Welke 6M kite bevelen jullie aan (en willen jullie misschien vanaf?)

Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Augustus 29, 2013, 10:06:14
edit2Rapporteer  
Ik wil voor de komende herfst een 'nieuwe' 6 voor de harde wind sessies.

Ik vaar nu North Rebels 9 en 12 en heb er een Bandit Dos 7m bij voor de harde wind maar ik vind de Dos te oud en net een maatje te groot.

Ik zoek een 6m kite en twijfel wat het moet worden. Ik zit te denken aan een Catalyst, een Bandit V of VI, een Park of een Evo. Ik ben vooral aan het freeriden, pak graag een golfje bij Wijk aan Zee en focus me qua trics nog steeds op het springen en gecontroleerd landen. Ik wil wel wat meer power dan de Rebels maar wil niet teveel agressie (zoals ik verwacht van een C kite).

Vraag 1: zijn bovenstaande kites vergelijkbaar of springt er één uit die je me adviseert?
Vraag 2: moet ik dit moment maar aangrijpen om mijn hele set te verkopen en over te gaan op een set van één van bovenstaande? (of is dit vragen naar de bekende weg ;-) )
Vraag 3: heb je nog een 6m die je graag voor een mooi prijsje verkoopt zodat je lekker nieuw materiaal kunt kopen? Ter vergelijking: er staat het een en ander op Marktplaats voor circa 500 a 700 euro voor 2012, 6M2, incl bar en lijnen.

Edit: ik kan dit bericht niet verwijderen geloof ik? Het was even snel schakelen via KH en ik geloof dat het een Park wordt  ThumpsUp

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Augustus 29, 2013, 10:12:35
edit2Rapporteer  
Ik heb een Evo 6 uit 2012, sluit perfect aan op mn rebel 8 uit 2013

Zou wellicht toch gaan voor een 2013 , zeker nu de 2014 modellen er aan komen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 29, 2013, 10:14:21
edit2Rapporteer  
Graag alleen reacties van mensen die ook daadwerkelijk ervaring(en) hebben met deze kites IN deze maat!

De ene 6m is nl. de andere niet weet ik uit ervaring. Zelfs tussen de jaargangen kunnen grote verschillen van het zelfde merk en model.

Top reactie Marco B.
Je was me net voor Wink
tammie

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #3 Augustus 30, 2013, 17:22:31
edit2Rapporteer  
Heb een 6m Lithium van Airush. Snel maar niet zenuwachtig.
Vind de grotere maten van de Lithium net iets te krachtig voor mijn gewicht (70) maar de 6 is hierop een uitzondering, kan hem echt aanraden!
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #4 Augustus 30, 2013, 17:53:58
edit2Rapporteer  
Met de merken die je in je lijstje zet heb ik geen ervaring. Ik heb zelf een Best Kahoona v4 5.5m. Mijn ervaring is dat dit een superfijne kite is waar ik toen ook echt mega sprongen mee kon maken en super stabiel in harde windstoten. Helaas nog maar 1x kunnen varen dit jaar in NL.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #5 Augustus 30, 2013, 17:57:08
edit2Rapporteer  
De evo in maat 6 en 7 zijn echt geweldig!!

Ik vind de windrange echt super, vroeg varen en lang houden in  zijn high end.

Zet de bar wel in de smalste stand.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.