Pads en straps

Tim Kraal

Berichten: 15
September 21, 2013, 21:14:40
edit2Rapporteer  
Een verzoek om jullie ervaringen te delen.

Ik heb een Brunotti Onyx 2008 twintip. De orginele bindingen waren waardeloos. Toen heb ik er F One pads en straps op gezet. Prima comfort. Maar helaas zijn deze nauwelijks in hoek te verstellen. Dus ik heb uiteindelijk de ovaaltjes in de pads (Waar de schroeven doorheen gaan) groter gemaakt. Twee jaar heerlijk mee gevaren, maar nu is dat ovaaltje doorgebroken.

Het is dus tijd voor nieuwe! Maar welke?!
Maatje 43, moeten wel redelijk dempen en klemmen, maar ook in hoek te verstellen zijn. (Rotatie van de pad op het board)
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 September 21, 2013, 21:26:18
edit2Rapporteer  
Ik heb op mijn boardjes straps en pads van http://www.spboarding.com/index.php/e-shop?page=shop.browse&category_id=4. Zowel pads als straps zijn vergelijkbaar met de F-one set en bovendien verstelbaar. Kan er wel een foto van maken en plaatsen, maar nu even niet. De pads staan overigens niet op deze website.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 September 21, 2013, 21:28:29
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde board volgens mij (jaartje jonger misschien) en ben ook een nieuw setje aan het overdenken.

Mijn oog was gevallen op die van liquid force. Zouden volgens de beschrijving erg comfortabel en instelbaar moeten zijn.
Het zijn alleen wel zowat de duurste die er zijn. En ik vind er weinig reviews over.
http://www.versusshop.nl/pads-straps/liquid-force-comp-pads-and-straps.php
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 September 21, 2013, 21:45:36
edit2Rapporteer  
Die zijn m.i. niet helemaal vergelijkbaar met de straps van F-one. De kunststof constructie bij de F-one (en SP kiteboarding) straps zorgt er altijd voor dat de straps staan zoals ze moeten staan. Ik kan de F-one straps alleen vergelijken met de LF Profile straps, maar die lijken dezelfde constructie te hebben als de Comp straps (geweven band).
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #4 September 21, 2013, 22:24:37
edit2Rapporteer  
Slingshot / North /Naish en volgens mij ook nog andere merken hebben pads die je in schuinte kan verstellen etc.
jorandb

Berichten: 56
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #5 September 23, 2013, 12:17:08
edit2Rapporteer  
mijn broertje (fennodb) die heeft ook de onyx uit 2008 en het zelfde probleem met de bindingen..

hij heeft nu de nieuwe naish digits gekocht!
deze passen goed op de onyx en zijn ook goed in hoek te verstellen.
Sennick

Berichten: 43
Antwoord #6 September 23, 2013, 12:43:34
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik eens naar de Naish Apex kijken. Wel een duurdere binding maar zeker de moeite waard door zijn verstelbaarheid. MBT de demping kan je kiezen tussen een zachte en een harde "shock absorber"
Succes
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #7 September 23, 2013, 23:20:29
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde board volgens mij (jaartje jonger misschien) en ben ook een nieuw setje aan het overdenken.

Mijn oog was gevallen op die van liquid force. Zouden volgens de beschrijving erg comfortabel en instelbaar moeten zijn.
Het zijn alleen wel zowat de duurste die er zijn. En ik vind er weinig reviews over.
http://www.versusshop.nl/pads-straps/liquid-force-comp-pads-and-straps.php

Die zitten heerlijk, alleen passen ze niet op de onyx
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 23, 2013, 23:35:43
edit2Rapporteer  
http://www.versusshop.nl/pads-straps/versus-pads-and-straps.php

Deze zitten erg goed! Ik heb ze in de Essence uitvoering en het bevalt me prima en ze zijn goed te verstellen in alle manieren.

Maar probeer wat te testen, het is erg persoonlijk namelijk.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 September 24, 2013, 10:56:55
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon een nieuw boardje halen, als je een beetje begint te springen trap je het baordje zo door midden. Die onyxjes zijn gewoon erg zwak gebouwd.
luhes

Berichten: 51
Antwoord #10 Oktober 05, 2013, 19:49:41
edit2Rapporteer  
North Vario Straps and pads are pretty amazing for 79 Euro if your board fits the more expensive ones would take those. Used to have Mystic and underground before and did not like them.

Sorry te lang in het Buitenland begin automatisch engels te lullen.

Ps Iemand ervaring with North Boards? vind de TS aantrekkelijk maar veel te duur.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Oktober 05, 2013, 23:10:29
edit2Rapporteer  
nobiles zijn goed te verstellen en comfortabel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.