Ruben lenten ook naar Best!

Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #25 Januari 29, 2013, 21:04:07
edit2Rapporteer  
Volgens mij bevalt de 2013 fuel de heer lenten gewoon niet:P De 2013 zou minder krachtig zijn en gemoedelijker,
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #26 Januari 29, 2013, 21:10:03
edit2Rapporteer  
Ik kan hier best wel inkomen, waarom heeft Ruben dan nog niet de 2013 Fuel terwijl de andere riders daar volop mee bezig zijn. Je ziet Ruben nog steeds met de 2012 Fuel.

Tijden Redbull NAP had ook hij een 2013 Fuel.

Dan weet ik het ook niet meer. Wink
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27 Januari 29, 2013, 21:30:48
edit2Rapporteer  
Ik kan hier best wel inkomen, waarom heeft Ruben dan nog niet de 2013 Fuel terwijl de andere riders daar volop mee bezig zijn. Je ziet Ruben nog steeds met de 2012 Fuel.

Tijden Redbull NAP had ook hij een 2013 Fuel.

Dan weet ik het ook niet meer. Wink

En die heeft ie toen 2 seconden gevlogen en weer ingeruild vd oude, heel demonstratief  Roll Eyes

Al doet ie het met een vuilniszak, als ie maar nog harder gaat loopen vind ik het best
Kevin

Antwoord #28 Januari 29, 2013, 21:35:38
edit2Rapporteer  
Hij heeft hem toen ingeruild voor de oude omdat de lijnen niet goed zaten Wink niet omdat hij de kite niet mocht....
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #29 Januari 29, 2013, 21:50:50
edit2Rapporteer  
De kite industrie zit met het probleem dat de markt niet groeit:
- we doen allemaal langer met onze kites en twintips want innovatie is er niet echt (de grootste marge zit op Twintips 600-700EUR voor 3.5kg = goed gek dat te betalen en technologie/productieprocess is vrij simpel)
- geografisch groeit de markt ook niet: aziaten denken er niet aan om aan een kite te gaan hangen en op de meeste plaatsen in de wereld is er weinig wind (tov Nederland)
- recessie: Europa en US zitten in een recessie - dus we geven allemaal minder geld uit
- jeugd werkeloosheid: werkloosheid onder jongeren groeit (50%-60% van de jonge mensen in Spanje of Griekenland zijn werkloos dus die kopen geen kitesurf)
- vergrijzing: relatief minder jongeren tov 55 plussers - en die 55 plussers gaan niet meteen aan een kite hangen

Net zoals windsurfen op 20 jaar is Kitesurfen heel snel van vlak water naar golfrijden gegaan maar op 10 jaar tijd. Wat moet een kitesurf merk nu nog bedenken om te kunnen een verschil maken of nieuw marktdeel aan te snijden in kitesurf ?

Het is geweten dat Boards & More (North, Mistral, Fanatic, ION) maar juist winstgevend is. Als deze verrzamelig van dure merken maar juist rond komt, hoe vergaat dan merken met een goedkoper image want kostprijs van kites is ongeveer gelijk ?

Ruben, Hadlow, Youri etc zijn allemaal Europeanen - de markt in Europa is stabiel en zal niet groeien - waarschijnlijk aan het krimpen vanwege bovenvermelde feiten. Andere helden uit groeilanden (Brazil) moeten aantreden om daar nog groei te kunnen realizeren.

Het online gebeuren van Switch is een teken aan de wand dat de prijzenslag gaat beginnen. Want wie gaat er nu (buiten zijn posh ego) nog een kite kopen aan 1500Eur  terwijl je een vergelijkbare kite voor de halve prijs kunt hebben bij Switch.

