airushkites Lithium Zero 18m

stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Januari 22, 2013, 18:58:06
edit2Rapporteer  
The first sighting of the #airushkites Lithium Zero 18m. 5 years in the making, this is an insane lightwind kite at 3.4kgs!!! About the same weight as your 10m




Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Januari 22, 2013, 19:10:37
edit2Rapporteer  
Stom dat niemand op Das Boot zo'n kite opvalt? Als ik daar was geweest had ik genoeg foto's gemaakt. Het zelfde geldt voor de Naish Draft.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Januari 22, 2013, 23:39:04
edit2Rapporteer  
Zo te zien een "0-strutter", of hij heeft mogelijk een paar kleintjes alleen in de wingtips.
Na de One dus de Zero. Best logisch  ThumpsUp

@ Marc: Duitsers hebben een stijve nek, die kijken niet omhoog! Wink
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Januari 23, 2013, 12:30:55
edit2Rapporteer  

The first sighting of the #airushkites Lithium Zero 18m. 5 years in the making, this is an insane lightwind kite at 3.4kgs!!! About the same weight as your 10m

Dat is dus qua gewicht helemaal vergelijkbaar met de

Speed 3 19.0 De LUXE
 
Afm.: 1046x210cm, 19.0m2; Geprojecteerd: 16.2; Aspect Ratio: 6.0; Cellen: 39;
Lijnen: 21m1; Gewicht kite only: 3.5kg; Wind: Op water 6-18kn; Op land 5-15kn.


Deze tubekite zal verwacht ik minder  efficient zijn als een doorontwikkelde geprofileerde foilkite.
Maar een low end van een knoop of 8 zal probleemloos haalbaar moeten zijn..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Januari 23, 2013, 12:49:56
edit2Rapporteer  

The first sighting of the #airushkites Lithium Zero 18m. 5 years in the making, this is an insane lightwind kite at 3.4kgs!!! About the same weight as your 10m

Dat is dus qua gewicht helemaal vergelijkbaar met de

Speed 3 19.0 De LUXE
 
Afm.: 1046x210cm, 19.0m2; Geprojecteerd: 16.2; Aspect Ratio: 6.0; Cellen: 39;
Lijnen: 21m1; Gewicht kite only: 3.5kg; Wind: Op water 6-18kn; Op land 5-15kn.


Deze tubekite zal verwacht ik minder  efficient zijn als een doorontwikkelde geprofileerde foilkite.
Maar een low end van een knoop of 8 zal probleemloos haalbaar moeten zijn..

Ik denk dat het niet zoveel uit zal maken, dit omdat een tube een stuk sneller zal sturen en je hierdoor ook low-end eruit kan halen. Misschien dat alleen het hoogte lopen beter blijft bij de Flysurfer omdat deze een hogere AR heeft.

Mijn 14m tube kan ik ook net zo snel varen dan een Flysurfer Speed 3 15m. Alleen op hoogte lopen verlies ik het.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Januari 23, 2013, 12:55:36
edit2Rapporteer  
Hoe lager het gewicht (kite + lijnen ) hoe meer kans dat hij in de lucht blijft.

De beperkte inzetbaarheid:
18m is leuk bij 8-11 knopen want dan ben je alleen op het water - maar vanaf 12 knopen gaat een 12m ook.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Januari 23, 2013, 13:03:44
edit2Rapporteer  
Hoe lager het gewicht (kite + lijnen ) hoe meer kans dat hij in de lucht blijft.

De beperkte inzetbaarheid:
18m is leuk bij 8-11 knopen want dan ben je alleen op het water - maar vanaf 12 knopen gaat een 12m ook.

Ben ik het niet mee eens, je kan met die 18m lekker tot een knoop of 16/17 door varen en kan je lekker springen.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #7 Januari 23, 2013, 13:16:53
edit2Rapporteer  
Wat ik me naar aanleiding hiervan af vroeg... Huh

Wanneer ik nou een stuk of wat struts van mijn oude Switchblade 16 af knip, eventueel de TE een beetje aanpas (holler snijden) doet ie het dan nog? En ook met minder wind dan nu? Wat doen die vele struts uberhaupt op zo een 2006 bowkite? Heeft dat alleen functie op het water? of doet het in de lucht enig goed. Het laatste vraag je je af wanneer je een One of strutless kite ziet vliegen.. Ik ken de claims (stabilisatie) maar dit zijn slechts claims...

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Januari 23, 2013, 13:43:18
edit2Rapporteer  
Wat ik me naar aanleiding hiervan af vroeg... Huh

Wanneer ik nou een stuk of wat struts van mijn oude Switchblade 16 af knip, eventueel de TE een beetje aanpas (holler snijden) doet ie het dan nog? En ook met minder wind dan nu? Wat doen die vele struts uberhaupt op zo een 2006 bowkite? Heeft dat alleen functie op het water? of doet het in de lucht enig goed. Het laatste vraag je je af wanneer je een One of strutless kite ziet vliegen.. Ik ken de claims (stabilisatie) maar dit zijn slechts claims...



Ik heb bij mijn 14m een strut lek (te lam om te maken) en qua vliegeingeschappen merk ik er niet veel van. Alleen zou ik niet meer dan twee struts eraf halen omdat het toch wel anders gemaakt is zo'n kite.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #9 Januari 23, 2013, 13:53:06
edit2Rapporteer  
De twee naast de centre strut dan maar... scheelt het meeste gewicht en dat deel van het canopy lijkt me ook niet veel ondersteuning nodig hebben.. Hij heeft er 7 dus wellicht de eerste twee naast de tip ook weg. deze kleine dingen stellen toch niets voor....
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Januari 23, 2013, 13:59:46
edit2Rapporteer  
De twee naast de centre strut dan maar... scheelt het meeste gewicht en dat deel van het canopy lijkt me ook niet veel ondersteuning nodig hebben.. Hij heeft er 7 dus wellicht de eerste twee naast de tip ook weg. deze kleine dingen stellen toch niets voor....

