Nieuw waveboardje in de maak

loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Juni 04, 2013, 21:07:19
edit2Rapporteer  
gisteren opnieuw begonnen met bouwen van waveboardje

- onderzijde uitgefreesd en channels ingezaagd
- en al gelijmd op de schuimkern met epoxy
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #1 Juni 08, 2013, 19:59:46
edit2Rapporteer  
Ziet er mooi uit vissertje!  ThumpsUp

Kan je iets meer info geven over de materialen en maten? Zo te zien wordt het een mooie sandwich. Hoe ga je de rails afwerken? Gewoon over de kern heen lamineren, of breng je daar ook hout aan  Roll Eyes ?

Dat laatste heb je volgens mij eerder gedaan bij die vette fishtail met inktvis erop. Kan je wat plaatjes posten van je werkwijze? Kunnen we allemaal gaan kopieren!  Grin

Welk hout en welk schuim gebruik je? Heb je een plaatje van je outline en rockerline?


Veel succes met je project!
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #2 Juni 10, 2013, 12:07:40
edit2Rapporteer  
@ karts

ik denk dat ik de outline in kurk ga doen en ik zal vandeze keer foto'kes nemen van de werk wijze lol

materiaal is hout triplex 3mm en schuimkern en weer 3mm triplex zelfde als bij mijn fishtail maar de outline zal ik in kurt doen denk ik nog eventjes over nadenken , mocht er iemand een ander idee hebben weet maar nooit laat maar iets weten

grts nico
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 10, 2013, 14:52:11
edit2Rapporteer  
hoe heb je die middelste channels nou gemaakt? lijkt erop alsof je die heb ingezaagd en het middelste naar binnen hebt gedrukt en de buitenkant dus omhoog komt.
Wel heel slim bedacht, maar ik vraag me af of hoe dat vaart, want dat zou dus betekenen dat de neus en tail van het board een 'rocker' vorm hebben maar de binnenkant een omgekeerde rocker (aka camber, in de snowboard termen) vorm heeft. Een lange uitgerekt W-vorm zegmaar.
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #4 Juni 10, 2013, 23:37:54
edit2Rapporteer  
@ karel

Het is een beetje gemaakt op de nieuwe modellen van de twintips ik hoop dat het goed vaart en anders zal het ééntje worden voor in de dochter haar kamer te hangen  Roll Eyes
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #5 Juni 12, 2013, 11:04:16
edit2Rapporteer  
voila de rails aan het aanbrengen combinatie van hout en kurk   word er opgeplakt met d4 lijm en dat zal voor een laagje of vier zijn
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 Juni 12, 2013, 11:55:58
edit2Rapporteer  
Mooi hoor! Je ziet inmiddels meer van die channels, oa Tomo/Firewire surfboards, ben benieuwd hoe het bij jou werkt!

Hoe ben je tot je keuze gekomen qua plaatsing en diepte? Op gevoel of gemeten of zomaar wat gedaan?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 12, 2013, 12:48:08
edit2Rapporteer  
Mooi hoor! Je ziet inmiddels meer van die channels, oa Tomo/Firewire surfboards, ben benieuwd hoe het bij jou werkt!

Ik zou ook niet weten wat deze channels gaan doen met een surfboard. Immers hoogtelopen en ook rechtuit lopen gaan al enorm goed met de relatief grote vinnen in thruster als quad set-up.

Maar het ziet er wel gelikt uit!

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #8 Juni 12, 2013, 18:53:40
edit2Rapporteer  
nou de channels heb ik afgekeken van mijn twintip en de afmetingen ook en ben ook benieuwd naar het varen ermee zal nog eindje duren wel lol
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #9 Juni 12, 2013, 19:40:20
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit.

Zelf ook benieuwd wat de channels aan zoiets toevoegen.
Ga zeer binnenkort weer een nieuwe skim maken (andere is overleden) en zit ook te twijfelen om daar concaaf/channels in te maken.
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #10 Juni 16, 2013, 23:39:53
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Mooi Vissertje!

