Ik ben op zoek naar een goede, zeer gemotiveerde, kitesurf leraar m/v

zerdust

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 22, 2013, 17:39:10
edit2Rapporteer  
Ik ben op zoek naar een goede, zeer gemotiveerde, kitesurf leraar m/v in omgeving (Arnhem, Elst, Nijmegen)
Wil graag leren kitesurfen.
Arnhemkiter

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #1 Augustus 22, 2013, 18:04:37
edit2Rapporteer  
Dag zerdust,

Ik kom zelf ook uit Arnhem en kite al weer een aantal jaren. Ik zou je aanraden je eerste lessen te nemen op een kiteplek met veel ruimte en stadiepte van het water. Vanuit Arnhem komen mensen dan al gauw terecht op Strand Horst. Ik zou je dit zelf echter niet aanraden: veel obstakels en veel brokkenpiloten.

Ik heb het zelf uiteindelijk geleerd in Oostvoorne. Wel iets verder weg maar plek met veel ruimte en stabereik. Mijn fout was dat ik mijn eerste les in diep zeewater met hoge golven nam. Waterstarten is dan extra moeilijk, omdat je EN op de vlieger EN op het board EN op de golven aan het letten bent EN niet kan staan. Dit betekende veel frustatie en veel zout water happen. Toen ik mijn tweede les op Oostvoorne nam, ging het leren veel sneller en kon ik in de tweede les al een stukje varen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Bart van kiteschool Surf en Soul. Was erg gericht op aanleren van veiligheid, kreeg eerst een uur theorie en voorbeelden van ongelukken en hoe dit te voorkomen voordat je richting strand en water gaat. Daarnaast prima en duidelijke uitleg op het strand. Hij was later ook bereid om me op het strand nog wat tips te geven toen ik de eerste keer met mijn eigen kite ging oefenen.

Tenslotte nog 1 waarschuwing: Kiten is verslavend als je eenmaal de smaak te pakken hebt. Veel plezier met deze mooie sport.

xoxodee

Berichten: 26
Antwoord #2 Augustus 22, 2013, 20:07:29
edit2Rapporteer  
Ik kan bovenstaande beamen. Heb afgelopen 2 weken les gehad van Bart van Surf en Soul en het is echt een top vent. Hij is voornamelijk bezig met veiligheid en met jouw niveau en geeft je constant tips over waar je op moet letten, voornamelijk ook de kleine details die het verschil maken.

Aanrader op en top!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Augustus 22, 2013, 22:40:39
edit2Rapporteer  
en geeft je constant tips over waar je op moet letten....

Bart zal een goede leraar zijn, maar constant tips geven aan een beginner? Ik denk niet dat dat goed werkt. Je kunt namelijk niet alles tegelijk in je opnemen. Een constante stroom van tips gaat te koste van je focus op de belangrijkste dingen..
xoxodee

Berichten: 26
Antwoord #4 Augustus 22, 2013, 22:52:35
edit2Rapporteer  
Misschien had ik het iets moeten nuanceren, voor mijn gevoel was het constant tips geven maar in realiteit was het meer mij wijzen op de dingen die ik fout deed, danwel anders / beter had moeten doen. Smiley.

Iets wat me overigens heel normaal lijkt en je van iedere instructeur wel kan verwachten. Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Augustus 24, 2013, 05:43:12
edit2Rapporteer  
Bart en crew.  ThumpsUp
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #6 Augustus 27, 2013, 10:54:04
edit2Rapporteer  
zerdust, waar wil je later het liefst varen? binnenwateren of zee. In geval het laatste overweeg dan om  lessen direkt aan de kust te nemen. Ben je direkt aan die omgeving gewend, want het is een behoorlijk verschil op zee met golven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Augustus 27, 2013, 13:19:58
edit2Rapporteer  
zerdust, waar wil je later het liefst varen? binnenwateren of zee. In geval het laatste overweeg dan om  lessen direkt aan de kust te nemen. Ben je direkt aan die omgeving gewend, want het is een behoorlijk verschil op zee met golven.

behalve op het autostrand oostvoorne... daar leer je alles wat je nodig hebt ( vlak water bijna geen stroming, en met hoog water een lichte golfslag), both of best worlds zullen we maar zeggen en ik blijf er bij, de veiligste spot van NL om te leren. Bart is zo'n beetje de meest ervaren instructeur van NL.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #8 Augustus 30, 2013, 13:39:19
edit2Rapporteer  
Absoluut niks mis mee met O-voorne en vooral Bart,. Heb zelf ook op O-voorne geleerd, toen ik het enigzins onder de knie had, ben ik naar zee overgestapt, omdat het dicher bij huis was. Had de indruk dat ik bijna overnieuw begon, sneller starten, het varen door de branding etc. Geef toe als je op zee begint, is het frustratiemomet in het begin wel hoger, maar naderhand zou ik dus direkt op zee beginnen, als ik wist, dat dit de uiteindelijke spot wordt.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Augustus 30, 2013, 14:16:27
edit2Rapporteer  
ik ben destijds op zowel autostrand, slufter en 'sgravezande begonnen (zelf , aangeleerd) maar vond het op zee in eerste instantie heel erg lastig waterstart oefenen was onmogelijk, net je kite op 12 uur, net je voeten in de bindingen, hopla, golf over je heen en je kon weer opnieuw proberen. geen leermomenten niks niet. dus toen maar de vlakwater spots opgezocht, eerst leren waterstarten en varen snelheid maken en leren keren... steeds sneller leren keren, toeside leren varen en ineens was open zee gesneden koek... de golven konden niet groot genoeg zijn. dat leer je niet 123 aan de kust als je nog de waterstart moet oefenen.... of je moet heel weinig golfslag en stroming hebben (probeer die dagen maar te tellen, muv aflandige wind). @Rocketman, vergeet niet dat toen jij ging "herstarten" jij het eea aan basishandelingen al wist. een complete beginner komt er zo snel nog niet op open water. bij bart lerenze in les 1-2 al staan en varen in bijde richtingen en in les 3 worden ze gefinetuned. dat lukt je niet op zee in de branding.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.