Soma Bay, Breakers of Palm Royale ?

Flip

Berichten: 72
December 13, 2013, 14:27:55
edit2Rapporteer  
Na lang overwegen ga ik volgende zomer nog eens naar Egypte.

Soma Bay lijkt me het windzekerste.

Nu heb ik de keus tussen verblijf in The Breakers of Palm Royale.

Voordeel van de Palm is dat je kan starten aan het hotel, maar is wel een stuk duurder.

Iemand toevallig ervaring met de twee ? Is het de meerkost waard ?
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #1 December 13, 2013, 16:44:59
edit2Rapporteer  
heb zelf ook in de soma gezeten maar in Caribbean World, en juist daarvoor was een kite club (planet kitesurf) ook zonder te verplaatsen! is beter gelegen dan palm Royale vind ik.
wel zit je (bij beiden niet id de lagune) je kan er wel naartoe varen!
vond het zelfs zeker zo goed daar want in de lagune kan het dan weer soms heel druk zijn!
moest je voor breakers opteren (dacht wel dat ze van de kiteclub daar ook kosteloos verbinding voorzien- 7bf noemt die club!
als je met fam gaat zou ik het ook fijner vinden dat je rechtstreeks vanuit het hotel kan starten!
Flip

Berichten: 72
Antwoord #2 December 13, 2013, 16:51:12
edit2Rapporteer  
Ik ga alleen, zal eens prijs vragen voor Caribbean World, bedankt voor de tip !
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #3 December 13, 2013, 21:48:34
edit2Rapporteer  
vorig jaar in mei in de breakers geweest, prima hotel, maar je moet idd elke dag met een busje naar de kitespot (15 min) , is gratis pendeldienst, die bijna hele dag gaat (alleen middagpauze)
7bft is prima kitespot
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #4 December 13, 2013, 22:16:17
edit2Rapporteer  
7 bft is inderdaad relaxed. Heb mei dit jaar in carribean gezeten. Een keer een downwinder gemaakt van 7 bft naar carribean, maar de spot rond de punt bij carribean kan niet tippen aan 7 bft. Tevens heel veel Russen in carribean.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #5 December 14, 2013, 01:45:35
edit2Rapporteer  
Flip er is gewoon een pendeltje naar van breakers naar 7 bft geen probleem en van starten voor de deur daar ga je niet veel vrolijker worden.

Carribean alleen lijkt mij een gillend drama met al die verschrikkelijke russen die daar rondlopen en geloof me ik spreek uit ervaring.

Als je een liefhebber bent en gaat voor lekkere sessies dan is kiten daar voor de deur ook volkomen ruk bij Carribean doordat je in de luwte komt van de hotels. Wij hebben er niet 1 keer gevaren zo ruk waren de condities ter plaatse van Carribean. Varen van carribean naar 7 bft is helemaal up-wind cruisen en ben je wel even mee bezig, lees meer dan uur! Bij breakers zitten vnl kitedudes wat me leuker lijkt als je alleen gaat en 7 bft is gewoon chill.

Verder is de spot goed gereguleerd maw te druk laten ze het nooit worden en laten we wel wezen het is er altijd minder druk dan de populaire spots in Nederland.

Succes met je keuze

bertvh

Berichten: 224
Antwoord #6 December 14, 2013, 21:16:49
edit2Rapporteer  
moet het zeker toegeven als je alleen gaat zou ik ook voor 7bf +breakers kiezen!
maar dat wist ik eerst niet en van de russen dat klopt ook maar die vind je daar overal hee!
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #7 December 14, 2013, 21:27:51
edit2Rapporteer  
afgelopen jaar in de breakers geen enkele rus te vinden, wel in de andere hotels iets verder op.
breakers is speciaal voor kiters en duikers.

erg gezellig en niet te groot. wel veel duitsers maar daar heb ik geen enkel probleem mee.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #8 December 17, 2013, 17:42:54
edit2Rapporteer  
Pam Royale heeft de beste ligging: Sideshore wind, en het 100 meter naar het Kite Station van Peter Müller.  7Bft is de wind 100% aflandig, dus ben je steeds aan het hoogte lopen. Peter Mullers kite station ligt direct aan de baai, ondiep water dat na 300m over gaat in diep. 7BF wordt meteen diep.
Voor beginners is het bij Peter Müller makkelijker, je kunt er staan en side shore wind..Vanaf Peter Müller kun je lekker opkruisen naar 7Bft en dan weer een downwinder terug.

Palm Royale is ok, wij zijn er een paar keer geweest toen mijn meiden met kiten begonnen en bij Peter Müller kietelen hebben genomen. Na een weekje heb je het buffet eten wel gezien, het is niet slecht, tevens zijn er 2 of 3 restaurants waar je kunt eten, die zijn ook niet slecht.

Toen wij er waren waren er een paar russen, hebben er niet echt last van gehad.
Stemming bij Peter Müller was los, 'savonds ook een biertje na het kiten… Materiaal is van Core.

Suc6
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Januari 28, 2014, 02:27:19
edit2Rapporteer  
Hoe is de windzekerheid trouwens daar van eind maart/begin april?
Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #10 Januari 30, 2014, 19:29:03
edit2Rapporteer  
Ook in Caribean World gezeten. Heel goede prijs / kwaliteit verhouding vond ik. En 1 minuut lopen van hotel naar de kite/surf school, Planet surf. Kunt kiten voor het hotel, masr je wordt gratis naar lagoon of baai gebracht als je daar wilt. Storage, afspuitplaats, luchtpistool voor kite oppompen, schaduw, lounge, goede service... Aanrader!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.