FCS vinnen

OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Maart 21, 2013, 10:07:35
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij vertellen wat de maten van de FCS vinnen zijn en dan bedoel ik die 2 delen die in het board gaan. Dikte, breedte, hoogte en onderlinge afstand ( hart op hart ).
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Maart 21, 2013, 10:18:54
edit2Rapporteer  
ff opmeten in de winkel zeg ik.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 Maart 21, 2013, 10:20:53
edit2Rapporteer  
Hoe wou je zo'n insert zelf maken dan ?
Makkelijkste is gewoon fcs vin inserts kopen
feddomw
Gast
Antwoord #3 Maart 21, 2013, 10:37:44
edit2Rapporteer  
Hoe wou je zo'n insert zelf maken dan ?
Makkelijkste is gewoon fcs vin inserts kopen

Volgens mij is het zelfs de enige optie, niet alleen de makkelijkste....
Je denkt er toch niet aan om zelf iets in elkaar te freubelen voor FCS vinnen in dat prachtige board van je?
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #4 Maart 21, 2013, 10:52:10
edit2Rapporteer  
Hahahaha maak je geen zorgen feddomw, komt helemaal goed Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Maart 22, 2013, 09:47:01
edit2Rapporteer  
Hahahaha maak je geen zorgen feddomw, komt helemaal goed Wink

Als je zelf een board helemaal zelf ontworpen hebt en bouwt, zou ik altijd voor deze vinnen en inserts gaan: www.4wfs.com

Helaas geen leverancier hier op het noordelijk halfrond. Maar via facebook en de website prima te bestellen, prijzen zijn gelijk aan FCS en FFS
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #6 Maart 22, 2013, 10:08:27
edit2Rapporteer  
Helaas geen leverancier hier op het noordelijk halfrond. Maar via facebook en de website prima te bestellen, prijzen zijn gelijk aan FCS en FFS



http://vimeo.com/5465091

met ondersteuning van onze taugékweker (voormalige worldcupper)!

Als je erin gelooft... prima, maar voegt t veel toe ? Mss interessant in het proto stadium... Maar een goede shaper weet precies onder welke hoek  hij ze moet plaatsen en als je de inserts precies inbouwt heb je al die mogelijkheden van afstellingen niet meer nodig. Het grote nadeel van deze inserts is dat het qua constructie de vinnen er moeilijker dan wel niet stabieler op maakt; Meer bewegende delen... ze kunnen sneller los gaan zitten. DAT is wel het laatste wat je wilt... OF je kan de vinnen door de leek alleen maar verkeerd plaatsen en het goede board voor geen meter meer laten 'lopen'...

Vandaar (imho) zie je deze inserts ook nauwelijks terug op de markt... als er overtuiging zou zijn bij de grote fabrikanten zou het al lang geïmplementeerd zijn bij Cobra en consorten.

@OandO:
Hang me er niet aan op  Grin maar de vinnen hebben volgende maten:
hoogte van het vindeel, dat in de plug verdwijnt = 13mm
lengte van deze delen = 20 mm
breedte van deze delen = 6 mm
afstand tussen beide delen die in de plugs steken = 33mm (maar niet nodig als je gelijk de FCS Fusion insert kiest:


http://vimeo.com/28086267#


www.shapers.com.au/product_images/e/009/...Fins__13577_zoom.jpg

Voor meer informatie over een verdere vinkeuze en opstelling is dit mss interessant:

http://store.magicseaweed.com/blog/fcs-choosing-a-quad-set/

Let wel: dit gaat over de quad, maar is ook enigzins te gebruiken voor een thruster opstelling 

Succes ThumpsUp
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #7 Maart 22, 2013, 11:34:50
edit2Rapporteer  
Bedankt Loha.

Hier kan ik wel wat mee, betekent dit ook dat een vin op het dikste punt maar 6 mm is of  steekt die wel iets over de kast opening heen in het midden?

Ik ga direkt aan de slag Wink
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #8 Maart 22, 2013, 11:46:02
edit2Rapporteer  
Ga altijd eerst zelf nameten voordat je gaat frezen... dan weet je t 100% zeker!

Profiel van de vin is vrijwel altijd dikker (hoe groter de vin hoe meer) en steekt iets uit (behalve aan de binnenkant van de asymmetrische modellen waar hij vlak en gelijk met de insertdelen loopt
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Maart 22, 2013, 13:53:52
edit2Rapporteer  
@loha, hier ga je erg kort door de bocht!  Angry Tongue
Je hebt er geen ervaring mee en oordeelt zonder te testen (check in deze context niet het Clone Go Pro topic  Roll Eyes)

De meeste boardshapers gebruiken ze louter voor de prototypes, daar de gemiddelde leek meer fout kan doen wat afstelling betreft dan goed. Dat geldt ook voor afstelbare bridles e.d. op kites. Dat zie je nog nauwelijks (gelukkig), behalve op prototypes Wink

En zoals ik ook duidelijk zei is dit voor zelfbouwers en prototyping. En er zijn zelfs hier in NL shapers die ze daarvoor gebruiken. Productiemodellen krijgen uiteindelijk FFS of FCS.

Ik snap je afweging wat sterkte betreft, maar dat kan ik uit ervaring geheel ontkrachten.
Zeer stijf en niets beweegt.

En ja, ik heb de afstellingen getest, en het maakt enorm veel uit.
Zeker voor een waveboard wat men gebruikt voor het kiten:

rechtuitstabiliteit, upwind ability en wendbaarheid kunnen fors veranderen door alleen al bij een thruster set-up de vinnen 1cm dichter naar elkaar toe te zetten in de lengterichting gezien.
De hoeken hebben grote invloed op low-end, eindsnelheid en natuurlijk de wendbaarheid.

Dit is een niche product voor een kleine markt!
Niet voor de massa!

Juist voor zelfbouwers -  die geen graad in vin-plaatsings-kunde hebben - een uitkomst! Wink

En wat sterkte betreft, ze zitten al 4 jaar onder mijn (prototype) board, en zit regelmatig op de grond. Nog nooit een probleem mee gehad, en ze zitten nog steeds hardstikke strak vast.
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #10 April 18, 2013, 20:57:51
edit2Rapporteer  
Eindelijk de inserts klaar, na wat geexperimenteer gekozen voor het lichte MDF, voor een deel vol gegoten met ingekleurde epoxy. Ze worden voor het lamineren in de blank gelijmd.

Mocht er iemand interesse hebben, de rechter blank op de foto is te koop.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 April 18, 2013, 21:14:07
edit2Rapporteer  
Zijn dit de carbon vinboxen van FCS?

Ziet er strak uit
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #12 April 18, 2013, 21:20:58
edit2Rapporteer  
Dank je,

Nee de vinboxen heb ik zelf gemaakt Smiley
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.