Ik zou alleen de struts verwijderen die ik geel heb gemaakt. De Oranje zou kunnen maar zou ik niet doen. De kleine zou ik laten zitten omdat er aardig wat druk op de tips komt te staan bij de oudere bow-kites.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #11 Januari 23, 2013, 14:15:52
edit2Rapporteer  
EDIT: JE SCHRIJFT ORANJE LATEN ZITTEN? Heb je daar argumenten voor? Ik zou zeggen GEEL...

Ja en dan TE (achterlijk in goede nederlandse zeilterm) eventueel zoals met het groene lijntje aangegeven aanpassen (omzomen dus). Anders gaat hij vast klapperen als een gek. Maar hoeveel gewichtsbesparing levert dit me op? Zou het een merkbaar verschil geven op  low end? Is het de moeite.

Ik zou alleen de struts verwijderen die ik geel heb gemaakt. De Oranje zou kunnen maar zou ik niet doen. De kleine zou ik laten zitten omdat er aardig wat druk op de tips komt te staan bij de oudere bow-kites.

En wat zouden die struts met die druk aanmoeten? Verstevigen die het tip deel van de LE
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Januari 23, 2013, 14:23:04
edit2Rapporteer  

Ja en dan TE (achterlijk in goede nederlandse zeilterm) eventueel zoals met het groene lijntje aangegeven aanpassen (omzomen dus). Anders gaat hij vast klapperen als een gek. Maar hoeveel gewichtsbesparing levert dit me op? Zou het een merkbaar verschil geven op  low end? Is het de moeite.

Ik zou alleen de struts verwijderen die ik geel heb gemaakt. De Oranje zou kunnen maar zou ik niet doen. De kleine zou ik laten zitten omdat er aardig wat druk op de tips komt te staan bij de oudere bow-kites.

En wat zouden die struts met die druk aanmoeten? Verstevigen die het tip deel van de LE

Waar die twee grijze lijnen staan in de rode kite zit de strut die je niet weg moet halen omdat daarmee de LE strak gehouden wordt. Je kan deze gaan in knippen maar dan wordt de AR hoger en ism het profiel van de kite gaat dat niets worden.

Ik zou niet teveel aan de kite veranderen op de bridle na en misschien die twee grotere struts.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Januari 23, 2013, 14:40:31
edit2Rapporteer  
Ja het plaatje maakt het duidelijk Marc.. Die struts houden niet alleen de LE strak maar ook vooral de TE...

Google net even op gewicht van dacron... 170 gram per m2 zou het wel eens kunnen zijn.. Ik gok dat er in die twee struts bij elkaar ongeveer een meter doek zit (16m2).. Bladders zullen al snel een gram of 50 per stuk zijn? Heb je het over ongeveer 300 gram gewichtsbesparing...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #14 Januari 23, 2013, 17:18:45
edit2Rapporteer  
Wat ik me naar aanleiding hiervan af vroeg... Huh

Wanneer ik nou een stuk of wat struts van mijn oude Switchblade 16 af knip, eventueel de TE een beetje aanpas (holler snijden) doet ie het dan nog? En ook met minder wind dan nu? Wat doen die vele struts uberhaupt op zo een 2006 bowkite? Heeft dat alleen functie op het water? of doet het in de lucht enig goed. Het laatste vraag je je af wanneer je een One of strutless kite ziet vliegen.. Ik ken de claims (stabilisatie) maar dit zijn slechts claims...



Al dat gefreubel aan kites ..... laat dat nou maar Wimt doen ...... Grin
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #15 Januari 23, 2013, 17:21:50
edit2Rapporteer  
Haha ik mag toch ook wel een keer freubelen? Zolang ik niet dezelfde verhalen ga schrijven....

Bovendien bouwde ik heel vroeger speedwings en nasa chutes etc. Zo kwam ik in mijn schoolklas onder het verplicht naaien van een trui uit...
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #16 Januari 24, 2013, 21:48:21
edit2Rapporteer  
 Stukje van Kiteboard Maui (die bezig met strutless kites)

Its been a crazy two weeks for my awareness of a larger strutless world.

To give full credit to Airush - After starting my development and having some promising results, I searched for strutless designs online. All I came up with at that time was a rad looking "batkite" prototype from Airush. Couldn't find any info on it other than rad looking spypic online. I contacted them at that point to make sure I wasn't infringing on any patents. They were super cool about it which I really appreciate. An hour ago I learned about their kite pictured here. Looks great and I'm stoked they are going for it.

On Monday a friend called me to tell me about a photoshoot going on of a strutless kite from another big brand.

Last week a rider emailed me to let me know about this rad project (presumably has been going on for some time): www.victoria-spirit.com/fr/Fata_Morgana_fr.html

What's it all mean? I guess more great options for riders to have fun. Good stuff. If my public development was any influence on more riders having access to more rad gear, then I'm glad for that. To any riders that can be supportive of my work, please spread the word to your friends. The first shipments of gear are scheduled to go out next week, so its a big time for me. Thanks.


Celle

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #17 Januari 27, 2013, 21:34:21
edit2Rapporteer  
wel die kerel zei dat ze met het racebordje vanaf een knoop of 6 kunnen varen. De kite die er hangt is ook de eerste productie kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.