kite in europa augustus. max ong 1500km rijden

bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
April 30, 2014, 13:39:49
edit2Rapporteer  
Hey,

Wil halverwege augustus ergens gaan kite.
Heb een campertje, wil max 1500 km rijden.
Moet dus waaien  Wink  liefst naar het zuiden. Maar in het noorden kan ook.

Liefst vlak water.

Zelf zat ik te denken aan leucate (frankrijk)  of misch kroatie ofzo.
Ik vroeg me alleen af of het überhaupt wel eens waait in kroatie.

Kortom wie weet er leuke kiteplekken waar het vaak waait op 1500 km afstand van nl max

Groeten ronald
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 April 30, 2014, 14:00:53
edit2Rapporteer  
net terug van Fehmarn, helemaal top.
nauty

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 April 30, 2014, 16:15:12
edit2Rapporteer  
Ronald,

Ik zou Kroatie overslaan als ik jou was, ben er al 5 keer op vakantie geweest (istrié) maar de stranden zijn daar ruk, allemaal rotsachtig of steentjes, en nee toen kitesurfte ik nog niet Wink
oh ja en de wind is daar erg onvoorspelbaar, kan daar de eene dag zomaar 25knp waaien en een dag later niks, beter iets zoeken in frankrijk, nog dichterbij ook.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 Mei 05, 2014, 21:31:23
edit2Rapporteer  
Met de auto is Fehmern een goede keus: Gold is een super spot, en omdat het eeneiland is kun je bij alle windrichtingen varen. Ook is de oostzee warmer dan de noordzee.

Almanarre/Hyeres in Zuid Frankrijk is ook een optie, redelijk goede wind statistiek.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #4 Mei 05, 2014, 22:15:40
edit2Rapporteer  
Leucate kan je een paar dagen goede wind hebben maar ook twee weken niks.
Ben er zelf al een paar keer in die regio geweest. De wind (wordt Tramontane genoemd) waait daar als het waait meestal aflandig en is dan ook hard en vlagerig,  maar je kan dan goed terecht op de binnenwateren. Zelf een paar keer bij Narbonne gezetten ongeveer 50 km boven Leucate. Je kan daar Kiten op Etang de Báges een klein grasveldje op te starten en te landen maar op het water al ruimte.De keren dat ik daar was (juli en Augustus) maximaal 15 man op het water. Enige ervaring heb je daar wel nodig. Leucate zelf is volgens mij erg druk.

Ook kan je goed kiten bij La Palme, hier ben ik zelf nog nooit geweest maar schijnt wel goed te zijn. Wat meer ruimte om te starten en landen en ook iets drukker.

Aanlandige wind komt niet vaak voor in de zomer. Als je geluk hebt wordt deze in de middag door de thermiek aangewakkerd tot een 20 knopen. Je kan daar aardig kiten bij Canet-Plage Sud. Is wel erg druk maar wel perfecte omstandigheden 30 graden en volop zon. Heb ik zelf helaas nog maar één keer meegemaakt.

Veel vakantie plezier   
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Mei 05, 2014, 22:20:28
edit2Rapporteer  
Leucate is prachtig ..... echte surfcultuur .... ben er vorig jaar 2 weken geweest.. in augustus ..... 2 weken geen wind ...... maar dat was echt uitzonderlijk!

Andere opties in Zuid Frankrijk: Giens (Hyeres) en Le Grau du Roi (Almanarre) .. beide plaatsen veel campings en surfmogelijkheden.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6 Mei 08, 2014, 21:23:38
edit2Rapporteer  
Tja...ik kom er zelf al jaren  Grin....camping La Ballena aan de Costa Brava .. Grin
daar staat (bijna) dagelijkse een onshore windtje 12-18 knp goed voor de grote kitematen ..en als je het treft trekt de wind door tot zo, n 25 knp en je heb ook nog kans op de tramontana of Garby wind uit de bergen die is meestal erg hard en vlagerig ...In de vakantie maanden zijn er veel Nederlandse kiters en er heerst een gezellig sfeertje.
www.ballena-alegre.com/nl
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 08, 2014, 21:39:49
edit2Rapporteer  
Waar om niet ff t vliegtuig pakken naar fuerteventura? Je zit er al voor 400 euro's voor een week inclusief appartement. Auto huren kan al voor een 10tje per dag. Lekker warm en Wind gegarandeerd van mei tm oktober. Uitgaan en uit eten kost daar ook geen drol en shoppen is daar belasting vrij.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #8 Mei 08, 2014, 22:12:42
edit2Rapporteer  
wel nee man. Nazare, portugal, praia do norte
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Mei 08, 2014, 22:54:42
edit2Rapporteer  
Citaat
.In de vakantie maanden zijn er veel Nederlandse kiters en er heerst een gezellig sfeertje.

Vind je ???  Grin Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.