ISAW A3, Goed alternatief Gopro?

jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Augustus 31, 2013, 15:26:03
edit2Rapporteer  
ik zat gister wat op internet te zoeken, en toen liep ik ineens tegen dit dingetje aan.

De ISAW A3 actioncam.

Gezien dit beestje ongeveer 100 euro goedkoper is dan de GoPro hero3 Black, vroeg ik me af wat de kenners hiervan denken?

hier wat specificaties:

SPECIFICATIES


Camera en video:

    Sensor: 12 megapixel Sony Exmor® CMOS sensor
    Lens: F/2.4 lens (extra lichtsterke lens voor de beste prestaties onder weinig licht!)
    Beeldhoek: 152 graden + software optie voor normale en smalle beeldhoek
    Video (H.264 videobestanden .MP4):
    - 1200p 4:3 (1600x1200 pixels @ 25, 30, 50, 60 fps)
    - 1080p 16:9 (1920x1080 pixels @ 25, 30, 50, 60 fps)
    (Let op! Door andere websites wordt foutief vaak 960p vermeld, de ISAW EXtreme heeft geen 960p mode)
    - 720p 16:9 (1280x720 pixels @ 25, 30, 50, 60, 100, 120 fps)
    - 480p 16:9 (848x480 pixels @ 200, 240 fps)
    Foto (JPEG fotobestanden .JPG):
    - 12Mp 4:3 (4000x3000 pixels)
    - 8.5Mp 3:2 (3648x2432 pixels
    - 7.2Mp 16:9 (3648x2052 pixels)
    Video-opname modus:
    - Handmatig
    - Zelfontspanner( 1 / 5 / 10 / 30 min)
    - Multi-file ( neem meerdere video's op van opgegeven lengte ( 1 / 5 / 10 / 30 min ) )
    - Time-lapse ( 1 / 3 / 5 / 10 / 30 sec ) met automatische "stitch" functie waardoor de foto's direct tot video worden omgezet.
     Foto-opname modus:
    - Handmatig
    - Time-lapse ( 1 / 3 / 5 / 10 / 30 sec )
    - Burst ( 11 foto's per seconde )
    - Zelftontspanner ( 5 / 10 sec)


Interfaces:

    Knoppen: 3 hardware knoppen (opname/quick-setting/menu)
    Opslag: Micro SDHC / SDXC (ondersteuning tot 64GB FAT32/exFAT)
    USB: Opladen / Tijd synchronisatie / Bestandsbeheer / Externe microfoon
    Micro HDMI: Live view / Afspelen video
    Mic: Ingebouwde microfoon
    Scherm: 2" inch LCD (360x240 pixels)
    WiFi: ingebouwd (IEEE 802.11 b/g/n compatible)
    LED: 3x LED status indicatie


Accu:

    Type: Oplaadbaar (Li-ion)
    Capaciteit: 1200 mAh
    Opnametijd: +/- 2 uren aan video-opname zonder WiFi en met LCD-auto-off.
    Oplaadtijd:  3,5 uur via USB / 2,5 uur via de optioneel verkrijgbare losse acculader


Behuizing:

    Waterdicht: Ja (IP68) tot 60 meter diepte
    Verschillende behuizingen leverbaar (waterproof / skeleton / etc.)
    Afmetingen camera excl. behuizing: 61mm (b) x 32mm (d) x 43mm (h)


In de verpakking zit:

1x A3 EXtreme camera
1x Li-ion Accu
1x Waterdichte Behuizing (-60m)
1x Open achterklep (voor waterdichte behuizing)
1x Open Behuizing
2x Vlakke Helmbevestiging 3M
1x Gebogen Helmbevestiging 3M
1x Losse Montage Tape 3M
1x Surf-Board Bevestiging 3M
1x Statief Bevestiging
1x Korte schuif-connector
1x Lange schuif-connector
1x Verleng-arm
1x 90 graden gedraaide arm (lang)
1x 90 graden gedraaide arm (kort)
4x Verbindings-schroeven 1x USB Kabel
1x ISAW Stickers
1x ISAW Opbergzakje
Wart

Berichten: 15
Antwoord #1 Augustus 31, 2013, 16:09:27
edit2Rapporteer  
Collega van mij heeft er vorige week een aangeschaft. Nog geen uitgebreide video's, maar het werkt allemaal erg fijn! Qua beeldkwaliteit doet 'ie volgens mij niks onder voor een GoPro black. Wel is het zo dat de kleuren wat koeler zijn dan bij een GoPro (minder gelig). Voordeel is wel dat hij standaard met meer accesoires dan de GoPro wordt geleverd!

