tips voor de kiteloop...

paulg

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #25 November 10, 2014, 13:06:22
edit2Rapporteer  
@ Richard: heb op m'n 40ste leren loopen:

Ben je comfortabel met je kite 2 of 3 loopen (direct achter elkaar) terwijl je langzaam ruime wind vaart, dus niet springt?
En weer terug, anders worden je lijnen zo'n zooitje.
Dat eerst underpowered doen tot dat je het niet meer eng vindt, dan met normale condities, als je dat helemaal niet meer spannend vindt: klein sprongetje en loopen na je hoogste punt. Je bent je loop nog aan het afmaken tijdens en na je landing. Knietjes goed buigen, board met de wind mee.
Als dit je lukt kan je je sprong vroeger en vroeger gaan doen.
Weinig techniek, veel angst zeker voor oude mannen zoals jij en ik.
Succes!
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #26 November 10, 2014, 16:31:16
edit2Rapporteer  
@ Richard: heb op m'n 40ste leren loopen:

Ben je comfortabel met je kite 2 of 3 loopen (direct achter elkaar) terwijl je langzaam ruime wind vaart, dus niet springt?
En weer terug, anders worden je lijnen zo'n zooitje.
Dat eerst underpowered doen tot dat je het niet meer eng vindt, dan met normale condities, als je dat helemaal niet meer spannend vindt: klein sprongetje en loopen na je hoogste punt. Je bent je loop nog aan het afmaken tijdens en na je landing. Knietjes goed buigen, board met de wind mee.
Als dit je lukt kan je je sprong vroeger en vroeger gaan doen.
Weinig techniek, veel angst zeker voor oude mannen zoals jij en ik.
Succes!

Met 45 jaar lukt het ook nog net, de eerste paar keer heb  ik de bar met 2 handen aan 1 kant gepakt , dan weet je zeker dat je hem doorzet,. Met  weinig wind is het allemaal geen  probleem maar gepowererd lukt nog niet  naar wens. Wat me wel lukt is direct  na het hoogste punt downloopen. 
frankey21

Berichten: 49
Antwoord #27 November 10, 2014, 19:41:13
edit2Rapporteer  
Even weer wat anders.. een vraagje waar ik ook mee zit. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat nieuwe kites, die mij wat meer performance leveren vooral in in het kader van ''Loopen'', dus kites met een goede ''draaisnelheid'' en ''omhoogschiet snelheid''. Ik wil eigenlijk nog wel de voordelen van de SLE behouden, ''dus nog een redelijk windbereik met één kite''. Hebben jullie suggesties, welke merken/type's zou ik aan moeten denken? ''dan kan ik even wat gerichter recensies zoeken op internet''.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #28 November 10, 2014, 19:55:35
edit2Rapporteer  
Even weer wat anders.. een vraagje waar ik ook mee zit. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat nieuwe kites, die mij wat meer performance leveren vooral in in het kader van ''Loopen'', dus kites met een goede ''draaisnelheid'' en ''omhoogschiet snelheid''. Ik wil eigenlijk nog wel de voordelen van de SLE behouden, ''dus nog een redelijk windbereik met één kite''. Hebben jullie suggesties, welke merken/type's zou ik aan moeten denken? ''dan kan ik even wat gerichter recensies zoeken op internet''.

Uiteraard, dan zou ik naar deze kites kijken:
- Ozone Catalyst/C4;
- Slingshot RPM;
- Gin Cannibal;
- Core GTS2/3;
- Cabrinha Switchblade 2014 en nieuwer;
- Ocean Redeo Razor;
- Best TS;
- Gaastra Pure/Spark;
- North Dice/Evo;
- F-one Bandit 7/8;
- Peter Lynn Escape;
- Zeeko Krush;
- Zian Hantu/Aquila;
- Switch Element.

Das een heel lijst! Ik heb er zelf best veel gevaren en wil je echt een grote windrange met een kite wat jij beschrijft zou ik naar de Cabrinha Switchblade of North Evo kijken.

rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #29 November 10, 2014, 20:16:08
edit2Rapporteer  
Even weer wat anders.. een vraagje waar ik ook mee zit. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat nieuwe kites, die mij wat meer performance leveren vooral in in het kader van ''Loopen'', dus kites met een goede ''draaisnelheid'' en ''omhoogschiet snelheid''. Ik wil eigenlijk nog wel de voordelen van de SLE behouden, ''dus nog een redelijk windbereik met één kite''. Hebben jullie suggesties, welke merken/type's zou ik aan moeten denken? ''dan kan ik even wat gerichter recensies zoeken op internet''.

