Bruinvissen en dolfijnen.

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #25 Juli 25, 2013, 12:24:47
edit2Rapporteer  
Annemarie,

hartstikke fijn dat je ons zo direct benadert. Ook slim want wij zijn toch zo ongeveer de de officieuze coastguard  van de NL-kustlijn.
Zo kunnen wij ook een positieve rol spelen in flora- en faunabeheer spelen en worden we niet benadert als "milieuverpesters" hetgeen helaas wel vaak het geval is (groenevogelmaffia).

zoogvissen hebben in elk geval een apart plekje in mijn dierenliefdehartje. InLove



DevilOfExcitement

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #26 Juli 25, 2013, 15:16:00
edit2Rapporteer  
Helaas kan ik niet kitesurfen.....

Tijd voor wat lessen ;-)

4. Bel SOS Dolfijn en zorg goed voor het dier tot de dolfijnambulance ter plaatse is. Ons noodnummer is bekend bij politie en diverse instanties langs de kust. Volg de instructies van de medewerkers goed op.

Is het niet mogelijk om het noodnummer hier bij te zetten? Ik neem aan dat als zo'n beest strand, de tijd dringt. Om dan eerst een organisatie te zoeken welke jullie noodnummer weer heeft, kost (ligt eraan waar je zit) aardig wat tijd.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #27 Juli 25, 2013, 16:50:14
edit2Rapporteer  
Is het niet mogelijk om het noodnummer hier bij te zetten?


Kijk even op hun site, staat het 06 nummer op.

http://www.sosdolfijn.nl/opvangcentrum/stranding/
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #28 Juli 25, 2013, 19:19:39
edit2Rapporteer  
066 5098576      SOS Dolfijn.     (dus niet de plaatselijke chinees bellen     Grin  )
sosdolfijn

Berichten: 3
Antwoord #29 Juli 25, 2013, 19:45:28
edit2Rapporteer  
Ja hoor ik hou me aanbevolen voor wat lessen :-)

Wat betreft het nummer.
Vaak vermeld ik deze er expresse niet bij om misbruik en valse meldingen te voorkomen. Maar gezien de geweldige manier waarop dit bericht wordt opgepakt, hierbij de uitleg.

Het noodnummer van SOS Dolfijn is 06-65098576
Dit is het nummer wat alleen gebruikt mag worden wanneer je een levend gestrande walvis (bijvoorbeeld dolfijn of bruinvis) hebt gevonden.
Wanneer je dit nummer belt, krijg je een antwoordapparaat te horen. Je wordt verzocht om twee maal duidelijk je naam en telefoonnummer in te spreken. Doe dit ook twee keer want met name op het strand heb je soms slechte verbinding en wanneer de verbinding even weg valt en ik heb je nummer niet goed kunnen horen, kan ik je ook niet bereiken.
Verbreek daarna de verbinding.
Nadat je jouw bericht hebt ingesproken gaat bij ons team de pieper/semafoon af. We bellen je binnen enkele minuten terug.

Ik hoop dat jullie het nooit hoeven te gebruiken. Maar ben erg blij met al deze extra ogen langs de kust! :-) Het kan een leven van een bruinvis/dolfijn redden.
Nogmaals TOP !!!
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #30 Juli 25, 2013, 21:12:37
edit2Rapporteer  
Helaas alleen dode bruinvissen aangetroffen op Terschelling 2 jaar geleden  Sad.  Mocht ik een levende aantreffen weet ik wat te doen!!

Keep it up SOS dolfijn  ThumpsUp
DevilOfExcitement

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #31 Juli 26, 2013, 08:28:33
edit2Rapporteer  
Ik zet het noodnummer in mijn telefoon, in de hoop hem nooit nodig te hebben.

Als jullie de dolfijnen die bij jullie in de opvang gaan trainen om afgedreven kite boardjes naar de kiter terug te brengen, kunnen we direct er een win-win situatie van maken ;-)

In ieder geval goed initiatief en sowieso goed werk wat jullie doen.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #32 Juli 26, 2013, 08:43:39
edit2Rapporteer  
Ik zet het noodnummer in mijn telefoon, in de hoop hem nooit nodig te hebben.

Als jullie de dolfijnen die bij jullie in de opvang gaan trainen om afgedreven kite boardjes naar de kiter terug te brengen, kunnen we direct een win-win situatie van maken ;-)

In ieder geval goed initiatief en sowieso goed werk wat jullie doen.

damn, da's een goed idee! Vorig jaar heb ik een uur in het water gedobberd toen de wind wegviel en ik de kite niet meer gerelaunched kreeg....ik flipper roepen om me even terug naar de kant te helpen maar ho maar... Smiley
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #33 Juli 26, 2013, 11:18:28
edit2Rapporteer  
Het nummer staat in mijn telefoon, ik zal hem ook bij ons in de clubtelefoon zetten van de watersportvereniging.

Voor de komst van de zandmotor zwom er geregeld een zeehond bij de strekdam voor strandopgang 2. Vooral 's avonds kwam je hem vaak tegen, wel gaaf. Nu heb ik ze ook al wel weer gezien, maar minder frequent en meer verspreid.
Bruinvissen zijn bij ons al geregeld gespot, maar meer ter hoogte van de boeien die de (on)diepten van de zandmotor markeren. Ook met meerdere bij elkaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.