Fehmarn : Red Bull Coast to Coast

joosie

Berichten: 967
Antwoord #75 September 07, 2013, 18:33:56
edit2Rapporteer  
dat is een mooi stuk knallen als er goede wind staat.
afgelopen vakantie naar zweden deze overtocht nog gemaakt met de boot naar rodby haven waar toen ook veel kiters aan het varen waren
lijkt op de webcam nu aardig wat kiters op het water en zonnetje erbij http://fehmarn.me/

De gps ontvanger ziet er op het plaatje goed uit
http://www.kitetracker.com/coast2coast
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #76 September 08, 2013, 00:16:24
edit2Rapporteer  
Het was een prachtige oversteek. Super mooie ervaring. Toch nog aardig goede wind, stond goed gepowered aan de 13.. Enige jammere was dat de wind zo oostelijk draaide dat de boei bij de Deense kust wel erg ver upwind lag... Zo ver dat hij in de praktijk vrijwel alleen gehaald is door raceboards, high aspect ratio kites etc. De overwinning was voor hydrofoils.. choppy genoeg om voordeel te hebben op de race boards.. Terug kwam ik op mijn Mako King 2 kilometer te veel upwind uit. Navigeren was lastig....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #77 September 08, 2013, 10:43:34
edit2Rapporteer  
Mooi dat het gelukt is
Maar 13m (welke?) en Mako King zijn wel low-end spullen.

Ben benieuwd naar de beelden
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #78 September 08, 2013, 10:58:10
edit2Rapporteer  
Mooi dat het gelukt is
Maar 13m (welke?) en Mako King zijn wel low-end spullen.

Ben benieuwd naar de beelden


Ik had een 13 waroo 2009.. op 30 meter lijnen.. Dat was wel handig tijdens de paar dipjes in de wind (sinussen). De Mako King had ik 4 footstraps op en drie vinnen aan de achterkant.. Vrijwel alles heb ik in de voorste en achterste strap gevaren met drie(hele brede stance dus). Marc_87 en diverse andere NL-ers hebben wel beeldmateriaal. Zij komen vandaag weer thuis, dus dan zal wel wat beelmateriaal loskomen...
Op http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=137581&page=11 staan wel al wat foto's. Onder meer deze:

RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #79 September 08, 2013, 11:25:58
edit2Rapporteer  
Mooi evenement hoor, hoe lang heb je erover gedaan heen en terug??
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #80 September 08, 2013, 11:38:56
edit2Rapporteer  
Weet niet precies hoe lang.. Volgens mij was ik 16:40 weer aan land. De start was 14:00? Half uur opgekruist onder de Deense kust. Terug niet naar Niobe strand, maar 2 kilometer upwind bij gruner brink uitgekomen.. Moest dus nog klein downwindertje doen. Hier wat beelden van de start toevallig achter de KH NL-ers een cameraatje.

Eerste Edge blue was HaPe
Tweede Edge blue was Mike
Derde rode Cabrinha was Marc_87
Vierde Catalyst blue was Dennis
Die blauwe waroo 2009 ben ik... Gert laat hem ff voor me op in het begin..


http://www.youtube.com/watch?v=iC12WwRzSOE&feature=player_detailpage



http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vzDlGnBQjRk
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #81 September 08, 2013, 11:54:13
edit2Rapporteer  


Leonmeijer gespot Wink

En Fluid teamrider chuck harp Olé ^^
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #82 September 08, 2013, 12:12:19
edit2Rapporteer  
Dan is dit hem vast ook Gideon... Check het tweede filmpje in mijn post hiervoor...
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #83 September 08, 2013, 15:45:17
edit2Rapporteer  
impressie filmpje en met op het einde de eerste Kitersurfers die zijn aangekomen :

http://www.redbull.com/de/de/stories/1331610427396/red-bull-coast-2-coast-begeistert-kitesurf-szene
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #84 September 08, 2013, 15:55:39
edit2Rapporteer  
impressie filmpje en met op het einde de eerste Kitersurfers die zijn aangekomen :

http://www.redbull.com/de/de/stories/1331610427396/red-bull-coast-2-coast-begeistert-kitesurf-szene



Sicke beelden, vooral dit shot!
Wat moeten ze daar op de brug wel niet gedacht hebben?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #85 September 08, 2013, 16:35:10
edit2Rapporteer  
Was echt een top oversteek, lekker oldskool gedaan met mijn 14m Contra en mijn Nobile Shinn 130x39. Stond de hele rit perfect gepowerd en in Denemarken erg goed gepowerd. Voor de kust van Denemarken samen met Dennis tussen een half uur en een uur heen en weer upwind gevaren om bij de boei te komen. Waren we er bijna maar toen moesten we terug van de organisatie. Dat ging prima tot een km of 4 voor de kant mijn schroef van mijn voorste voetband los schoot... Downwind varen ging niet meer dus toen maar aan de wind naar de Gruner Brink (voordeel dat je de locatie kent.) gevaren waar een heel erg relaxte Duitser mijn naar het Niobe strand terug bracht.

