Wat zou jij doen?

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #50 Oktober 23, 2013, 13:42:51
edit2Rapporteer  
Dat je je registreert op een forum om in te lezen etc is helemaal top. Veel mensen doen dat niet. Ik zou zeggen lees je goed in en kijk wat instructiefilmpjes op youtube hoe het veiligst te handelen. Het solo launchen kan, maar echt geen aanrader. Tenzij je het met een sandbag doet met karabijnhaak. 
Ik zou het als beginner ook nooit doen in wind harder dan rond de 18 knopen. En dan met een kite waarmee je eerder underpowered bent dan overpowered.
Neem lekker een paar lesjes en ga daarna samen gezellig samen kiten en het geschil bijleggen achteraf met een lekker biertje.
Leven is te kort om te lang in negativiteit te blijven hangen.
jeroenh

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #51 Oktober 23, 2013, 13:47:25
edit2Rapporteer  
Zoals ik al aangaf ben ik er klaar mee. Vriendelijk en minder vriendelijk via discretere kanalen communiceren komt totaal niet aan en er wordt ook gewoon gelogen. Dat het niet leuk is om te lezen voor coon snap ik maar het is  een feitelijke chronologische weergave van wat er zich afspeelt. Iedereen moet er zijn eigen oordeel maar over vellen, dat was ook mijn insteek: deel die, ook over mij, voor ‘the coon’ en legio anderen die op vergelijkbare manier met onze sport kennis maken. Soms met dramatische afloop.

Dat cartman niet wil zien hoe hij zijn eigen en andermans veiligheid op het spel zet maakt hem in mijn optiek inderdaad bloedlink. Hij doet zich voor en denkt zelf oprecht dat hij de basics goed onder de knie heeft terwijl hij gewoon niet weet wat hij niet weet. Daarom is het afronden van een volledige cursus essentieel. De tijd van de autodidacten in deze sport is al lang voorbij. Toen ik in 2000 begon was dat eigenlijk al zo. Gewoon eerst gelest bij Stef de Jong (kitemobile) en later nog in Tarifa. Mijn vriendin heeft volgens mij een les of 10 genomen voordat ze zelfstandig durfde te oefenen.

De discrepantie tussen wat coon denkt en doet is gigantisch. Blijkt ook wel uit een aantal reacties.  Dreigen om de handdoek in de ring te gooien en zielig doen (ik voel me zo niks) is zó kenmerkend en dat impulsieve gedrag is de directe aanleiding tot dit topic. Het gaat hier om het risico dat hij zichzelf of anderen wat aandoet en de gevolgen die dat voor onze spots kan hebben (in de tweede plaats). Gewoon niet lullen en lessen totdat een instructeur zegt dat je goede kite controle hebt en het zelf veilig kunt uitbouwen.


Nb. ik heb een kleine aanpassing in de eerste post gemaakt: het geintje van die donkeydick was voor de eerste les. Dat was wél onderdeel (gelukkig) maar het stond er alsof dat niet was behandeld.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #52 Oktober 23, 2013, 13:52:56
edit2Rapporteer  

Dat cartman

er zijn meer mensen met cartman foto Tongue (offtopic)

Zoals ik al aangaf ben ik er klaar mee. Vriendelijk en minder vriendelijk via discretere kanalen communiceren komt totaal niet aan en er wordt ook gewoon gelogen. Dat het niet leuk is om te lezen voor coon snap ik maar het is  een feitelijke chronologische weergave van wat er zich afspeelt. Iedereen moet er zijn eigen oordeel maar over vellen, dat was ook mijn insteek: deel die, ook over mij, voor ‘the coon’ en legio anderen die op vergelijkbare manier met onze sport kennis maken. Soms met dramatische afloop.

Dat cartman niet wil zien hoe hij zijn eigen en andermans veiligheid op het spel zet maakt hem in mijn optiek inderdaad bloedlink. Hij doet zich voor en denkt zelf oprecht dat hij de basics goed onder de knie heeft terwijl hij gewoon niet weet wat hij niet weet. Daarom is het afronden van een volledige cursus essentieel. De tijd van de autodidacten in deze sport is al lang voorbij. Toen ik in 2000 begon was dat eigenlijk al zo. Gewoon eerst gelest bij Stef de Jong (kitemobile) en later nog in Tarifa. Mijn vriendin heeft volgens mij een les of 10 genomen voordat ze zelfstandig durfde te oefenen.

