dames gezocht om te varen op Oostvoorne

marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Oktober 22, 2013, 14:40:05
edit2Rapporteer  
Stel:
Je wil als beginnende dame die haar cursus onlangs heeft afgerond gaan oefenen om nu echt te leren varen.
Je hebt de vlieger goed onder controle en hebt net twee x zelfstandig onder begeleiding van manlief de waterstart geoefend en al enkele tientallen meters gevaren en je wil meeeeer!

Helaas kan je man of vriend net dat weekend dat het lekker waait niet mee... en je bent nog niet geoefend genoeg om alleen te gaan en baalt dat je dan zou moeten afhaken.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen op t water, maar het is gewoon prettiger als een bekende je af en toe checked en vice versa. (Noem het maar een soort van schijnzekerheid, maar ikzelf vind dat prettig. Daarnaast: Delen verhoogd ook de lol, toch?)

Eigenlijk zoek je een kitevriendin/kitemaatje, die ook alleen op pad moet en met hetzelfde "dilemma" zit ... maar waar vind je die?
Je eigen vriendinnen hebben het druk met kinders baren of opvoeden, of kantklossen en willen echt niet aan de kant toekijken, laat staan dat ze weten hoe ze een vlieger moeten oplaten en helaas ken je verder weinig andere dames die deze sport zijn gaan beoefenen en al helemaal niet in je omgeving, die ook naar Oostvoorne willen(en later naar mn oorspronkelijke leerstek Brouwersdam).

Herkenbaar?
Daarom mijn vraag:
Is er een plek op het net waar mensen zich kunnen aanmelden om samen op pad te gaan?

Rare vraag misschien, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben?

ps Het is wel prettig als je zelf ook al goede kitecontrole hebt en braaf je lessen met goed gevolg hebt afgelegd en we dus geen gevaar voor elkaar en anderen zijn... anders maakt manlief zich nog steeds teveel zorgen Wink
the coon

Berichten: 162
Antwoord #1 Oktober 22, 2013, 15:02:54
edit2Rapporteer  
Wil graag met je mee gaan,, denk dat jij mij zelfs wat kan leren lol,
Helaas ben ik geen vrouw,,
Zou ook graag me  andere beginners willen gaan kiten,
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2013, 15:05:37
edit2Rapporteer  
Stel:
Je wil als beginnende dame die haar cursus onlangs heeft afgerond gaan oefenen om nu echt te leren varen.
Je hebt de vlieger[

Kite.. Kite.. Kite Tongue


Is er een plek op het net waar mensen zich kunnen aanmelden om samen op pad te gaan?

Rare vraag misschien, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben?

En onder trefpunt kunt u afspreken met mensen waar en op welke dag om samen te gaan kite.
Zo zijn er ook enkele whatsapp groepen tot stand gekomen.

Kitemaatjes oostvoorne = afspreken voor oostvoorne.
Brouwersdam heeft geen los topic volgens mij, kiters rotterdam wijken daarnaar uit. Veel van hun zijn mv2/slufter kiters maar zitten ook aantal bij die kite op brouwersdam. (verbeter me if i'm wrong )



Vrijdag, staat vooralsnog goede wind, op oostvoorne. Ik kan dan iig.

P.s. ben helaas geen beginnende dame Tongue maar toen ik net keek nog een man Tongue
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Oktober 22, 2013, 15:08:14
edit2Rapporteer  
kite is vlieger... ben nun ollander eej... doe niet mee aan gehypte onzin Wink iedereen weet wat ik bedoel  als ik vlieger zeg Smiley
het gaat om aanstaande zaterdag in dit geval. Smiley
maar ga zeker eens kijken naar t topic wat je net aangeeft.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #4 Oktober 22, 2013, 15:09:39
edit2Rapporteer  
dat is vrij pittige wind.. Not sure if that is ok with you.
But i;m in Grin
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 Oktober 22, 2013, 15:11:20
edit2Rapporteer  
zondag is te heftig, maar za dag zie ik rond de 17 knoopies op Oostvoorne?

the coon: heb mn oproep wat genuanceerd:

ps Het is wel prettig als je zelf ook al goede kitecontrole hebt en braaf je lessen met goed gevolg hebt afgelegd en we dus geen gevaar voor elkaar en anderen zijn... anders maakt manlief zich nog steeds teveel zorgen .