Kijk anders ook even op youtube, staan veel vergelijkingsfilmpjes/reviews etc. om te kijken wat jij mooier beeld vindt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 31, 2013, 16:12:59
edit2Rapporteer  
Ziet er op papier zo prima uit!
Echter geen vergelijk met de Hero3 black omdat de hoogste resolutie slechts 1920x1080 pxs.

De black gaat hoger.

Dat gezegd alleen professionele post apparatuur kan die hogere resoluties aan, en niemand heeft thuis een scherm waarop dit is af te spelen.
Ik gebruik het heel soms om naar 1920x1080 te croppen.

Kortom, op papier een prima alternatief.
Nu wachten op footage om echt te kunnen vergelijken
AlexNauta

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 September 19, 2013, 14:52:36
edit2Rapporteer  
Hey hallo mensen,

Ik heb zelf een shop in camera's en verkoop ook veelvuldig de ISAW EXtreme (ik mag denk ik mijn shopnaam niet noemen, maar wil wel extra info geven, en eventueel vragen beantwoorden).

Maurice heeft laatst deze camera samen met mij eens uitgeprobeerd op het Harlinger strand, hier het filmpje: (let op, is niet met officiële body mount gemaakt, dus de camera zat niet 100% stevig)


http://www.youtube.com/watch?v=X5iSYJZ32dw


De camera is in principe technisch voor het grootste gedeelte het zelfde als de GoPro3 black (zelfde Ambarella A7L chipset en Sony Exmor sensor). Alleen de afstelling en software is volledig anders en de ISAW EXtreme heeft een iets lichtsterkere lens (f/2.4) dan de GoPro (f/2.8). Een grafisch LCD-scherm zit er al standaard ingebouwd zodat je vanuit de waterdichte behuizing direct je filmpjes kunt bekijken.

Zoals Michiel. zei, inderdaad gaat de ISAW niet zo hoog in resolutie (alhoewel dat wel technisch mogelijk is). Hier zijn meerdere redenen voor te bedenken (hitteproductie, te lage framerates, etc.) maar de exacte reden weet ik niet. Technisch kan de chipset + sensor wel 4K aan, maar hebben ze 1200p 60fps en 1080p 60fps als maximum aangehouden in de EXtreme.


Mochten één of meer  van jullie een keer in Harlingen gaan kiten, geef een gil, zorg ik voor een leen-camera+bodymount zodat je er een rondje mee kunt maken.
Ajay

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 November 13, 2013, 00:41:28
edit2Rapporteer  
Hoi ik heb de ISAW A3 gezien bij een maat van mij die maakt films in de motorsport en hij gebruikt de ISAW om de beelden te verwerken in zijn producties.

Dat lijkt mij een goede referentie.

Hij heeft een leuke aanbieding voor de ISAW http://www.mxactive.com/news/241/57/Aanbieding-ISAW-A3-EXtreme-MX-ACTIVE

FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #5 November 13, 2013, 00:57:40
edit2Rapporteer  
Nu bij de lidl een goed alternatief voor de gopro voor 99.99€. Ziet er goed uit ThumpsUp

http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=astdCm#580726518_16
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 December 06, 2013, 14:13:50
edit2Rapporteer  
zit me een beetje te orienteren, en ze hebben nu een leuke aanbieding voor de isaw extreme.
die is alleen tot vandaag geldig. 1dagskoopjes.nl prijs is nu 240, normaal 350.

ik twijfel, want ik vind de gopro toch wel iets beter qua beeldkwaliteit...of zit dat in mijn hoofd.
ook het filmpje hierboven gepost heeft me niet overtuigd.
voorbeeld van isaw extreme 720p 120fps die ik op youtube tegen kwam.
 
http://youtu.be/1TRMDjJ7MD4
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #7 December 06, 2013, 16:52:26
edit2Rapporteer  
Thx Michiel, kennelijk verkeerd begrepen  Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 December 06, 2013, 18:12:53
edit2Rapporteer  
Tot en met de Hero3+ zit er geen beeldstabilisatie op.

Post beeldstabilisatie kan altijd met alle camera's, o.a. in Première Pro en After Effects. Maar mijn ervaring is dat de extreme groothoek - welke het beeld sterk krommen - moeilijk te stabiliseren is. Het gaat mis juist door die sterke kromming!

Nogmaals op papier een beter alternatief dan de Hero3+ black.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 December 06, 2013, 20:04:46
edit2Rapporteer  
Tot en met de Hero3+ zit er geen beeldstabilisatie op.