De hoop: SUP
Alle hoop is gevestigd op SUP want dat heeft meer potentieel: niet alleen op zee maar meren en rivieren zijn allemaal potentiële afzet gebieden.
Kijk maar hoeveel SUP boards de windsurf en kitesurf merken plots aanbieden (Naish heef tzelfs een te grote serie waarvan ik vrees dat hij over-geinvesteerd en geproduceerd heeft).
Dus moet je ook je marketing wijzigen: waaron nog geld in marketing pompen voor kitesurf als de markt toch niet groeit ?
Dus veel marketing geld zal naar SUP gaan.
Mogelijk met de hoop de Aziaten te laten SUPpen want dat is de grootste potentiële markt de volgende 10-20 jaar. Onlangs nog in Singapore gevraagd naar SUP maar daar bestaat echt nog maar weinig interesse voor - niettegenstaande er stranden genoeg zijn dichtbij en er reeds een SUP school is. maar de mensen gaan liever werken, gamen of gokken tijdens het weekend (shoppen gaat niet want hun appartementen zijn te klein om veel te shoppen)

Probleem bij SUP: te omvangrijk voor 90% van de potentiële bevolking: stockage en transport
Oplossing voor SUP: inflatables - die worden alsmaar gesofistikeerder: stijver (>20psi voor een paar merken en ééntje met latten in de zijkanten: http://www.redpaddleco.com/know-how/rss-2/
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #30 Januari 29, 2013, 22:10:08
edit2Rapporteer  
Wel grappig dat je alle Aziaten over 1 kam scheert omdat je in Singapore naar SUPpen hebt gevraagd
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #31 Januari 30, 2013, 08:02:35
edit2Rapporteer  
Je zou wel de titatovenaar zijn om de Asiaat 'over de hele kam geschoren' t water op te krijgen... Nog nooit heeft de Asiatische wereld interesse gehad voor watersport. Ok, toen Bejing nog ff snel een paar uitgerangeerde Oostduitse trainers kon inlijven was de poort open om op hun spelen een 'paar' gouden medailles weg te slokken. Maar kijk nu: waar zijn ze gebleven die Chinezen?

Denk aan die verschrikkelijke tsunami (2004). Bijna alle landen rondom dit gebied hebben altijd de grootste angst en respect voor de zee en hun heilige goden gehad.

Kom dan maar met je marketingpraatjes en je polyesterbootjes om te gaan sjuppe... Die Asiaten bouwen veel liever hun boten zelf van  natuurlijk materiaal: goedkoop, overal te krijgen en naar ambachtelijke lust te shapen.

Enige alternatief is voor een paar 'rijke' toeristen in de Asiatische resorts een paar SUPplankies neer te leggen  ThumpDown

Who cares, who the fok is Naish & Co?

Dus, titatovenaar vindt t Columbus ei maar eens uit, ghehe  Joepie
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #32 Januari 30, 2013, 09:38:23
edit2Rapporteer  
Niks mis met aziaatjes  schater InLove
Lauw
Administrator

Antwoord #33 Januari 30, 2013, 11:29:09
edit2Rapporteer  
Hij heeft hem toen ingeruild voor de oude omdat de lijnen niet goed zaten Wink niet omdat hij de kite niet mocht....

Hmm, blijf het apart vinden dat hij nu in SA ook nog steeds met de 2012 kite. Lijnen zouden nu wel goed moeten zitten toch?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #34 Januari 30, 2013, 11:35:27
edit2Rapporteer  
@Kevin, vraag Ruben ff wat hij weet en wij niet  Grin
drifter

Antwoord #35 Januari 30, 2013, 11:43:27
edit2Rapporteer  
Mooie bijdrage Eddy.
Het financiële systeem waar deze wereld op draait geraakt aan zijn einde, het is niet veel langer houdbaar volgens velen. We zien overal de gevolgen ervan. We werken voor een waardemiddel dat gebaseerd is op lucht, wat steeds minder waard wordt door massaal printen van geld, waar vervolgens ook weer rente (nog meer lucht) over betaald moet worden.  Langzaam maar zeker beginnen we de (luchtige) rekeningen te betalen met zaken die wel echt zijn en waarde hebben, namelijk met onze gemeenschappen, huizen, ons welzijn, ons voedsel en dus ook met onze gezondheid. Om nog niet te spreken van de planeet waar we zo afhankelijk van zijn.
Politici, televisie, kranten, radio... ze vertellen ons allemaal dat het om de ''Economie'' draait, de zogenaamde leer van de (gecreëerde) schaarste. Ik weet wel wat economie is: de kachel tegenover de airco aanzetten. Economie is daarom niets meer dan een middel van de rijken der aarde, om ervoor te zorgen dat zij rijk en machtig blijven. Deze personen en bedrijven hebben de politici, tv, kranten en radio in hun achterzak en zolang wij die leugens en propaganda blijven leven zullen ze slagen in hun doel.
Gelukkig voor ons kunnen we NOG beschikken over informatie die nog niet altijd bevlekt en gekleurd is dankzij het INTERNET. En gelukkig zijn ook NOG niet alle klokkenluiders de mond gesnoerd. Maar moeten we ook constateren dat de aanval op internetvrijheid en informatievrijheid in volle gang is: Sopa, Pipa, Acta, Codex alimentarius, download verbod, hyperlink verbod, restricties op je mening in social media, anoniem surf verbod...