Overigens vond ik het totaal niet zwaar aangezien ik aan de kust van Denemarken zo upwind heb lopen knallen.



Leonmeijer gespot Wink

En Fluid teamrider chuck harp Olé ^^


Ik weet niet of Leon het heeft gehaald maar de rest van hun in ieder geval niet...

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #86 September 08, 2013, 16:44:31
edit2Rapporteer  
Wow, dat is iets wat je niet wilt dat gebeurd tijdens zo'n toch Marc Tongue
Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Wat een veld zeg daar op het water, ongelofelijk evenement!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #87 September 08, 2013, 16:50:11
edit2Rapporteer  
Het tweede vrachtschip toeteren.... continu.. En kiters ondanks de waarschuwingen er vlak voor langs varen.. Degene die er het dichts voor zat was op minder dan 150 meter... echt link.. Op de brug werden ze dus gek...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #88 September 08, 2013, 17:00:33
edit2Rapporteer  
Wow, dat is iets wat je niet wilt dat gebeurd tijdens zo'n toch Marc Tongue
Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Wat een veld zeg daar op het water, ongelofelijk evenement!

Nja ik had me wel gered, meer dan genoeg ervaring en ik was ook bewust wat meer upwind gegaan. Maar een volgende keer met zo'n event sta ik met nieuw materiaal op het water hoe dan ook. Moest nu 5 minuten voor de start nog mijn kite plakken, was daar gescheurd op een of andere manier... Wel weer een goede leer voor de volgende keer!

Het tweede vrachtschip toeteren.... continu.. En kiters ondanks de waarschuwingen er vlak voor langs varen.. Degene die er het dichts voor zat was op minder dan 150 meter... echt link.. Op de brug werden ze dus gek...

Dat was zeker het geval, ik ben er gelukkig met meer dan genoeg ruimte tussen door gevaren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #89 September 08, 2013, 17:03:22
edit2Rapporteer  
Het tweede vrachtschip toeteren.... continu.. En kiters ondanks de waarschuwingen er vlak voor langs varen.. Degene die er het dichts voor zat was op minder dan 150 meter... echt link.. Op de brug werden ze dus gek...

Dit soort dingen kunnen een volgende keer funest worden natuurlijk, als ze gaan klagen.
Wel erg riskant.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #90 September 08, 2013, 17:09:35
edit2Rapporteer  
De volgende keer maar proberen zoiets voor elkaar te hebben, snelste racekite en een snelle foil:
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #91 September 08, 2013, 21:17:36
edit2Rapporteer  
Dutchy112  hing onder de meest mooie kite van de trip... blue edge 13...
1u45 was ik terug op het strand.. super..
Was alleen 10 km ten westen van de boei in dk aangekomen om iets voor 3... toen kwam de vodanfone sms. Welkom im dk..
En enorm strake rak naar terug naar Fehmarn...
Goud..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #92 September 08, 2013, 22:00:08
edit2Rapporteer  
Mijn verslag, de tijd die ik er over heb gedaan is ongeveer drie uur ivm opsteken naar de boei:

Zaterdag meegedaan aan de Redbull Coast 2 Coast. Dit is een kite wedstrijd van 40km van Duitsland (Fehmarn) naar Denemarken en weer terug. Ik zat eerst te twijfelen niet mee te doen omdat ik last had van mijn bovenbeen spier. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en mee gedaan! Ik heb hier totaal geen spijt van gehad, het was een super tocht waar ik helaas niet de boei in Denemarken heb gehaald maar wel de overkant. Op het moment dat ik samen met Dennis hoogte aan het lopen was naar de boei werden we van de organisatie verzocht terug te gaan naar Fehmarn of de ferry te pakken. Ik heb voor het eerste gekozen. De terug weg was makkelijk ondanks ik een gedeelte op één strap moest varen en mede hierdoor kwam ik upwind bij de Gruner Brink uit, een top Duitser heeft mij terug naar de startplaats in Niobe gebracht. Al met al was het een top tocht en viel het me reuze mee hoe zwaar het was.

