Nieuwe kites 2013

yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Februari 17, 2013, 11:03:04
edit2Rapporteer  
Dag iedereen,

Het begint bij iedereen al terug te kriebelen en dus ook bij mij! Smiley
Na 3 jaar na elkaar waroo's gekocht te hebben, kocht ik vorig jaar een setje kahoona v4+.
Op zich niets mis mee, maar ik miste mijn waroo's.
Nu denk ik eraan om de kahoona's terug te verkopen en een nieuw setje te kopen voor dit jaar.
Ik doe vooral freeride, bigairs en af en toe op de waveplank.
Ik dacht misschien aan de north evo?
Graag jullie menig.

Greets!
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #1 Februari 17, 2013, 12:09:25
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er zeer veel geschikte kites zijn voor wat jij wilt. Maar om maar als eerst met een merk te gooien. Kheb een paar weken geleden en paar keer met de nieuwe methode v2 gevaren. Het is de wavekite van switch, maar ik vaar ook geregeld met de tt. En die kite sprong voor mijn gevoel hoger dan al de andere kites die al gevaren heb en kan perfect als freeride kite dienen. En met de wave komt het ook wel goed, daar is hij tenslote voor ontworpen.
Nick
berttt

Berichten: 307
Antwoord #2 Februari 17, 2013, 12:45:19
edit2Rapporteer  
Koop dan de TS van best Smiley super kite. OF cabrinha switchblade. Of ozone edge
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Februari 17, 2013, 13:22:19
edit2Rapporteer  
Klinkt mij als de Fluid ATV v5 ( http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Fluid-Kiteboarding-int/ATV-v5/2013 )
Kom hem gerust een keer testen!

of Epic screamer

[note ik werk voor Fluid Smiley]
barry

Berichten: 361
Antwoord #4 Februari 17, 2013, 14:00:47
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp, ben je niet helemaal tevreden met je kahoona.
dit is ook niet echt een hoogspringer, meer een allermans vriend.
Nu is de evo van north een vergelijkbare kite als je kahoona, die je juist niet fijn vind!
Kan je dan niet beter voor een een rebel kijken als je north wilt varen.

Er zijn heeel veeel feeride kites op de markt die lekker springen, probeer je zoek opdracht iets te verfijnen
wat vind je 3 hele belangrijke eigenschappen van een kite en hoeveel geld heb je er voor over, Welke maten kites zoek je.
 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Februari 17, 2013, 14:05:00
edit2Rapporteer  
Wat Barry al aangeeft: er zijn zoveel geschikte kites op de markt op dit moment dat je beter je voorkeurs merk(en) kunt opgeven hier.

Over best was je an sich niet ontevreden?
Dan zou ik die zeker niet uitsluiten. Maar er zijn teveel alternatieven om op te noemen.

Geef ons eens wat meer info zodat we je zoekbandbreedte kunnen verkleinen
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Februari 17, 2013, 14:28:53
edit2Rapporteer  
Er worden een paar foutjes tot nu toe gemaakt in dit topic.

De Edge is niet geschikt als je ook een waveboard hebt. De Evo is een heel andere kite als de Kahoona. De Kahoona is meer een beginners kite. Dat is de Evo dus totaal niet, de Evo is voor een SLE kite een relatief goede freestyler en voor de rest relatief allround.

Als je naar iets opzoek bent wat op een Waroo lijkt dan zou ik kijken naar de TS of de Nemesis HP.

Overigens is wat meer info wel prettig zoals Michiel aangeeft.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #7 Februari 17, 2013, 14:45:43
edit2Rapporteer  
Ik heb hier elements van switch liggen in de maten 11-9-7 van iets meer dan een half jaar oud. Maar na 3 maanden ben ik overgestapt op de nitro van switch, omdat die agressiever is. Blijven perfect in het wintvenste staan en driften mooi mee. Mag ze testen, als je wilt.
Gaan voor 200€ minder dan de nieuwprijs weg. Zou dan 432-395-361€ worden. Zijn echt top kites!! Kijk maar eens op switchkites.com. DE allround kite.

Edit; die 7m heeft een professionele reparatie ondergaan na een landing tegen een vuilnisbak. Daarna twee maal mee in 30+ knopen gevaren en is weer als ervoor. Prijs is daardoor geen 361€ maar 250€.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Februari 17, 2013, 21:52:34
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij diegenen die aangeven dat er heel veel keuze is en dat we je met meer informatie van jouw kant wellicht beter kunnen adviseren (ieder vanuit zijn ervaring en merkvoorkeur). Uit de titel van dit topic maak ik uit dat je wilt gaan voor een 2013-model, klopt dat?
joosie

Berichten: 967
Antwoord #9 Februari 17, 2013, 23:21:16
edit2Rapporteer  
Probeer is testen van de diverse kites, kijk wat bij jou het beste past.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #10 Februari 18, 2013, 00:47:41
edit2Rapporteer  
Ik heb die 2009 waroo gehad en Kahoona v4 maar ik snap niet echt dat je terug wil. Die Kahoona vind ik persoonlijk stukken beter voor freeride en big airs.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Februari 18, 2013, 00:55:53
edit2Rapporteer  
Ik heb die 2009 waroo gehad en Kahoona v4 maar ik snap niet echt dat je terug wil. Die Kahoona vind ik persoonlijk stukken beter voor freeride en big airs.