We zien de prijzen van kites steeds verder stijgen, en dan heb je nog geen pomp en tas! Misschien dat Switch een prijzenslag kan ontketenen, maar dat kunnen ze waarschijnlijk ook alleen maar doen door bepaalde tussenpersonen en bedrijven uit de schakels te halen. Eigenlijk precies zoals het huidige bedrijfsleven te werk gaat dmv reorganisaties, goedkopere (slaven)arbeiders etc. Gevolg nog meer mensen op straat en dus bovengenoemde situatie, maarja je heb wel je kiteje voor een prikkie!

Zo, nu maar eens wat 2012 fueltjes gaan doomsday preppen, of toch nog even wachten op de nieuwe Switch?
feddomw
Gast
Antwoord #36 Januari 30, 2013, 12:10:35
edit2Rapporteer  
Lachen als dit waar is of blijkt te zijn. Beetje reuring in de kite-wereld, altijd leuk.

@drifter: je moet me toch eens uitleggen hoe een roddel over de Switch (pun intended) van een pro-rider naar een ander merk aanleiding is of wordt voor een in mijn ogen redelijk paranoide verhaal over de wereld-economie en wat er allemaal mis is in de wereld.
Marco B.
Moderator

Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #37 Januari 30, 2013, 12:18:49
edit2Rapporteer  
Als je als merk alleen maar kunt concurreren op prijs, dan ga je het niet lang volhouden.

ps verbaas me anders ook over kitescholen die 3 uur les aanbieden voor 60 euro. Knap als daar de schoorsteen van kan blijven roken (geloof er niks van)
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Januari 30, 2013, 12:21:27
edit2Rapporteer  
Je zou wel de titatovenaar zijn om de Asiaat 'over de hele kam geschoren' t water op te krijgen... Nog nooit heeft de Asiatische wereld interesse gehad voor watersport. Ok, toen Bejing nog ff snel een paar uitgerangeerde Oostduitse trainers kon inlijven was de poort open om op hun spelen een 'paar' gouden medailles weg te slokken. Maar kijk nu: waar zijn ze gebleven die Chinezen?

Denk aan die verschrikkelijke tsunami (2004). Bijna alle landen rondom dit gebied hebben altijd de grootste angst en respect voor de zee en hun heilige goden gehad.

Kom dan maar met je marketingpraatjes en je polyesterbootjes om te gaan sjuppe... Die Asiaten bouwen veel liever hun boten zelf van  natuurlijk materiaal: goedkoop, overal te krijgen en naar ambachtelijke lust te shapen.

Enige alternatief is voor een paar 'rijke' toeristen in de Asiatische resorts een paar SUPplankies neer te leggen  ThumpDown

Who cares, who the fok is Naish & Co?

Dus, titatovenaar vindt t Columbus ei maar eens uit, ghehe  Joepie

Robby is a god in the Philippines thats who he is!
dat wordt mij verteld en dat blijkt ook als ik verder info opzoek over de spots die ik vanaf zaterdag ga bezoeken in die regio... nee ff serieus Naish & Cabrinha zijn daar de markt leiders wat kite en sup betreft. en het gekke is zoveel europeanen gaan er niet heen... het gros zijn rijke thaien chinezen en jappen. en nog mooier is kitesurfen is daar booming business!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #39 Januari 30, 2013, 13:46:54
edit2Rapporteer  
@drifter: je moet me toch eens uitleggen hoe een roddel over de Switch (pun intended) van een pro-rider naar een ander merk aanleiding is of wordt voor een in mijn ogen redelijk paranoide verhaal over de wereld-economie en wat er allemaal mis is in de wereld.