Ik ben zelf afgelopen jaar overgestapt van de Jekyll naar de pure wat een verschil ..daar ga je echt wel blij van worden. Ik heb net de 2015 gekocht  en mn 2014 pure staat op marktplaats, Super lowend maar ook goed te re- launchen.  en makkelijk te varen Met een 7 en een 9 kon ik goed varen vanaf 18 knopen, later nog een 11 gekocht voor de dagen dat het nog minder waait, de meeste ander n varen dan met maatje 13 -16
PM me maar als je interesse hebt.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #30 November 11, 2014, 10:19:37
edit2Rapporteer  
Citaat
@ Richard: heb op m'n 40ste leren loopen:

Met 45 jaar lukt het ook nog net,

Dat scheelt toch 15 jaar dus dat ken net  Grin  ThumpsUp

Bedankt voor de tips, mot er toch echt aan geloven  ThumpsUp

Alles zit al jaren in mijn hoofd maar het komt er niet uit. loser  En wat Frank zegt is waar,  gewoon doen, dusssssss  ThumpsUp
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #31 November 11, 2014, 13:29:48
edit2Rapporteer  
Als je de kiteloop wilt leren moet je juist NIET in de low-end loopen.

Gewoon doen als je lekker gepowered bent (natuurlijk niet high-end) maar je snapt het wel.
De loop trekken als hij bijna aan het einde is van de stijgende lijn, NIET net na de daling.

Het ronddraaien van de kite kan iedereen maar de sleutel tot succes is de druk die je houd naar boven toe.
Deze druk  behoud je alleen als je de loop trekt iets voor het dode punt. Doe je het daarna dan verlies je veel druk en kom je als een baksteen naar beneden wat weer een aanslag is op je knieen en enkels. Vooral als je dit in low-end doet.
Landingen na een loop in  lowend zijn dus vaak hard en zijn blessuregevoelig.

landingen met meer wind gaan in het begin ook niet altijd goed maar de kans is veel groter dat je dus geen harde crash maakt.
soms ziet het er wel spectaculair uit en voelt het ook zo (de landing) maar je land veelal op je kont, verder niets. Tevens heb je meer druk in je vlieger dus de kans is kleiner dat je lijnen slap hangen.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #32 November 11, 2014, 14:21:45
edit2Rapporteer  
Het gaat hier om een metertje hoor. Van een gemiddelde golf af stuiteren is net zo'n aanslag op je benen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #33 November 11, 2014, 17:34:46
edit2Rapporteer  
Als je de kiteloop wilt leren moet je juist NIET in de low-end loopen.

Gewoon doen als je lekker gepowered bent (natuurlijk niet high-end) maar je snapt het wel.
De loop trekken als hij bijna aan het einde is van de stijgende lijn, NIET net na de daling.

Het ronddraaien van de kite kan iedereen maar de sleutel tot succes is de druk die je houd naar boven toe.
Deze druk  behoud je alleen als je de loop trekt iets voor het dode punt. Doe je het daarna dan verlies je veel druk en kom je als een baksteen naar beneden wat weer een aanslag is op je knieen en enkels. Vooral als je dit in low-end doet.
Landingen na een loop in  lowend zijn dus vaak hard en zijn blessuregevoelig.

landingen met meer wind gaan in het begin ook niet altijd goed maar de kans is veel groter dat je dus geen harde crash maakt.
soms ziet het er wel spectaculair uit en voelt het ook zo (de landing) maar je land veelal op je kont, verder niets. Tevens heb je meer druk in je vlieger dus de kans is kleiner dat je lijnen slap hangen.



Helemaal mee eens, underpowered loopen komt meer aan op je knieen dan goed gepowered. Daarnaast idd loopen zolang er nog kracht in je kite zit, anders vangt ie je nooit op.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #34 November 11, 2014, 22:05:03
edit2Rapporteer  
Kan het me voorstellen, 35 knopen  en een 9 meter lijkt mij wat veel..

Dan issie wel lekker gepowered Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.