zomer een week naar Spanje/Portugal/... om te kiten
- Een keer een downwinder maken
- BLIJVEN GENIETEN
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #3 Januari 05, 2013, 11:49:35
edit2Rapporteer  
Einde van dit jaar begonnen met een paar bescheiden kiteloops, deze wil ik uitbouwen naar dikkere loops. Rotaties, grabs, onefooters en eventueel een board-off toevoegen aan de spongen. Dat zijn mijn doelen. Daarnaast net zo genieten van de mooie sport als dit jaar. Iedereen een goed kitejaar gewenst!!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Januari 05, 2013, 12:27:33
edit2Rapporteer  
- School afmaken, is misschien toch wel belangrijker als kiten.
Misluk, hoop ik dit jaar te gaan doen. Anders ben ik de sjaak, dus minder kiten/werken en meer aan school doen. 

- Kiteloops echt op hoogte gaan maken.
Op Fehmarn twee keer goed op hoogte gedaan maar ook twee keer hard gecrasht. Durfde pas in oktober weer voorzichtig loop te maken. Maar dit jaar moet het goedkomen daarmee.

- Railey's en andere simpele unhooked stuf onder de knie krijgen.
Dit is redelijk gegaan zoals ik wou.

- Verder fun en plezier blijven houden!
Dit is 100% gelukt, of ik nu op de Slufter was of op Mirns fun was het altijd.  YeSS En dit jaar weer!
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 Januari 05, 2013, 12:52:59
edit2Rapporteer  
Doelen voor dit jaar :
Meer uren proberen te maken (zo'n 300 uur afgelopen jaar)
Kiteloops hoger en radicaler
Meer uitgehaakte tricks leren
En minimaal 1 versie van een handlepass leren
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Januari 05, 2013, 13:00:56
edit2Rapporteer  
Dit topic gaat richting een anti-climax. Voordat iemand gaat melden dat tie upwind wil leren varen, meld ik even dat ik mijn eerste skimmeters wil maken en een langere downwinder (minimaal 20 km) strapless wil afleggen.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #7 Januari 05, 2013, 13:27:45
edit2Rapporteer  
Voor 2012 waren de voornemens:
- kiteloop draaien > gelukt, maar land nog te weinig
- beter de pop gebruiken in plaats van de kite > timing klopt nog niet altijd
- een sessie in serieuse golfen doen > gelukt, kijkduin golven van 4mtr (sick!)
- meer uren op het water > mislukt, kitemaat zwaar geblesseerd  Cry

Voornemens voor 2013:

- een week non stop kiten in Egypte, Marokko, Portugal of Brazilië
- kiteloop, niet te veel nadenken gewoon doen
- vaker de grote golfen in
- springen uit pop till you drop
- meedoen met de o`neil downwinder
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Januari 05, 2013, 14:16:02
edit2Rapporteer  
voornemens voor 2013:

aanschaf van een waveboard/skimmboard.....
aanschaf van nieuwe(re) kites.......
strapless
hoger en langer
meer kitedagen (2012 was een rampjaar ThumpDown)
mijn allerliefste vrouw niet de vrije hand geven bij het boeken van een zomervakantie ..... Shocked
mr007

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #9 Januari 05, 2013, 15:22:35
edit2Rapporteer  
voornemens voor 2013:
mijn allerliefste vrouw niet de vrije hand geven bij het boeken van een zomervakantie ..... Shocked
schater
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #10 Januari 05, 2013, 15:58:07
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #11 Januari 05, 2013, 16:57:51
edit2Rapporteer  
Mijn voornemen van vorig jaar is uitgekomen, minimaal hetzelfde aantal dagen op het water staan en kiten. al was het op de valreep.

-Mijn nieuwe voornemen is om zo spoedig mogelijk Evan er helemaal uit te loopen.  Kiss Maar dit zal nog wel wat jaartjes duren  Cool

-Verder wil ik me vanaf dit jaar puur gaan focussen op de wat meer technische tricks. Afgelopen jaar voornamelijk bezig geweest met lekker plezier maken, dit jaar toch wel wat doelstellingen proberen te halen.

-Ohja, en uiteraard dit jaar weer minimaal dezelfde dagen draaien dan voorgaande 2. Daarbij wel meer gaan wakeboarden. En ohja Soaren!! kortom 7 dagen per week plezier voor de zomermaanden is het streefpunt.


Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #12 Januari 05, 2013, 17:27:13
edit2Rapporteer  
Mijn grootste voornemens waren in 2012 kunnen kiteloopen en wat uitgehaakte tricks kunnen doen. Dit is beide gelukt. Smiley

Voornemens 2013:
- met 35+ knopen full power kunnen loopen met 20m lijnen en dit kunnen landen uiteraard.
- De meeste shovit variaties kunnen doen met de skim.
- Handlepasses, eerst maar kijken wat het meeste reeel is.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #13 Januari 05, 2013, 19:35:25
edit2Rapporteer  
En ohja Soaren!!
Ik voel een soar-event aankomen.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #14 Januari 05, 2013, 19:58:25
edit2Rapporteer  
2012 is een lekker kitejaar geweest, voor 2013 zijn de plannen:

- donkere schuiverts
- frontrolltransitions
- pussyloops en backrollkiteloop
- skimtransition met boardgrab
- skimpop met board 360
Senna

Geen avatar

Berichten: 61
Antwoord #15 Januari 06, 2013, 00:05:34
edit2Rapporteer  
2012 is een druk jaar geweest waardoor ik niet zo vaak heb kunnen kiten als dat ik had gewild.
Wel gaan de kiteloops steeds beter en hoger, en zo ook backrolkiteloops/frontrolloops, en een paar keer uitgehaakt geprobeerd. Dat is helaas iedere keer niet zo goed gegaan omdat mijn afzet niet zo goed is (varen en in- en uit-haken lukt wel gewoon)

Dus voor 2013 zijn mijn goede voornemens:
- Kiteboardinstructrice papiertjes met desbetreffende ervaring behalen.
- Uitgehaakte tricks doen en die afzet goed onder de knie krijgen.
- Hopenlijk een groot deel van mijn masterscriptie afgerond waardoor ik in februari 2014 afgestudeerd ben.
- En uiteraard zoveel kiten als mogelijk is.

Nouja moet haalbaar zijn toch Wink!

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #16 Januari 06, 2013, 21:10:30
edit2Rapporteer  
eitje Senna
feddomw
Gast
Antwoord #17 Januari 06, 2013, 21:19:28
edit2Rapporteer  
Ik had een voornemen, die is uitgekomen: heel 2012 zonder straps gevaren. Deels was het makkelijk: ik heb debiel weinig gevaren dit jaar door combi nieuwe baan, gezin en weinig tot geen wind als ik wel een keer het water op kon.

Ik heb echter nauwelijks tot geen progressie gemaakt, ondanks de leuke clinic van Ed van de zomer.

Positief puntje: ik heb eindelijk mijn zooi op orde: 2 waveboards en een skim en 3 kites. Ik houd het voorlopig hier bij na VELE wissels in materialen.

@Marc: school? Jij bent toch niet zo jong meer?  Wink
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #18 Januari 06, 2013, 21:25:49
edit2Rapporteer  
Goede voornemens:

1. Waterstart onder de Knie krijgen
2. Goed leren Varen.
3. Miss eind dit jaar eerste pops?.

Iig genoeg tijd. 6 weken vakantiewerk s'avonds in renesse overdag mooi op brouwersdam/oostvoorne oefenen Joepie

Mocht iemand in de weken 1 juli tot 12 augustus gezellig samen willen kiten, stuur me dan maar PB-tje Grin Ik hoop dat er meer wind is in die weken dan vorig jaar. Was om te huilen.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #19 Januari 06, 2013, 21:26:51
edit2Rapporteer  
Mijn eerste volledige jaar zit er nog niet op (heb nog tot maart!).
Mijn grootste voornemen gaat zijn om nog voor die tijd een kiteloop te landen. Overige punten voor '13:
frontroll, darkslide, backroll kiteloop, uithaken.

En met boots gaan varen
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #20 Januari 06, 2013, 21:37:53
edit2Rapporteer  
Goed bezig Jeffro, zo in dit eerste jaar.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #21 Januari 06, 2013, 21:39:23
edit2Rapporteer  
1) Ongelofelijk veel lol te blijven behouden in het mooie spelletje!!
2) Old skool trix leren, board offs, etc
3) Minder blessures!!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #22 Januari 06, 2013, 22:07:49
edit2Rapporteer  
Was nog het allerbelangrijkste vergeten: onze zoon van 8 enthousiast krijgen voor het kiten en zijn eerste meters laten maken.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #23 Januari 06, 2013, 22:28:10
edit2Rapporteer  
Mijn eerste volledige jaar zit er nog niet op (heb nog tot maart!).
Mijn grootste voornemen gaat zijn om nog voor die tijd een kiteloop te landen. Overige punten voor '13:
frontroll, darkslide, backroll kiteloop, uithaken.

En met boots gaan varen

kite jij nig geen jaar en jij doet al loops ? Shocked respect
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 Januari 06, 2013, 23:17:07
edit2Rapporteer  
@Marc: school? Jij bent toch niet zo jong meer?  Wink

En bedankt, ik wist niet dat 25 al oud is?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.