Post beeldstabilisatie kan altijd met alle camera's, o.a. in Première Pro en After Effects. Maar mijn ervaring is dat de extreme groothoek - welke het beeld sterk krommen - moeilijk te stabiliseren is. Het gaat mis juist door die sterke kromming!

Nogmaals op papier een beter alternatief dan de Hero3+ black.

Waarom is deze op papier een beter alternatief? Niet om het te verdedigen, wanneer deze echt beter is wordt de GoPro meteen weer verkocht. 
Wil

Berichten: 70
Antwoord #10 December 06, 2013, 21:32:06
edit2Rapporteer  
passen de accessoires van deze camera misschien wel op een gopro? Daar valt ook nog geld te besparen.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 December 06, 2013, 23:35:19
edit2Rapporteer  
ION Airpro 3 heeft alles en zonder plastieken doosje
Polaroid XS100: goedkopere versie (€120) van Airpro (de standaard camera schroef draai je in plastiek terwijl bij ION Airpro metaal is)
Allebei met beeldstabilizatie
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 December 07, 2013, 01:55:21
edit2Rapporteer  
zit me een beetje te orienteren, en ze hebben nu een leuke aanbieding voor de isaw extreme.
die is alleen tot vandaag geldig. 1dagskoopjes.nl prijs is nu 240, normaal 350.

ik twijfel, want ik vind de gopro toch wel iets beter qua beeldkwaliteit...of zit dat in mijn hoofd.
ook het filmpje hierboven gepost heeft me niet overtuigd.
voorbeeld van isaw extreme 720p 120fps die ik op youtube tegen kwam.
 http://youtu.be/1TRMDjJ7MD4


kwali vergelijken via youtube heeft 0% zin. Je moet originele bestanden bekijken, dan heeft het nut. De ISAW en GoPro3+ zijn op kleurtemp en lichtgevoeligheid na, eigenlijk gelijk. Niks wat wij als non-profi filmmaker gaan opmerken. De GoPro is gewoon gigantisch goed gemarketeerd, maar de ISAW is gewoon echt goed.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 December 07, 2013, 09:35:59
edit2Rapporteer  
Waarom is deze op papier een beter alternatief? Niet om het te verdedigen, wanneer deze echt beter is wordt de GoPro meteen weer verkocht. 

Bij gelijke prestaties welke bruikbaar zijn voor 99% van ons filmamateurs een goedkoper alternatief!
Ik hoor bij die ene % die weleens filmt op hogere resolutie.

Dat de camera's gelijk zouden zijn kan praktisch niet. GoPro is een Amerikaanse firma, sue-en zouden ze deze firma anders.

Chipset en sensors gelijk. Hebben Nikon en Sony DSLR's ook, toch echt andere prestaties.

Goedkoper alternatief, that's all.
Jammer dat er geen dp-review achtig niveau vergelijk is.
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #14 December 07, 2013, 11:44:59
edit2Rapporteer  
Vind het een beetje verwarrend.
http://www.helmcamera.nl/gopro-hero3-black-edition.php
Onder specs staat wel degelijk dat de gopro beeldstabilisatie heeft.

Een reden dat ik de gopro heb gekozen was dan ook een vergelijk filmpje met veel actie.

Wat mij persoonlijk wel heel erg tegenvalt is de snelheid waarmee de accu leeg is als je de wifi aanzet om de afstandsbediening of je mobiel te kunnen gebruiken. Dat haalt de meerwaarde van deze feature wat mij betreft terug naar 0.
AlexNauta

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #15 December 08, 2013, 23:04:56
edit2Rapporteer  
passen de accessoires van deze camera misschien wel op een gopro? Daar valt ook nog geld te besparen.

De meeste mounts passen gewoon, en kunnen onderling uitgewisseld worden. Er zit een heeeeeeeel klein verschil (1mm spelingsruimte extra) tussen de j-hook slidemounts van bijde, maar dit levert normaliter geen problemen op.

Vind het een beetje verwarrend.
https://www.helmcamera.nl/gopro-hero3-black-edition.php
Onder specs staat wel degelijk dat de gopro beeldstabilisatie heeft.


De chipset (Ambarella A7L) heeft ingebouwde digitale beeldstabilisatie volgens hun documentatie, hier is alleen weinig tot niets over bekend (ook niet bij GoPro info gekgenoeg, terwijl ze de functie wel noemen) en het is me ook nooit opgevallen dat dit écht werkt bij zowel GoPro als ISAW.

