Beginnerskite; ozone catalyst of north evo

Ard

Berichten: 40
Antwoord #50 September 26, 2013, 20:12:08
edit2Rapporteer  
Het kan hoor, ligt er ook aan wat je referentiekader is. Een tijdje geleden had ik alleen 14m/10m meegenomen en bleek het voor mij een 12m-wind.... Gewisseld met Ard die wel een 12m bij zich had en beiden hebben we een topsessie gehad. Met de 14m was het voor mij ook mogelijk, maar minder ontspannen.
Maar wij stonden op Ouddorp met een flinke stroming en wat golven en een beetje vlagerig windje dus we hadden baat bij de goede maat om fatsoenlijk upwind te blijven en toch marge om vlagen op te vangen. (Het was een heerlijke zomeravondsessie Wink ). Op vlakker water en zonder stroming lijkt het me  minder een probleem als het vierkante-meters-gat groter dan 2 m² is.

Desondanks ben ik het mijn voorgangers eens dat 10-6 een relatief groot gat is. Voor een  (Catalyst) beginner zou ik zeggen: neem een 10 en een 8 en neem er later een 6 bij als je ook bij harde wind het water op gaat. 
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #51 September 26, 2013, 22:21:59
edit2Rapporteer  
Ff reageren op de lowend van de 6 een paar post terug...

Laatst getest. Maar een aantal uurtjes waarin de wind van 25 naar 35 kts ging.

Met de 6 was het lekker om in harde wind te varen, maar met 25 kts was het echt een stuk minder. Ben met mn 8 rpm veel en veel meer power gewend.

aangezien het vaker 25 dan 35 kts waait ga ik daarom voor een kleinere quiver dan 6-10 met 70 kg
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.