Les en board, aantal vragen

TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Augustus 28, 2013, 13:32:48
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

dit is mijn eerste post na al een tijdje op het forum te hebben gelezen. Ik ben tim en ben 25 jaar. Ik ben van plan om volgende week kitesurfles te gaan nemen maar zie door de bomen het bos niet meer... Ik woon in IJsselstein (vlak onder Utrecht) en vind het niet erg om een stuk te rijden voor de les. Het leek mij een aardig idee om te gaan lessen op Oostvoorne aangezien deze spot als een goede voor beginners wordt aangeraden. Nou heb ik een aantal vragen aangezien ik ook al rond aan het kijken ben voor gear om na mijn lessen aan te schaffen.

Als eerste, welke school is verstandig om te kiezen op Oostvoorne of is er een andere spot die beter is om te lessen? Ook heb ik zelf al vaak gevliegerd

en ten tweede, een board. Ik heb niet een al te groot budget voor mijn eerste set en ik ben nogal zwaar, (op het moment 110kg / 193cm) nu kan ik op marktplaats weinig boards vinden die groot genoeg zijn om voor mij op te beginnen(en nog een degelijke prijs hebben). Ik heb op kiteforum ook al gezien dat er door een aantal mensen werd aangeraden om zelf een board met grote afmetingen te bouwen als beginner, is dit misschien een goed idee voor mij? Ik heb verder niet erg veel ervaring mee maar geloof wel dat ik een simpel board zou kunnen maken. heeft iemand hier ook goede instructies voor?

Groet
Tim
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 28, 2013, 13:49:15
edit2Rapporteer  
Bart van Surf & Soul (autostrand oostvoorne) moet je vragen bel 06-14527861
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 Augustus 28, 2013, 16:49:11
edit2Rapporteer  
Welkom hier op het forum Tim,

Wil je even waarschuwen kitesurfen is erg verslavend. Beginnen met deze sport gaat ernstig ten koste van je sociale leven werk/school en humeur (wanneer er geen wind staat ben je chagerijnnig wanneer er wel wind staat en je zit ergens 'vast'dan ben je stront chagerijnig... Ik zou het niet doen als ik jou was...

Dit board zou moeten werken voor je... (ik neem even aan dat je twintip wil gaan varen) vraagprijs is 250... met een beetje mazzel kom je er voor 200 aan..

http://link.marktplaats.nl/712572940

Dit http://link.marktplaats.nl/712165252 zou bijvoorbeeld een geschikte kite zijn om mee te beginnen.. Lijkt me in goede staat gezien het verhaal... Wel afdingen tot 300 euro... De Rise heeft een groot windbereik. hiermee kan je als beginner van 110 kg van 15 tot 23 knopen wind kiten denk ik zo.. Daarboven moet je  de eerste 10 keer zeker nog niet gaan kiten. 1 kite quiver voor een beginner met jouw gewicht zou 14/15/16 meter groot moeten zijn.. Later een kleinere erbij nemen.. Succes!

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #3 Augustus 28, 2013, 17:29:38
edit2Rapporteer  
heey hallo.

ik ben ongeveer van het zelfde postuur denk. ben zelf 105 kg met 190cm ong.
zelf heb ik een board van 137 cm bij 42cm en een kite van 13m2
mijn niveau is zeg maar net lessen af kan nu stukken varen beide richtingen op en beetje upwind varen.
maar ik zou bij de kite eens kijken bij idd 11-14m daarboven worden ze wel erg langzaam.
wua board idd in de range van 137-145 kijken.

zelf een board bouwen zou ik absoluut niet doen zonde van je geld of je moet mega handig zijn.

groet
bart
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 28, 2013, 17:35:23
edit2Rapporteer  
maatje van me heef ook de zelfde postuur, vaart met een 140*41 board en 12 m2 naish ride... hij vaart prima voor iemand die net gelest heeft (een maand geleden)
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 Augustus 28, 2013, 17:43:29
edit2Rapporteer  
Zelf een board bouwen hoeft niet veel voor te stellen.
Als je een board wil hebben dat vaart, en verder niet te veeleisend bent, kan je prima een boardje maken van 3 lagen triplex.
Paar inserts erin boren, laagje glasweefsel + epoxy op de onderkant zodat de inserts goed op hun plek blijven, en de onderkant niet zo snel slijt.
Enige wat je dan nog moet kopen zijn vinnen, en een setje pads en straps.
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #6 Augustus 29, 2013, 16:33:32
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de goeie reacties!! heb inmiddels contact met bart van surfensoul over les en ga daarna eens kijken wat voor gear ik precies ga halen! heb er zin in Grin hopelijk dit weekend les!
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #7 September 01, 2013, 21:48:44
edit2Rapporteer  
Heb inmiddels 2 lessen gehad en ben nu aan het kijken voor aanschaf van een setje. Door m'n instructeur is me aangeraden om naar een 12m north rebel te kijken en nu kwam ik op marktplaats deze tegen http://link.marktplaats.nl/713977774

Is dit een goeie set voor mij? en kan ik hier lang mee vooruit of is het verstandiger eerst één kite te kopen (bijv 2012/2013) en later uit te breiden als ik ervaren genoeg ben om met hogere windsnelheden te varen?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #8 September 01, 2013, 21:59:35
edit2Rapporteer  
die 9 ga je met je 110 kg niet onder de 25 knopen mee kunnen varen. Boven de 25 knopen ben je dit seizoen denk ik nog niet aan toe. Bovendien houd je die rebel 12 als je ervaren bent makkelijk tot een knoop of 28 met 110 kilo dan.... Maw. niets mis met de kites. Maar ik zou nog geen 9 aanschaffen.. eerder een 16 erbij..
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #9 September 01, 2013, 22:20:19
edit2Rapporteer  
Ja duidelijk verhaal, dus dat wordt hem dan niet. Ik ben ook aan het zoeken in duitse shops maar ik heb geen idee welke goed zijn e.d. iemand hier misschien nog tips voor?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.