Dakine trapeze, hook kruipt extreem ver omhoog.

tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Juni 29, 2013, 16:44:03
edit2Rapporteer  
Hallo Kiters,

Vandaag samen met mijn vriendin de eerste meters van het seizoen gemaakt. vorig jaar begonnen.

Mijn vriendin heeft nu een Dakine heuptrapeze, en deze kan je alleen vast doen door klitteband en door de metalen bar met hook strak aan te trekken door 4 straps.

probleem is nu, dat de metalen bar, ook al trekken we de straps zo strak mogelijk aan, erg ver opklimt. De trapeze zit wel op de goede plek oa door haar impact vest. Maar de metalen bar met hook dient zo'n beetje als push-up BH.

Is hier een simpele oplossing voor? heb zelf een heuptrapeze waarbij je een extra strap hebt, waarmee je de hook omlaag kan dwingen. zou, bijvoorbeeld, een zeilmaker er makkelijk zo'n strap + doorluspunt aan kunnen zetten denken jullie? hebben een zeilmakersbedrijf in de familie.

Anders moet er toch een andere trapeze maar denk ik (plezier gaat voor het geld). want dit is ook niet lekker.

deze metalen bar is vervelend. zit ook niks omheen verder. wordt op de plek gehouden door 2 haken, welke je met 2 straps per kant kan strak zetten.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Juni 29, 2013, 17:11:17
edit2Rapporteer  
Zo'n heuptrapeze ziet er natuurlijk wel stoerder uit dan een zittrapeze, maar voor de gemiddelde beginner heeft een zittapeze ook zijn voordelen. Misschien kun je ergens voordelig een zittrapeze kopen. Als ze eenmaal goed vaart, kan ze nog een poging doen met de heuptrapeze. Bandje zou kunnen werken, maar ik verwacht meer van een plaat. Doordat er blijkbaar onder deze spreader geen plaat zit, kantelt tie sneller in vergelijking met een spreader op een plaat. Overigens is die spreader al een flinke verbetering t.o.v. de trapezehaak die op een vierkant plaatje gelast was van circa 8 bij 8 cm. Wat gaat de tijd toch snel.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Juli 01, 2013, 09:40:53
edit2Rapporteer  
Zo'n "plaat" kun je in een kitesurfshop wel krijgen? om direct een zittrapeze te halen is weer extra spenderen zonder dat je weet of ze misschien niet andere klachten krijgt (schuren/knellen bij de benen).

Is het ook mogelijk om een trapeze te "huren" bij een kitesurfschool? heb bij 2 verschillende kitesurfscholen les gehad, maar beide hadden heuptrapezes.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #3 Juli 01, 2013, 17:28:53
edit2Rapporteer  
Welk type trapeze heeft ze?

Anders idd even zo'n bandje overheen zetten... als je een zeilmaker in de familie hebt: direct doen.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Juli 01, 2013, 19:07:54
edit2Rapporteer  
dit is hem, kan het type niet zo snel vinden.



mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #5 Juli 01, 2013, 19:29:41
edit2Rapporteer  
Gewoon even bij een shop vragen of je wat trapezes mag testen. Die hoef je dan echt niet te huren.
Kun je gelijk zien wat het verschil is en wellicht kunnen ze je bij de shop dan ook adviseren mbt de huidige trapeze.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #6 Juli 01, 2013, 21:30:20
edit2Rapporteer  
Is dit niet de haak van een windsurftrapeze?
rsnn

Berichten: 48
Antwoord #7 Juli 01, 2013, 21:34:48
edit2Rapporteer  
Ik heb helemaal in het begin hetzelfde probleem gehad. Ook omdat ik toen nog amper kon varen en de kite veel op 12 uur stond.
Mede doordat ik nu gewoon kan varen én vooral omdat de trapeze nu goed 'ingekite' is kan ik hem nu een stuk strakker aantrekken dan voorheen, waardoor hij niet meer omhoog schuift!

Misschien is de trapeze nog niet veel gedragen? Na een tijdje wordt hij ietsje soepeler, dat heeft er bij mij voor gezorgd dat deze nu perfect zit!

Als dat niet 't geval is, zou ik inderdaad kijken naar een systeempje waarmee je de haak naar beneden dwingt. Moet wel iets op te vinden zijn denk ik, sowieso altijd goedkoper dan weer een nieuwe aanschaffen..
Succes in ieder geval!
riesie

Berichten: 111
Antwoord #8 Juli 01, 2013, 21:54:05
edit2Rapporteer  
Hoi, ik heb ook een dakine, een renegade en hier zit een bandje op die door je haak gaat en voorkomt dat je haak naar boven kantelt, zit die er bij jou op? Als die naar boven schuift, probeer em wat strakker te doen maar wat inderdaad al gezegd is, is dat je houding tijdens het kiten ook belangrijk is. Als je de klassieke beginners poep houding hebt dan staat je lijf verticaal en dan zal je trapeze sneller omhoog schuiven. Als je wat meer naar achteren leunt en je huipen vooruit steekt dan schuift je trapeze weer naar beneden.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 Juli 02, 2013, 08:56:34
edit2Rapporteer  
Oke bedankt voor alle tips. Gaan even kijken of we hem omlaag kunnen "dwingen" zolang ze nog aan het oefenen is met de waterstart.

kan dit ook helpen?
http://eu.dakine.com/p/kite/spreader-bars/2013-summer/spreader-bar-pad
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Juli 02, 2013, 09:58:30
edit2Rapporteer  
Die bedoelde ik.... Werkt mijns inziens beter als tie min of meer geïntegreerd is met de spreaderbar. Jaren geleden zag ik regelmatig teveel speling tussen die pads en spreaderbars.

Edit: zo op het eerste gezicht gaat deze wel werken. Die eerste generatie pads hingen bijna achter de spreaderbar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.