 Condities:
 Wind: 15-23 knopen oost
 Water: kleine golfjes, weinig stroming
 Weer: Blauwe lucht en zon!
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #93 September 09, 2013, 10:09:30
edit2Rapporteer  
Het was inderdaad een superevent om aan mee te doen.
Heb gevaren met een 13m Edge, en mn zelfgebouwde twintip van 146x46.
Eerst maximaal upwind richting Denemarken, maar alsnog een km of 6 a 7 downwind van de boei uitgekomen.
Toen nog wel in twijfel gestaan of ik voor de boei wou gaan, maar omdat ik toch al wat verzuring op voelde komen, de keuze gemaakt om terug te varen richting Duitsland.
Ook ik kwam weer uit op de Gruner Brink, dit omdat de tv toren als enige te zien was vanaf Denemarken.
Wind was bij Duitsland niet heel veel, ter hoogte van de vaargeul werd de wind nog minder, en bij Denemarken was het trappen voor mij.
Viel me ook op hoe het tegenviel om na dik een uur 1 kant op gevaren te hebben, weer de andere kant op te varen.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #94 September 09, 2013, 15:41:33
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/74057423#t=105


Hier zie je dat toeterende vrachtschip.. Kiter in kwestie (met de gopro) gaat er redelijk dicht voor langs IMHO.. 1:40
Dennis.

Berichten: 218
Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #95 September 09, 2013, 20:58:11
edit2Rapporteer  
Wat heb ik mij super vermaakt op dit evenement! Echt heel erg gaaf om mee te maken! Met zoveel kiters tegelijk van start gaan voor een tocht naar de overkant, dwars door een vaargeul. Die vrachtschepen zijn van dichtbij op het water nog veel groter als vanaf de kant.

Het was alleen niet helemaal duidelijk waar die boeien in Denemarken lagen, ik was samen met vele anderen ver van de boeien aangekomen in Denemarken. Toen ben ik eigenlijk een heel eind gaan opsteken, omdat ik dacht dat de boeien in één lijn zouden liggen en ik dus ver downwind was gegaan. Achteraf bleken de boeien dus een heel eind upwind gelegen te hebben, dus had beter niet op kunnen steken. De boeien ook niet meer gezien, omdat ik samen Marc door de organisatie werd teruggestuurd naar Fehmarn. Achteraf hoorde ik dat er maar 36kiters waren die de boeien gepasseerd zijn, allemaal met een race of foil board. Dus eigenlijk niet heel gek dat ik er met een twintip niet bij kwam.

Als het evenement volgend jaar een herhaling krijgt ben ik er zeker weer bij! Grin
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #96 September 10, 2013, 14:12:21
edit2Rapporteer  
Voor mensen met spijt dat ze de RBC2C gemist hebben is dit misschien wat...

http://www.kiteboarder-mag.com/defi-kite-gruissan

Als ik tijd en geld te over had gehad had ik me direct ingeschreven...
KiteSophie

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #97 September 10, 2013, 15:18:14
edit2Rapporteer  
Hey people!
I just moved to Groningen and just have been participating at the coast2coast event. Was great fun and I met some from Groningen. Unfortunately I missed them later on. I would be happy to find some surfers from and around Groningen to spend some time on the water. I just opened a Facebook group 'Surf & Kitesurf - Ride Sharing Groningen'. This group aims to connect all Surfers and Kitesurfers, who want to share rides starting from Groningen to any sea side destination. That FB group is about to find surf buddies, share road trips and to share gas expenses. Would be happy to connect the Kite Community in Groningen. Cheers Jo
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #98 September 10, 2013, 20:46:17
edit2Rapporteer  
Voor mensen met spijt dat ze de RBC2C gemist hebben is dit misschien wat...

https://www.kiteboarder-mag.com/defi-kite-gruissan

Als ik tijd en geld te over had gehad had ik me direct ingeschreven...


Wat is dat voor soort race dan? Wordt me niet helemaal duidelijk.

Hey people!
I just moved to Groningen and just have been participating at the coast2coast event. Was great fun and I met some from Groningen. Unfortunately I missed them later on. I would be happy to find some surfers from and around Groningen to spend some time on the water. I just opened a Facebook group 'Surf & Kitesurf - Ride Sharing Groningen'. This group aims to connect all Surfers and Kitesurfers, who want to share rides starting from Groningen to any sea side destination. That FB group is about to find surf buddies, share road trips and to share gas expenses. Would be happy to connect the Kite Community in Groningen. Cheers Jo


That is great to hear, did you made it to Denmark and back again? I don't live in Groningen but I kite quite often at Mirns and sometimes Workum in Friesland. Normally I am kiting in the Nord Sea.


Ik krijg btw nu nog steeds een big-smile wanneer ik er aan terug denk!!!  YeSS YeSS YeSS Grin
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #99 September 10, 2013, 20:53:35
edit2Rapporteer  
I'm from Groningen. Just send me a PM.


Defi Wind is van oorsprong een windsurfevenement met meer dan 1000 deelnemers, kijk maar eens op
http://www.youtube.com/watch?v=MXDeLfF5rok
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.