Bedankt voor de foto's....Ik hoop dat er nog meer komen  YeSS

Waar heb je de kurk vandaan ?
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #11 Juni 21, 2013, 00:05:11
edit2Rapporteer  
de kurk heb ik gekocht in een doe het zelf zaak op een rol
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #12 Juni 21, 2013, 09:57:57
edit2Rapporteer  
Wat is de gedacht achter de kurk?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Juni 21, 2013, 20:20:28
edit2Rapporteer  
werd vroeger(en nu nog) veel gebruikt in houten surfboards.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #14 Juni 21, 2013, 20:35:49
edit2Rapporteer  
Yep Maurice  ThumpsUp

Dit middelste gedeelte werd eigenlijk alleen toegepast op slalomboards... (midden jaren 80) Noem je een 'slotbodem' en heeft hier de functie dat het binnenste deel een vlakkere rockerlijn heeft, wat meer opwaartse druk bezorgt en het water door de channel naar achteren geleidt. Daardoor kan het board vroeger planeren. Buitenste deel heeft wel de doorgaande rockerlijn en zorgt voor meer lososeness en dus 'goede' stuureigenschappen.  Toch is de kans hiermee wel groter dat dit middendeel het board juist meer laat plakken. Werd daarom ook vrij snel niet meer toegepast
Persoonlijk had ik dit deel in een surfboard/directional dus ook weggelaten.

De channel achterin heeft (vaak) wel zijn nut en zie je daarom vaker terug in modernere directionals en surfboards. Is wel uitermate belangrijke dat deze harmonieert met de edge van de vinnen alsook de rockerlijn

Zoveel shapers zoveel meningen...

Je bent goed bezig en hoop dat je er veel plezier aan zult beleven  Joepie  ThumpsUp
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #15 Juli 11, 2013, 22:48:01
edit2Rapporteer  
@ michele

De kurk is gewoon omdat ik a mooi vind en ook eens zien of dit sterk genoeg zal zijn, is ook wat makkelijker lijmen dan het hout  Roll Eyes
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #16 Augustus 27, 2014, 08:46:12
edit2Rapporteer  
na jaartje in garage gelegen toch boardje afgewerkt en hier het resultaat.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #17 Augustus 27, 2014, 11:49:39
edit2Rapporteer  
Waanzinnig knap! Mooi ook. Ben benieuwd hoe die vaart. Veel plezier ermee.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #18 Augustus 27, 2014, 21:49:55
edit2Rapporteer  
gaaf ding zeg.

ik moet eerst een schuur afmaken voordat ik aan mijn board kan beginnen Smiley
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #19 Augustus 27, 2014, 22:20:55
edit2Rapporteer  
ja ben ook wel benieuwd naar hoe hij vaart ben nog maar beginner met een waveboardje dus ja zal zien hoe het gaat . mijn volgende maak in een hollow wood surfboardje je en graag in de vorm van de nieuwe naish skater lijkt me gaaf board
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #20 September 21, 2014, 22:32:17
edit2Rapporteer  
nou test vaart achter de rug ,vaart eigenlijk best goed ,hoogte lopen doet hij meer dan behoorlijk allen het gijpen lukt nog niet echt . En in de echt rechte stukken durft hij wat daveren maar niet altijd ,zou dit kunnen te maken hebben met de stand van mijn voeten ? want ik heb nogal de neiging een twintip positie aan te nemen op mijn wave boards
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 September 22, 2014, 22:08:59
edit2Rapporteer  
gijpen lukt niet? Slecht board! geef maar hier Wink
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #22 September 23, 2014, 12:33:03
edit2Rapporteer  
Als je met daveren bedoelt stuiteren of klappen van de neus, dan durf ik wel te beweren dat het niet aan je board ligt, en ook niet aan de positie van je voeten. Het heeft te maken met... en je geeft het zelf al aan... de drukverdeling van je benen. Surfboard vaar je met meer druk op je voorste been. Komt goed!
loze.vissertje

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #23 Oktober 09, 2014, 23:39:10
edit2Rapporteer  
@drifter nou kheb vandaag nog eens mee gevaren en wat geluitsert naar je tip om meer druk met de voorenste voet te zetten en ging wa beter , wat was wel redelijk plat . Maar gaat in de goede richting
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.