De discrepantie tussen wat coon denkt en doet is gigantisch. Blijkt ook wel uit een aantal reacties.  Dreigen om de handdoek in de ring te gooien en zielig doen (ik voel me zo niks) is zó kenmerkend en dat impulsieve gedrag is de directe aanleiding tot dit topic. Het gaat hier om het risico dat hij zichzelf of anderen wat aandoet en de gevolgen die dat voor onze spots kan hebben (in de tweede plaats). Gewoon niet lullen en lessen totdat een instructeur zegt dat je goede kite controle hebt en het zelf veilig kunt uitbouwen.


Nb. ik heb een kleine aanpassing in de eerste post gemaakt: het geintje van die donkeydick was voor de eerste les. Dat was wél onderdeel (gelukkig) maar het stond er alsof dat niet was behandeld.

ik snap de bezorgheid, en prima dat je ingrijpt. Alleen vraag ik me af of dit de juiste manier is..
We hebben nu aangegeven dat ie 2x moet nadenken voordat hij iets doet. het is aan hem om de keuze te maken.
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #53 Oktober 23, 2013, 14:04:55
edit2Rapporteer  
the coon

Berichten: 162
Antwoord #54 Oktober 23, 2013, 14:44:31
edit2Rapporteer  
Leuk zeg zo en kite surf forum,,
Gezellig
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #55 Oktober 23, 2013, 14:54:19
edit2Rapporteer  
Coon maak je niet te druk. Door op iedereen te reageren en jezelf honder keer te herhalen val je meer op dan als je niet had gereageerd. Je zou voor de gein al je eigen reacties eens achter elkaar moeten zetten en hardop voor lezen. In dit geval is de herhaling niet de kracht van de boodschap. Ga vooral oefenen en praten met andere kiters. Er zijn er genoeg die willen helpen en je kunnen adviseren waar je ook staat op een strand.

Daarnaast zie ik vandaag ook genoeg (telde er net 7) kiters die nu met aflandige wind aan het kiten waren bij de zandbak te Ouddorp. Dat is ook een no go maar toch nemen ze het risico om zichzelf of anderen in gevaar te brengen. Wel een superwind en ik twijfel dan ook of ik eigenlijk het water op moet gaan en zeker met deze zon erbij. Is het het risico waard. Ik zeg NEE. Dan maar wachten op andere omstandigheden.

Door het forum goed te lezen en je niet aangevallen te voelen en open te staan leer je de sport sneller. En als j zo over je naam valt omdat elke kiter nu de Coon kent zou ik me opnieuw inschrijven met een ander plaatje. De moderators zien toch wel vanaf welk ip adres gepost wordt maar denk dat ze je niet gaan ontmaskeren Wink

Geniet ze verder.
the coon

Berichten: 162
Antwoord #56 Oktober 23, 2013, 15:15:11
edit2Rapporteer  
Dank je alex,, op deze manier van uitleg kan ik me wel vinden
Thanks,
En jeroen bedankt voor je bezorgdheidt
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #57 Oktober 23, 2013, 16:18:36
edit2Rapporteer  
Hey Alex dat was een toffe reactie maar gezien je leeftijd ( 65 ? ) kan ik dat wel begrijpen haha.
Ik hoop ook als beginner/gevorderde dat mede kiters mij ook helpen en raad geven wanneer ik iets fout doe .
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #58 Oktober 23, 2013, 16:25:58
edit2Rapporteer  
the coon

Berichten: 162
Antwoord #59 Oktober 23, 2013, 17:03:18
edit2Rapporteer  


alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #60 Oktober 23, 2013, 21:37:03
edit2Rapporteer  
Hey Alex dat was een toffe reactie maar gezien je leeftijd ( 65 ? ) kan ik dat wel begrijpen haha.
Ik hoop ook als beginner/gevorderde dat mede kiters mij ook helpen en raad geven wanneer ik iets fout doe .

Verander in ieder geval je naam in "apelazerus" dan. Tot onze volgende sessie Wim zal je nog wat tips geven dan Wink
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #61 Oktober 24, 2013, 07:54:14
edit2Rapporteer  
Nou dat is lekker dan ....... nu heb je mij ontmaskerd kan ik ook niet meer vertonen op de slufter Oostvoorne  :-) :-) :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.