Roll The Dice! Official Teaser for the BRANDNEW Dice 2014 by NKB

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Augustus 30, 2013, 15:43:50
edit2Rapporteer  

http://youtu.be/iXHFp42zDIA

Official NKB Dice 2014 Teaser - by North Kiteboarding - Coming soon in September 2013
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 30, 2013, 17:59:57
edit2Rapporteer  
hmn ik heb er toch echt al iemand mee zien varen op de dam 2 dagen terug... ik vond het er niet heel stabiel uitzien moet ik zeggen, maar het was dan ook maar een knoopje of 13 ofzo.
Celle

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 Augustus 31, 2013, 00:01:47
edit2Rapporteer  
Zeker al op de dam gezien vandaag 2 zelfs, vorige week ook al. Ziet er wel goed uit, die kerel kon dan ook wel een beetje kiten. Was blijkbaar 20-22kn deze avond
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 31, 2013, 08:17:16
edit2Rapporteer  
Op Scheveningen vaart er al een weken geleden een.
Is test kite voor de Access.

Klinkt als een interessante kite! Wave en freestyle
Vraag me alleen af of de freestyle pro's van North nu met deze kite wedstrijden gaan varen, of nog steeds met de Vegas.
Dikke overlap nu in hun modellen aanbod
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #4 Augustus 31, 2013, 15:19:22
edit2Rapporteer  
een teaser voor en kite, waarin je maar een keer of wat de kite in beeld ziet. blijft toch een raar fenomeen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Augustus 31, 2013, 16:02:47
edit2Rapporteer  
Tja, lees net dat North verwacht dat dit de bestseller gaat worden op de Duitse markt!
En tevens las ik ook het antwoord op mijn eerdere vraag: de gesponsorde competitie freestylers blijven de Vegas varen.

De waveriders deze kite vanaf nu!

Wat ik erover gelezen heb een heel interessante kite. Ook voor freeriders die lekker willen cruisen en springen.

Wel verdwijnt door deze kite de Fuse uit de North line-up
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #6 Augustus 31, 2013, 17:33:17
edit2Rapporteer  
Heb die Dice 12m vandaag getest, dit nog een beetje in dubio wat ik er van vind. Wind was niet echt om over naar huis te schrijven, 12 tot 16kn denk ik. Op zich was het best een fijne kite meer richting freestyle in mijn ogen. Bardruk was wel redelijk hoog, hierdoor had ik het idee dat de windrange van deze kite niet echt zo geweldig is. Volgens de North site was de lowend niet echt goed maar dat viel me nog mee en de upwind prestaties waren ook behoorlijk goed. Doordat er niet veel wind was heb ik het freestyle deel en sprongen niet echt goed kunnen testen, so far;

+ Redelijke lowend
+ Snel
+ Goede upwind

- Hoge Bardruk
- Trekt behoorlijk tijdens windstoten/Weinig depower
- Highend valt misschien hierdoor tegen..?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 31, 2013, 19:03:56
edit2Rapporteer  
Bedankt voor het delen van je eerste indruk
Nu is een 12m voor een wave en freestyle kite natuurlijk niet zo'n heel representatieve maat voor riders van 70-85kg. Maar die bardruk klinkt mij goed in de oren!

Heb je de depowerstrap ook geprobeerd? Mijn huidige hybrid-C kites hebben ook relatief minder depower via de depowerweg, maar wel als je de strap op de windsterkte afstelt.

Dat merk je dus wel in vlagerige wind zoals vandaag zeker het geval was: de juiste afstelling is eigenlijk niet te vinden dan.
Alleen bij wave wil je juist weer wel effectieve depower. Maar een 12m voor in de golven die werkt moet ik nog tegen komen.

Denk dat je kleinere maten nogmaals moet testen voor een juiste indruk, of deze op het freestylevlak in constantere wind.

Gisteren had ik hetzelfde met mijn 12m. Vloog voor geen meter, depower niet effectief...toen werd de wind in de middag veel minder turbulent en was het weer een topding! Op het strand hadden andere precies dezelfde ervaring Wink

Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #8 Augustus 31, 2013, 20:10:52
edit2Rapporteer  
Depowerstrap? Had em gewoon op de meeste power gezet volgens mij. Was al lang blij dat ik lekker kon varen met deze wind. Ik denk dat ik het nog een keer moet testen met fatsoenlijke wind en minder choppy water.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 31, 2013, 20:36:02
edit2Rapporteer  
Ik denk zeker nog eens testen!
Morgen niet echt meer wind, maar wellicht naar een andere spot uitwijken.

Chop heeft zeer nadelige invloed op het low-end bijvoorbeeld. Het klinkt alsof de low-end wel beter is dan op de site! Meestal kloppen die charts van North best aardig.

Las ook dat hij de Evo in de wielen rijdt wat betreft prestaties.
Guust

Berichten: 71
Antwoord #10 September 01, 2013, 17:02:52
edit2Rapporteer  
Hé gehaktdag,

Lekker testrapportje als de depower strap niet weet te vinden.
De drie mindere punten die je omschrijft vallen dus weg.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 September 01, 2013, 22:04:32
edit2Rapporteer  
vandaag gevaren, best een lekker ding
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 September 01, 2013, 22:16:37
edit2Rapporteer  
vandaag gevaren, best een lekker ding

Welke maat? En waar heb je wind gevonden?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 September 01, 2013, 22:34:14
edit2Rapporteer  
12m met de skate.. dik gepowered dus Smiley lekker uithaken over golfjes, en mooi stabiel
Guust

Berichten: 71
Antwoord #14 September 02, 2013, 21:22:05
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3IZlzEJMR6k
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #15 September 02, 2013, 23:03:50
edit2Rapporteer  
Vandaag de 11m getest op Schellinkhout met +- 17 knopen.
Eerlijk gezegd vond ik de bardruk erg meevallen.
De snelheid was perfect, lekker vlot stuurgedrag. Ik vond hem prima stabiel in de lucht staan ondanks de wat vlagerige westenwind. De nieuwe bar ziet er weer degelijk uit en mooi donkerblauw. De low-end niet goed kunnen testen vandaag. Ik vond het jammer dat je geen raketgevoel hebt wanneer je een sprong in zet. Echter was hij heerlijk voor het freestyle en geloof ik meteen dat hij perfect is in de golven. Het nieuwe ventiel is even wennen, maar werkt netjes. Voor de shops zeker even de moeite waard om te laten zien bij de verkoop.

Al met al een leuke kite die je zeker eens moet testen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.