RRD Obsession of Best Kahoona???

teunvogel

Geen avatar

Berichten: 4
November 20, 2013, 12:25:26
edit2Rapporteer  
Ik twijfel tussen de RRD Obsession of de Kahoona, beide zelfde jaartal.

Welke zal ik kiezen? Smiley
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 November 20, 2013, 17:37:21
edit2Rapporteer  
obsession is een freestyle, kahoona is een free rider.

dus wat ambieer je?

als je wilt freeriden dan kijk eens naar de RRD passion/vision, passion wat langzamer en gedoseerder, vision is iets krachtiger en wellicht het beste te vergelijken met de kahoona.
kwalitatief zijn de RRD's sinds 2011 echt prima in orde.

met de kahoona heb ik weinig ervaring, maar vond het een fijne kite.

over welk jaar hebben we het eigenlijk?
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #2 November 20, 2013, 22:32:47
edit2Rapporteer  
bluebit vat het denk ik prima samen.

thekiteboarder.com heeft daarnaast wat video reviews:

Best Kahoona:

http://www.youtube.com/watch?v=Gv0-jVTZB2M


RRD Obsession: (probeer het woord "jumping" eens te tellen)

http://www.youtube.com/watch?v=0NLma9eeKVc


Voor 2013 geven de reviews een vergelijkbaar beeld
http://www.thekiteboarder.com/2013/01/tkb-review-2013-best-kahoona-v5/
http://www.thekiteboarder.com/2013/01/tkb-review-2013-rrd-obsession-mkv/

P.S. mij bevallen de obsessions prima en ik herken de pro's en con's die thekiteboarder.com beschrijft.
teunvogel

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 November 21, 2013, 10:58:51
edit2Rapporteer  
thanks allebei. Het gaat om het jaartal 2011.
Zelf zou ik zeggen RRD, maar ik vind de shape van de Kahoona ongelofelijk vet. Ik zou meer voor Freestyle kiezen, dus RRD is denk ik het beste dan.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 November 21, 2013, 12:35:48
edit2Rapporteer  
Misschien is RRD een onder gewaardeerd merk.....maar ik zou er niet voor kiezen...
Je ziet ze weinig varen, 2e hands verkopen dus ook niet erg makkelijk, en ook nooit echt gelezen dat ze uitblinken tov de bekendere merken....

Wat vaar je nu dan?
Niks? Dan zou ik zeker Kahoona kiezen...zeker als je die ook mooier vind...
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #5 November 21, 2013, 17:45:00
edit2Rapporteer  
naja, als je freestyle ambieert, dan kies je voor de RRD. ik weet zeker dat je daar geen spijt van zult hebben. Wellicht ook niet van de BEST, maar van de RRD kan ik het je garanderen.. super kite!

(da's een mening, ik heb veel gevaren met RRD passion, vision en obsession, allemaal uit 2011. Het verschil tussen de 2012 en 2011 versie van de obsession vond ik overigens maar erg klein)
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #6 November 21, 2013, 18:11:04
edit2Rapporteer  
Kan niet uit het topic halen welk niveau je bent maar die Kahoona is wel een top kite voor een beginner. Als je de echte freestyle wilt doen met unhooken enzo moet je echt geen Kahoona nemen, daar zuigt die kite echt in. Voor al het andere springwerk, back/frontrolls en beginnende loops is het een top kite.

Heb nog een kahoona v4 2012 9.5m kiteonly liggen die weg moet Smiley
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #7 November 22, 2013, 00:01:03
edit2Rapporteer  
Los van je skills en puur naar de kites kijken zou ik zeggen ga voor de RRD
Ik heb de kahoona een paar keer gevaren ( weet zo niet meer welk jaartal) en de Obsession uit 2013 en ik heb zelf momenteel een setje 2014 liggen en persoonlijk vind ik het echt super fijne kites =D
Goede low end, makkelijk te houden in de high end zowel ingehaakt als uitgehaakt goed te doen en loopen doet die ook prima ^^
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #8 November 22, 2013, 00:16:10
edit2Rapporteer  
Zelf begonnen met een Kahoona en deze bevalt mij erg goed! Ben niet bekend met de Obsession maar heb  wel goede verhalen gehoord over de RRD Vision.
teunvogel

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #9 November 22, 2013, 10:54:05
edit2Rapporteer  
Ben redelijk gevorderd, ben nu op zoek naar een betrouwbare kite die lekker freestyle is. Heb gevaren met een Torch en vervolgens met een Fuel 7 (5-lijns) en een Fuel 12 Bow.
Ik hoor ook verhalen van mensen die de Kahoona vreselijk vinden, maar zelf ken ik de RRD nog niet zo goed..
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #10 November 22, 2013, 11:25:56
edit2Rapporteer  
Als je van een torch en fuel afkomt, kan ik me niet voorstellen dat je gelukkig wordt van een Kahoona.

Nogmaals, ga voor de RRD, het is echt een fijne kite.
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #11 November 22, 2013, 12:26:00
edit2Rapporteer  
Misschien moet je de kites gewoon eens testen. Vaak mag dat wel bij winkels. Soms zijn er ook testdagen, dat is helemaal ideaal. Alleen zal dat nu zo aan het einde van het seizoen wel weer even op zich laten wachten.

Als je meer de freestyle kant op wil zou ik een kite nemen die daar goed om bekend staat. De Kahoona schijnt daar inderdaad minder goed in te zijn. RRD kites zijn qua bouwkwaliteit ook gewoon goed.
Ben wel benieuwd wat voor vreselijke dingen je hebt gehoord over mijn geliefde Kahoona Wink
teunvogel

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #12 November 22, 2013, 15:39:02
edit2Rapporteer  
Thanks allemaal. Ik heb eigenlijk geen tijd meer om te testen, want ik vertrek al vrij snel. Heb gekozen voor de RRD, en daar zal ik me prima mee gaan vermaken de komende maanden op de Cariben Smiley
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #13 November 22, 2013, 15:50:03
edit2Rapporteer  
veel plezier..............en laat nog ff weten hoe de rrd bevalt
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #14 November 22, 2013, 17:21:07
edit2Rapporteer  
nice!! laat weten hoe het gaat!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.