Advies over Naish Universal Bar 2010/2011 betrouwbaarheid grijze 3m powerlijn

-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Maart 05, 2013, 15:09:14
edit2Rapporteer  
Hoi ! Ik heb een vraagje aan de Naish Universal 2010-2011 bar eigenaren of diegene die er verstand van hebben. Ik las laatst op een Engelse kiteforum een soort waarschuwing topic van een ervaren kitesurfer over de betrouwbaarheid van de 3 meter (grijs,1.5 mm) powerline die tussen de depower swiffel en de metalen Y aansluiting zit. Diegene had een paar keer meegemaakt dat deze lijn onverwachts brak bij een sprong en heeft uit voorzorg een tweede powerlijn aangebracht en wilde mede kiter waarschuwen over dit systeem. Als ik zelf naar het systeem kijk, vind ik het er ook niet echt heel stevig uitzien. Je ziet als het ware een dun powerlijntje dat vervolgens via een Y aansluiting overgaat naar twee powerlines. In de nieuwste Universal bar van 2012 gaat de depower via een grote draai swiffel gelijk over naar de twee powerlijnen. Wat zouden jullie kunnen adviseren ?

- Je geen zorgen maken, je lijnen preventief controleren en vervangen om de zoveel tijd
- een 3 meter powerline vervangen voor een sterkere/dikkere lijn
- een extra orginele 3m powerline erbij hangen

Het gaat om deze lijn, tussen deze 2 aansluitingen op de bar :

Fe®®y

Berichten: 424
Antwoord #1 Maart 05, 2013, 15:18:45
edit2Rapporteer  
brak bij mij ook zonder waarschuwing heb hem vervangen door een 2,5 mm dyneema van 570kg.
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #2 Maart 05, 2013, 15:42:59
edit2Rapporteer  
brak bij mij ook zonder waarschuwing heb hem vervangen door een 2,5 mm dyneema van 570kg.

Bedankt voor de bevestiging ! Waar heb jij een dikkere vervangende lijn laten maken/besteld ?   
Fe®®y

Berichten: 424
Antwoord #3 Maart 05, 2013, 15:48:32
edit2Rapporteer  
dekkerwatersport in zaandam.

http://www.dekkerwatersport.nl/Catalogus/Comfort+aan+dek/Vallen/Dyneema/Gottalfredi+Maffioli+SK75+Dynemaa/product.aspx?link=1#MoreInformation

in de winkel hebben ze 2,5mm dyneema
3mm wordt te dik om door de oogje te krijgen.

zelf aan twee kanten ff lusje aan naaien met sleef ( kan je van je oude lijn afhalen).

succes
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Maart 05, 2013, 17:12:46
edit2Rapporteer  
bij mij ook een keer gebroken... kon toen ook mijn powelijnen vervangen omdat die door de breuk overstreched weren geraakt. nieu lijntje gehaald bij EF en power lijnen ook. nu check ik m op slijtage...hij is nu na ruim een jaar weer aan vervanging toe. hij breek het meest bij de sleave die aan de  y splitsing is bevestigd... als je veel loopt of back & front rolls draait zal hij daar t snelst breken.
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #5 Maart 05, 2013, 20:44:12
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info allemaal !  ThumpsUp Ik wil dit seizoen beginnen aan het oefenen van back en front rolls. Ik zal er extra op letten !
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Maart 17, 2013, 10:39:57
edit2Rapporteer  
Die grijze centrale powerlijn breekt bij de Shift ook geregeld. Idd gewoon een nieuwe/sterkere ertussen zetten...

Ik geloof overigens niet dat die slechts 1,5 mm is. Het ding is dikker dan de grijze powerlijnen die naar de kite lopen en die zijn circa 1,5 mm.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #7 Maart 17, 2013, 10:46:38
edit2Rapporteer  
2011 bar en bij mij is die 2x gebroken. 1x met een simpele transition de andere keer in een loop.. Ik vervang de lijn daardoor elk half jaar. Twee lijnen zou misschien wat beter zijn voor het geval dat. Of sterkere lijnen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.