Met alle respect: Dat vind ik nl wel belangrijk,anders kan ik net zo goed alleen gaan das dan nog veiliger haha
weet niet hoe "ver"jij bent? Heb zondag vaak moeten bukken voor beginners die de regels nog niet echt naleefden zeg maar Wink
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #6 Oktober 22, 2013, 15:13:59
edit2Rapporteer  
Hmm Windfinder geeft 26 knopen met vlagen tot 35 aan en windguru ook..
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Oktober 22, 2013, 15:15:38
edit2Rapporteer  
Das weird, bij mij enkel zondag (windfinder), maar even aankijken dan...
the coon

Berichten: 162
Antwoord #8 Oktober 22, 2013, 15:22:33
edit2Rapporteer  
Controle over de kite heb ik zeker weten, paar lessen heb ik al gehad,
Op de bord komen was en ben ik mee bezig, paar keer gelukt min of meer,
Met me nieuwe kite nog geen poging kunnen doen,
Vertrouwen in de kite controle heb ik zeker,, op de bord komen is weer anders helaas,,
In zandvoort heb je bijna altijd golven ,
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Oktober 22, 2013, 15:44:24
edit2Rapporteer  
zandvoort, woont n vriendin van me. (ze kitesurft,  zelf helaas  niet)
zelf les gehad op de dam, maar omdat ik af en toe moet herstarten nu ik t wegvaren 100 x op een dag wil oefenen Wink is t fijn als ik kan staan.
Als ik op de dam nu wegvaar beland ik in dieper water en als de vlieger dan in t water ligt is t herstarten net wat lastiger dan als je kan staan, vandaar nu nog ff voorkeur oostvoorne
the coon

Berichten: 162
Antwoord #10 Oktober 22, 2013, 15:52:56
edit2Rapporteer  
zandvoort, woont n vriendin van me. (ze kitesurft,  zelf helaas  niet)
zelf les gehad op de dam, maar omdat ik af en toe moet herstarten nu ik t wegvaren 100 x op een dag wil oefenen Wink is t fijn als ik kan staan.
Als ik op de dam nu wegvaar beland ik in dieper water en als de vlieger dan in t water ligt is t herstarten net wat lastiger dan als je kan staan, vandaar nu nog ff voorkeur oostvoorne

Totaal met je eens!!
Dat vindt ik echt eng zelf,,
Paar keer al gehad,,
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Oktober 22, 2013, 16:00:38
edit2Rapporteer  
Heb wel zon impactvestje aan met van die dikke schuimrubbers op de rug en borst... drijft iets beter, op zich niet nodig op oostvoorne en voel me soms net n terminator maar ach boeiend... als ik val, is t daar lekker zacht Wink
the coon

Berichten: 162
Antwoord #12 Oktober 22, 2013, 16:03:45
edit2Rapporteer  
Hihi terminator hihihi,, i'll be back!!
Verstandig zo en impactvest,, ga ik ook kopen zodra ik kan,,
Bij zandvoort waar ik de laatste keer was op 5 meter was het al zo diep dat ik niet kon staan
Als beginner is dat NIET wat je graag wil,
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #13 Oktober 22, 2013, 16:13:44
edit2Rapporteer  
Ik vroeg me af hoe wil je als twee beginners zijnde beiden je kite gaan oplaten? Hier heb je al iets meer dan gemiddelde kite controle voor nodig. Niet iets wat ik direct na mijn lessen al na mijn lessen deed.
En is het juist niet fijner om in het begin iemand in de buurt te hebben die het al goed kan en jou in de gaten wilt houden? Een mede beginner zal doorgaans je plank niet kunnen terughalen mocht je die kwijt raken. (om maar iets te noemen)
Maar goed je hebt ook wel een punt. Je kunt van elkaar leren en tips geven en het is idd gezellig een maatje te hebben. Maar ik zou sowieso altijd een ervaren kiter vragen oogje in het zeil te houden.
Veel plezier!

marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 Oktober 22, 2013, 16:14:14
edit2Rapporteer  
@Splitrr vrijdag helaas werkie werkie Sad

@Mvbtje , de ene helpt de ander oplaten en de ander vraagt een andere op t strand, mensen zat daar Smiley
ja en een ervaren kiter is helemaal top natuurlijk die n oogje in t zeil wil houden, ik zal het onderwerp aanpassen Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Oktober 22, 2013, 16:38:14
edit2Rapporteer  
Pfff dit doet me denken aan 3 jaar geleden, toen ik mn vriendin  aan het lessen  was.... knallende ruzies, waanzinnige sessies mis gelopen omdat ik mee moest naar t autostrand.... maar goed, ik kan het allemaal opnieuw gaan doen. Als de kleine stuiterbal geboren is... ben benieuwd wat ze volgend voor jaar nog weet en kan Grin