right... out of my heart  Kiss

Robby is a god in the Philippines thats who he is!
dat wordt mij verteld en dat blijkt ook als ik verder info opzoek over de spots die ik vanaf zaterdag ga bezoeken in die regio... nee ff serieus Naish & Cabrinha zijn daar de markt leiders wat kite en sup betreft. en het gekke is zoveel europeanen gaan er niet heen... het gros zijn rijke thaien chinezen en jappen. en nog mooier is kitesurfen is daar booming business!

en nu ff de harde omzetcijfers... even afgezet tegenover die van USA en Europa. Wat is booming?  Als je van 50 kites naar 500 gaat is het booming...yes, maar is dat wat je noemt marktpotentieel waarmee Naish & Co het hoofd boven water houden... ?

Noem eens 50 rijke Thais, Chinezen en Japanners die los van hunn ressort bezoek en kitebeleving thuis een set gekocht hebben en de sport thuis verder beoefenen. Wss een handjevol voormalige Japanse windsurfers ea uit de omgeving van Omaezaki
Dude1

Geen avatar

Antwoord #40 Januari 30, 2013, 21:26:25
edit2Rapporteer  
Prachtige verhalen, volgens mij wel off topic. Voorlopig zit Ruben dus nog bij SS!
feddomw
Gast
Antwoord #41 Januari 31, 2013, 16:00:56
edit2Rapporteer  
Ik heb trouwens het onderwerp op kiteforum eens doorgelezen. Het gaat op een enkel bericht na helemaal niet om Switch, dit topic kan net zo goed "Len10 naar North" heten.

Het gaat erom dat Len10 weg gaat bij SS. Dat "heeft iemand uit betrouwbare bron" namelijk.
ditispablo

Antwoord #42 Januari 31, 2013, 16:58:19
edit2Rapporteer  
to Switch [= overstappen..van plaats veranderen] ;0)
riesie

Antwoord #43 Januari 31, 2013, 20:00:08
edit2Rapporteer  
De switch spammert is weer actief......
wazzaah

Antwoord #44 Januari 31, 2013, 21:09:19
edit2Rapporteer  
Hij gaat niet naar Switch, t zal in ieder geval best zijn wat ie ook doet Wink

T hanglos team wist t al tijdje iig

http://www.hanglos.nl/news/301444/kitesurfnews-ruben-gaat-naar-best-kiteboarding.html
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #45 Januari 31, 2013, 21:20:38
edit2Rapporteer  
Best is het dus.

Wat is er aan de hand met Slingshot dat alle riders weglopen?
Lauw
Administrator

Antwoord #46 Januari 31, 2013, 21:29:31
edit2Rapporteer  
Holy shit, heeft best een aantal VC's achter zich, kan me niet voorstellen dat ze zoveel verdienen om zoveel top riders op te kopen?

En slingshot heeft liggen slapen of hebben een duidelijke visie voor ogen waarbij dit soort riders niet meer passen, anders laat je niet je twee iconen weglopen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #47 Januari 31, 2013, 22:42:53
edit2Rapporteer  
Zijn t uiteindelijk toch de centjes van Branson en zijn 'sky is the limit' die via t achterdeurtje bij Best binnenkomen... en op de cashflow van beide ikonen e.a.. Mooi voorbeeld van synergy voor Peter S.

Nu hopen dat de ontwikkeling van nieuwe Best kites snel op gang komt.

ThumpsUp
berttt

Antwoord #48 Januari 31, 2013, 23:02:35
edit2Rapporteer  
Gaat ie ook nog een extreme C kite ontwikkelen bij Best. Ben ik blij dat ik ben overgestapt naar Best haha
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #49 Februari 01, 2013, 00:20:40
edit2Rapporteer  
SS heeft zijn marktaandeel wel veroverd neem ik aan. En al gaat het voor mij persoonlijk niet op, veel mensen blijven toch wel honkvast aan een merk. Daar komt bij dat het op een gegeven moment voor SS ook slimmer is om (tegen lagere sponseringskosten) een nieuw jong talent op te nemen in het team.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.