Hallo! Ook ik wil mij eventjes voorstellen!

mitch-hell

Geen avatar

Berichten: 4
Augustus 20, 2013, 17:23:48
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Mijn naam is Mitchell, ben 20 jaar oud en kom uit Lelystad. 1 week geleden ben ik op vakantie gegaan naar Schiermonnikoog en ben daar voor het eerst in aanmerking gekomen met deze sport. Ik heb daar bij Kitemobile mijn 'introductieles' gevolgt. Dit hield in: kiten op het strand, safety doorgenomen, kiten in het water, bodydraggen, en mocht toch nog eventjes het board voelen. (Niet daadwerkelijk gestaan maar toch). Na deze introductieles ben ik wel echt verliefd geworden op deze sport. Nu wil ik dus 100% zeker verder met deze sport gaan en moet ook zeker nog wat lesjes volgen voor ik zelfstandig aan de gang kan gaan. Toch wil ik wel alvast gaan zoeken naar mijn eigen gear. Hierbij heb ik wel een paar vragen. Ik ben 1.93 meter lang en weeg 105 kg, nu is mijn vraag: Naar wat voor kite en board moet ik naar gaan kijken? heb hier nog geen flauw benul van.

Bedankt voor jullie tijd!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Augustus 20, 2013, 17:49:01
edit2Rapporteer  
Welkom Michell.

Waar wil je gaan varen en met welke windsterkte? Ik snap dat je nog niet zo in de knopen thuis bent, maar misschien ken je wel de Beaufort-schaal en kenmerken die behoren bij een bepaalde windkracht. Mocht je die kenmerken niet kennen, dan vind je via google bijvoorbeeld deze pagina: http://www.windshift.nl/blog/wind-voor-blokarten/. Met jouw gewicht is het prettiger oefenen met windkracht 5 (17-21 knopen) dan met windkracht 4 (11-16 knopen). De grootte van je eerste kite is ook afhankelijk van je eventuele voornemen om een tweede kite aan te schaffen. Ga je voorlopig voor 1 kite, dan zul je naar een 12-14m kunnen uitkijken en een boardje van minimaal 42 breed. Wil je al snel een tweede (kleinere) kite erbij, dan is het logischer om een 14m te kiezen met als tweede kite bijvoorbeeld een 10m.
mitch-hell

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #2 Augustus 20, 2013, 17:57:39
edit2Rapporteer  
Beste geloof68,

Na het bekijken van het linkje leek mij ook 17-21 knopen het fijnst om mee te oefenen. Het was inderdaad makkelijker als ik daar nog wat dieper op inging. Ik wil beginnen met 1 kite, ook vanwege budget redenen (Ga studeren in Den Haag). Ik zou in de toekomst zeker willen kijken voor een 2e kite! Dus dankjewel voor je berichtje!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 Augustus 20, 2013, 18:43:23
edit2Rapporteer  
Betekent studeren in Den Haag ook dat je in de buurt van Den Haag gaat kiten?
mitch-hell

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #4 Augustus 20, 2013, 18:47:59
edit2Rapporteer  
Onder andere. Wil mij niet beperken tot 1 plek, maar is dan wel handig ja haha. In lelystad mag niet gekite worden als ik het goed heb.. Sad

Bedoeling is: Den haag, Zandvoort, workum
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #5 Augustus 20, 2013, 18:55:05
edit2Rapporteer  
Vooral groooot (als in breed) board idd, dat maakt je leven een stuk makkelijker ;-) 12m kun je ook prima mee starten...net wat leuker misschien  Grin
mitch-hell

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #6 Augustus 20, 2013, 20:34:27
edit2Rapporteer  
Dankjewel kite2fly!

Ik had alleen een rare gedachte dat je bij een groter board ook wat lomper bent op het water?
Geen idee waarom haha
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.