Allicht dat jullie van mij het stokje kunnen over nemen als ik de poepluiers aant verschonen ben
Btw ze kon al springen enzo.
the coon

Berichten: 162
Antwoord #16 Oktober 22, 2013, 16:43:26
edit2Rapporteer  
Zelf de kite launchen was een van de eerste dingen die ik me zelf aanleerde,
Mvbtje je punt is zeker duidelijk en gelijk heb je,,
Gelukkig was de kite launchen voor mij belangerijk omdat ik geen kite buddys heb helaas:(
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 Oktober 22, 2013, 16:46:33
edit2Rapporteer  
haha , ik heb bewust les genomen van een school en niet van manlief omdat dat wel ns irritaties op kan leveren zag ik eerder op t strand:  ..." links.. LINKS!!!! ik zei L I N K S !  - ik doe toch links? - NEEEE je deed rechts, ja maar dat is omdat bla bla bla" kef blaf ruzie" haha, ik denk dat moet ik niet hebben Wink

maar na mn basislessen met mn lief 2x naar t strand gegaan en ik moet zeggen.. voorbeeldige leraar en coach... jammer dat ie niet altijd mee kan in t weekend Smiley
the coon

Berichten: 162
Antwoord #18 Oktober 22, 2013, 17:07:57
edit2Rapporteer  
Hoger hoger hoger zegt ik!!! Niet zo heftig duiken met bodydragen,,
For a moment i was superman!!!!!
Lol
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #19 Oktober 22, 2013, 17:44:11
edit2Rapporteer  
Er zijn sinds een aantal jaren genoeg dames te vinden op het strand, ook beginners natuurlijk...die hebben alleen dit topic nog niet gevonden zo te lezen.
Maar dat komt vast nog wel goed! Houd moed! Succes met zoeken....dit is misschien niet de beste periode, de koukleumen zullen binnen een maand wel afhaken, nu is de luchttemperatuur nog prima, maar de zee wordt al flink frisser...

En als beginnend duo kan je niet elkaar oplaten, de tweede zal altijd nog een ander daarvoor moeten vragen, maar dat is op Oostvoorne echt geen probleem.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Oktober 22, 2013, 17:59:16
edit2Rapporteer  
haha , ik heb bewust les genomen van een school en niet van manlief omdat dat wel ns irritaties op kan leveren zag ik eerder op t strand:  ..." links.. LINKS!!!! ik zei L I N K S !  - ik doe toch links? - NEEEE je deed rechts, ja maar dat is omdat bla bla bla" kef blaf ruzie" haha, ik denk dat moet ik niet hebben Wink

maar na mn basislessen met mn lief 2x naar t strand gegaan en ik moet zeggen.. voorbeeldige leraar en coach... jammer dat ie niet altijd mee kan in t weekend Smiley
Nou, ik had de mijne voor de verandering een keer bij een collega instructeur gebracht (die ik heel hoog heb zitten) voor verandering... Krijg ik op mn Kloten: "gvd, wat ben je nou voor een instructeur, aan iedereen les geven maar aan mij... ho maar". Uit eindelijk kon ze in 8uur varen  2 kanten op en keren... En ben daarna nog 15-20 keer met r naar Playa geweest, maar t was allemaal de moeite waard.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 Oktober 22, 2013, 18:05:06
edit2Rapporteer  
ja waar zijn die die hard dames de nog even door willen varen?
ken je iemand, maak ze dan attent op dit forum Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Oktober 22, 2013, 19:11:15
edit2Rapporteer  
ja waar zijn die die hard dames de nog even door willen varen?
ken je iemand, maak ze dan attent op dit forum Wink
Die zitten nu allemaal in Kaapstad, zanzibar, cabarete, Combuco, zuid spanje... Enz...
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #23 Oktober 22, 2013, 19:53:12
edit2Rapporteer  
Vandaag waren er veel dames op het water bij Schellinkhout, een spot waar sowieso veel beginners kiten, je tot heel ver kunt lopen in heel ondiep water en waar ook sowieso (bij de juiste windrichting) altijd veel mensen, mannen/ervaren, zijn om je even op weg te helpen. Ze staan toch vooral voor een groot deel van de dag alleen maar te ouwehoeren dus je kunt ze best ff storen ;-)
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #24 Oktober 22, 2013, 21:25:07
edit2Rapporteer  
haha ja alsof die maanden in zanzibar kunnen zitten, die moeten ook gewoon werken hoor Smiley

enne schellinkhout! das vanuit hier bijna net zo ver als cabarete Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.