Persoonlijk vindt ik alleen optische stabilisatie zoals bij de Sony écht noemenswaardig (en dat zeg ik, terwijl ik de Sony niet eens verkoop )




Oja, als er mensen zijn die de iBood actie gemist hebben, ik kan nog wel een leuke forum-aanbieding doen als er interesse is via mijn shop.
De ISAW EXtreme is zoiezo ondertussen behoorlijk in prijs gedaald, en staat nu op 299,- (dus nog steeds veel goedkoper als de gopro hero 3 black (en de grijze import ervan)).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 December 08, 2013, 23:32:45
edit2Rapporteer  
Vind het een beetje verwarrend.

Mee eens!
Op de officiële website kom ik het niet tegen overigens.

Bij optische beeldstabilisatie moet de chip of een lens element over minstens twee assen kunnen bewegen. Zelfs op mijn telefoon hoor je dat inschakelen, maar bovenal zie je het direct op je display.

Zulke mechanieken zijn erg kwetsbaar, wat zou betekenen dat bij een harde crash het gelijk aan gort zou zijn.

Andere optie is post in camera digitale stabilisatie. Zit er ook niet op. Heb de mijne eens op een RC auto gemonteerd. Op een vlakke laminaatvloer zie je de minimale schokken, die er bij een camera met optische stabilisatie helemaal uitgaan.

M.b.t. de opnamecapaciteit van de batterij met of zonder wifi: heb beide meermaals getest. Scheelt 10-15 extra opnametijd ongeveer.
De Hero3+ zou hier beter in zijn.
Hoe zit dat met dit ISAW alternatief?
AlexNauta

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #17 December 09, 2013, 11:13:37
edit2Rapporteer  
M.b.t. de opnamecapaciteit van de batterij met of zonder wifi: heb beide meermaals getest. Scheelt 10-15 extra opnametijd ongeveer.
De Hero3+ zou hier beter in zijn.
Hoe zit dat met dit ISAW alternatief?
Bij welke instellingen kwa resolutie/fps? En met alleen WiFi aan of ook gekoppeld aan telefoon met Live-view.

Dan ga ik even twee verse accu's opladen en het voor je testen met twee ISAW EXtreme's
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #18 December 09, 2013, 17:37:46
edit2Rapporteer  
Top, ik kon nl niet veel info vinden over de performance van de accu vd I-saw, alleen fabrieksopgave.
Ben benieuwd of het lcd schermpje veel invloed heeft.
Ik neem aan dat je die ook uit kan schakelen?
AlexNauta

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #19 December 09, 2013, 19:29:48
edit2Rapporteer  
Top, ik kon nl niet veel info vinden over de performance van de accu vd I-saw, alleen fabrieksopgave.
Ben benieuwd of het lcd schermpje veel invloed heeft.
Ik neem aan dat je die ook uit kan schakelen?

Het LCD scherm kun je op auto-off zetten, hij gaat dan na enkele seconden uit, en is weer terug te roepen door een druk op de on/off knop. Het heeft wel degelijk een invloed ook op je accu-duur, ik raad ook altijd aan hem op auto-off te zetten, het heeft meestal weinig nut om het scherm aan te laten. Ook de instelling voor het automatisch uitzetten van de camera na een bepaalde tijd zou ik aanzetten, dit om je accu's te sparen (accu's slijten sneller als ze steeds tot het einde toe leeggetrokken worden, zoals wanneer je je camera vergeet uit te zetten).

Vanavond zoals hierboven stond even de test gedaan, opstelling:
* ISAW EXtreme + volle accu (2mnd oud) met WiFi aan.
* ISAW EXtreme + volle accu (5mnd oud) met WiFi uit.

Instellingen:
* 1080p 30fps
* Quality: S.Fine
* Auto LCD Off: Yes
* Auto power off: No

Firmware: 1.1.7(b)

De test zal nooit een volledig beeld geven, aangezien het ook volledig afhangt van hoeveel je de live-view verbinding van je telefoon gebruikt, of de telefoon constant is verbonden, of dat je bijvoorbeeld de WiFi remote gebruikt. Bij deze test heeft de telefoon in het begin een live-view verbinding gehad en is de opname gestart, daarna is de telefoon op standby gezet (zoals je ook normaal tijdens het sporten zou doen). Tevens is de accu van 5 maanden oud al redelijk veel gebruikt, waardoor deze ook iets minder capaciteit zal hebben gehad.

Resultaten:
Met WiFi: 1 uur en 47 minuten
Zonder WiFi: 1 uur en 52 minuten

Ik zal nog eens kijken of ik een test kan doen met WiFi aan én telefoon constant aan, en met WiFi aan én live-view constant aan.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #20 December 10, 2013, 19:19:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info/test
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.