Ik snap het wel, de Waroo is een SLE en de Kahoona een Delta achtige kite. Als je dat niet fijn vind dan snap ik het heel goed. Ik heb precies het zelfde.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #12 Februari 18, 2013, 10:36:24
edit2Rapporteer  
Ik heb die 2009 waroo gehad en Kahoona v4 maar ik snap niet echt dat je terug wil. Die Kahoona vind ik persoonlijk stukken beter voor freeride en big airs.

Kahoona is behoorlijk soft.  Gaat ook om het gevoel wat een kite meegeeft in de sprongen. Het liefst zo verticaal mogelijk de lucht in en dan horizontaal zo lang mogelijk zweven.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #13 Februari 18, 2013, 16:41:55
edit2Rapporteer  


Edit; die 7m heeft een professionele reparatie ondergaan na een landing tegen een vuilnisbak. Daarna twee maal mee in 30+ knopen gevaren en is weer als ervoor. Prijs is daardoor geen 361€ maar 250€.

Is die Switch ook op een quicklink 2012 bar van Cabrinha te varen, of moeten we dan wat aanpassingen doen?

En wat voor schade zat er aan de 7 m? Ik heb misschien wel interesse...
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #14 Februari 18, 2013, 18:59:58
edit2Rapporteer  
volgens mij wel, de safety is beide op de beide powerlijnen denk ik
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Februari 18, 2013, 19:22:05
edit2Rapporteer  


Edit; die 7m heeft een professionele reparatie ondergaan na een landing tegen een vuilnisbak. Daarna twee maal mee in 30+ knopen gevaren en is weer als ervoor. Prijs is daardoor geen 361€ maar 250€.

Is die Switch ook op een quicklink 2012 bar van Cabrinha te varen, of moeten we dan wat aanpassingen doen?

En wat voor schade zat er aan de 7 m? Ik heb misschien wel interesse...

Jep, de Cabrinha bar zal zelfs iets beter zijn omdat de safety van de Switch bar nog niet perfect is. Het enige wat je misschien moet aanpassen zijn de pigtails.
yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #16 Februari 21, 2013, 17:31:11
edit2Rapporteer  
Alvast iedereen voor de info.
Om even wat te antwoorden/
Ik zou dus nieuwe 2013 kites kopen.
Het mag nog zeker Best zijn ik heb jaren met veel plezier mijn waroo's misbruikt...
Het merk speelt overigens totaal geen rol.
Wat mij stoort aan de kahoona is dat alles zo sloom en soft gaan.
Stevig insturen zit er niet echt in bij een kahoona en dit had ik met mijn waroo's niet.
barry

Berichten: 361
Antwoord #17 Februari 21, 2013, 18:00:35
edit2Rapporteer  
Ik heb  2013 OR razors  in de test liggen, je bent welkom om ze vrijblijvend te testen.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Februari 21, 2013, 18:27:53
edit2Rapporteer  
Ik heb  2013 OR razors  in de test liggen, je bent welkom om ze vrijblijvend te testen.



Niet zo spammen Barry!  schater Maar die OR Razors zijn fijne kites dus probeer het. Wink
OllieWapper

Berichten: 81
Antwoord #19 Februari 21, 2013, 18:48:29
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf talloze kites gehad (bandit3, rebel'07, ouwe rhino's, fuels, vegas'06, mayhemx etcetc)maar mn 2008 bularoos blijven toch zo'n beetje de fijnste kites die ik heb gehad. En geliefd bij mn beginnend-kitende-maatjes.
Lage bardruk, goede depower, lekker springen, redelijk snel sturen, relaunch eitje.
Voor specifieke toepassingen heb ik zeker betere kites.
Ozone edge voor racen en springen, fuels voor uithaken en loopen, mayhem voor wave. Maar allround vind ik bularoo top.
Bularoo is volgens mij goed vergelijkbaar met waroo (met uitzondering van hun 2010 delta). Bandit3 (delta) vond ik niet zo, want daar moet je steeds op letten waar die blijft, gaat jellyfishen bij harde wind.
Dus ik snap je argument. Alleen het loopen gaat niet zo bijzonder met de bularoo.
Nu speur ik wel eens langs de 2013 modellen van best, maar kom er niet goed achter wat hun opvolger is van de bularoo/waroo. Anyone?

Maar zoals gezegd, vele vele merken hebben lieve SLE's in het assortiment. Ik verdenk de ozon catalyst ervan erg op de w/bularoo te lijken...
berttt

Berichten: 307
Antwoord #20 Februari 21, 2013, 19:00:24
edit2Rapporteer  
Ik heb  2013 OR razors  in de test liggen, je bent welkom om ze vrijblijvend te testen.



Als je wilt word ik teamrider en promoot ik je merkje overal en zorg ik dat je winst stijgt met 50 procent Grin haha
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #21 Februari 21, 2013, 19:05:45
edit2Rapporteer  
Ik heb  2013 OR razors  in de test liggen, je bent welkom om ze vrijblijvend te testen.



Als je wilt word ik teamrider en promoot ik je merkje overal en zorg ik dat je winst stijgt met 50 procent Grin haha
Nou kom dan maar voor Fluid kiteboarding varen wij kunnen mensen zoals jij goed gebruiken
berttt

Berichten: 307
Antwoord #22 Februari 21, 2013, 19:26:03
edit2Rapporteer  
Ik heb  2013 OR razors  in de test liggen, je bent welkom om ze vrijblijvend te testen.



Als je wilt word ik teamrider en promoot ik je merkje overal en zorg ik dat je winst stijgt met 50 procent Grin haha
Nou kom dan maar voor Fluid kiteboarding varen wij kunnen mensen zoals jij goed gebruiken

nou stuur me dan maar is een e mailtje met je voorstel Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.