Wie heeft er wel eens gewaved in bali?

Thomaz

Geen avatar

Berichten: 8
Juni 18, 2013, 21:22:37
edit2Rapporteer  
Hoi hoi,

Ik ben een beginnende waver, strapless (met leash en helm) geraak ik mijn plank nog wel eens kwijt.

Heeft er iemand ervaring met de breaks in zuid bali? Zijn het allemaal "tricky" reefbreaks of heb je er ook meer relaxede zandstranden met side/onshore wind?

Alvast bedankt om je evtuele ervaringen te delen..!

Gr
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #1 Juni 19, 2013, 07:04:20
edit2Rapporteer  
Ik was vorig jaar in april een maand in Bali en heb geen zuchtje wind gehad. Dus check eerst maar de wind voordat je al je spullen gaat pakken.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Juni 19, 2013, 09:10:52
edit2Rapporteer  
Ben er ook geweest en weinig wind, werd wel veel gesurfd bij ulu watu, mooie golven maar geen wind
josdegroot

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #3 Juni 27, 2013, 00:14:47
edit2Rapporteer  
Meeste kans heb je denk ik aan de oostkant bij Sanur. Hier wordt inmiddels redelijk veel gekite... Bali is echter meer een golfsurf land.. windcondities zijn niet echt ideaal zoals je al lees hier boven.

Golfsurfen is wel goed mogelijk bij bijvoorbeeld niksa... super mooie golven voor beginners.. alleen zit je wel in het meest toeristische gedeelte...

Veel andere spots zijn vaak voor pro's (zoals Ulu watu).....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 27, 2013, 09:21:47
edit2Rapporteer  
Heb in 2005 gevaren op Sanur. Van de 14 dagen had ik er zeker 10 met genoeg wind voor een C-kite 16m en 12m.

Destijds zag ik voor het eerst iemand strapless waven met een waveboard. Ik heb toen in de golven gevaren met een TT nog, maar dat was wel DIK!!!!

Echter zoals de meeste hierboven al aangeven heb ik erg veel mazzel gehad. Bekenden van mijn zijn jaren later ook gegaan in Juni/Juli, en hadden ook erg weinig wind.

Verder is op Sanur de wavespot minstens 1100m (!) uit de kant op het rif. Met laag water is het een droog gevallen vlakte met ontiegelijk veel koraal en mega zeeegels en ander eng waterspul zoals fel blauw/zwart gestreepte zeeslangen tot wel 2m in lengte. En ja, ze zijn giftig.

Verder heb ik bij hoogwater regelmatig koraal geraakt met mijn TT vinnen.

Ook het rif is niet veilig. Het bestaat uit dood koraal. Zeer scherp en herbergt ook een bacterie welke ernstige ontstekingen kan veroorzaken bij het kleinste wondje. Ik ken een golfsurfer die een dergelijk wondje heeft laten zitten, terug in NL 3 maanden thuis gezeten met allerlei zware medicijnen (je moet ze uitbranden met waterstofperoxide zo snel mogelijk, fijn idee Tongue)

De golven zijn daar wel Episch. In Sanur is er een baai (daaruit kun je ook beter starten met een waveboard) waardoor de golven daar niet hoog zijn. Meer richting het rif worden de golven steeds hoger waardoor je zelf je niveau kunt pakken (en doorschuiven voor hoger en hoger...)
Ze zijn supermooi en clean. Maar je ziet wel het rif soms slechts 20cm diep onder je voorbij schieten als je op de golf staat.

Verder op het rif breken ze soms tot wel 6m hoog. Als die klappen dan voel je op 100m afstand de druk op je maag, ook de luchtverplaatsing is dan nog merkbaar. Bizarre ervaring!
Een local (Italiaan, eigenaar kiteschool) ging daar weleens strapped in. Hij scheen iedere maand wel een kite of board naar de schroothoop te kunnen brengen Wink

niksa beach is in de zomer aflandig, en superstroming. Mooie golven voor de ervaren riders.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.