verschil adviesprijzen....van kitesNL tegen DE bij ozone

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #25 November 21, 2013, 13:26:25
edit2Rapporteer  
Ik zou niet weten wat de reden is om het in NL hoog te houden, ten opzichte van andere landen?
Met het internet nu, en geen grenzen in de EU....kan je makkelijker in het buitenland kopen, verzendkosten, als je ze al moet betalen bij een aankoop, zijn ook steeds lager geworden door de onderlinge concurrentie van de verschillende verzend firma's.

Dus als consument gezien is mijn € meer waard in bvb het door Matti aangehaalde DE, voor het aangehaalde merk.

Waarom zou ik als consument dan zoveel meer gaan betalen voor een 2014 kite?

Gelukkig zit ik bij een merk, waar maar één prijs is en die staat op internet te lezen en is dan voor iedereen hetzelfde in de EU. Zo zou het moeten zijn.
Ik vraag me wel af waar die 14% verschil en geen bijgeleverde pomp dan wel echt zit?

Het doet altijd wel even pijn, als je op het strand met iemand praat die hetzelde gear heeft als jij, maar toch 14 % minder betaald heeft als jij, en dan praat ik niet over teamriders e.d.

Dude
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #26 November 22, 2013, 12:29:14
edit2Rapporteer  
Op welke sites uit Duitsland kijken jullie als ik vragen mag? Las hier wel iets over in een oud topic uit 2008 dus wellicht dat ik een goed geprijsde shop over het hoofd zie Wink
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #27 November 22, 2013, 13:03:28
edit2Rapporteer  
Op welke sites uit Duitsland kijken jullie als ik vragen mag? Las hier wel iets over in een oud topic uit 2008 dus wellicht dat ik een goed geprijsde shop over het hoofd zie Wink
hoi, ik heb alleen maar de officiële verkoopprijzen van de Duitse en de Nederlandse importeurs of verkopers vergeleken en daar zat het verschil van 14% op ( in NL zonder pomp)
Een Duitse vriend van me, was op dit verschil uitgekomen, plus dat hij bij zijn shop nog eens 15% korting kreeg op een 2014 kite van het bovengenoemde merk..

 Bij  de Duitse importeur ( Ozone , Sanja)op zijn site staan alle Duitse shops die dat merk verkopen, dan kan je die wel even aanschrijven...of telefoneren.

greetz Matti
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #28 November 22, 2013, 13:40:22
edit2Rapporteer  
wat zoek je "precies?"
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #29 November 22, 2013, 14:27:19
edit2Rapporteer  
http://www.ozonekites.de/shops/

zoiets denk ik?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #30 November 22, 2013, 23:36:25
edit2Rapporteer  
Grootste verschil is dat voor shops de webshop ERBIJ is en de webshops in duitsland  er op leven. NL Webshops, die eigenlijk bijna allemaal een fysieke shop hebben, hebben prijzen op de website staan die vaak niet bijgewerkt zijn en niet superstrak zodat ze een centje kunnen verdinen(wil je zelf ook toch...?) dus als je gewoon niet zo autistisch doet en gewoon de telefoon oppakt of LANGSLOOPT krijg je al vaak een hele andere prijs.

Zo kost deze kite in een set van 7+9+bar geen €2387, maar meer dan €675 minder na een belletje naar de winkel ipv een webshop....misschien kan je zelfs wel via mail de boel afhandelen.....

Daarnaast is onroerend goed VEEL duurder in NL dan in DE.



Daarnaast, als er iets is met je kite en je moet m opsturen ben je al gauw 25euro kwijt aan verzendkosten, en dan mag je hopen dat ze het terugsturen niet doorrekenen aan jou|(wat wel mag)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 November 23, 2013, 00:18:49
edit2Rapporteer  
Goed samengevat Morres. Puntje bij paaltje ben je vaak net zo duur uit... Maar voorlopig haal ik ze gewoon hier in NL omdat ik  hier toch nog goedkoper uit ben dan daar wat mijn kites aan gaat.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #32 November 23, 2013, 00:30:13
edit2Rapporteer  
Grootste verschil is dat voor shops de webshop ERBIJ is en de webshops in duitsland  er op leven. NL Webshops, die eigenlijk bijna allemaal een fysieke shop hebben, hebben prijzen op de website staan die vaak niet bijgewerkt zijn en niet superstrak zodat ze een centje kunnen verdinen(wil je zelf ook toch...?) dus als je gewoon niet zo autistisch doet en gewoon de telefoon oppakt of LANGSLOOPT krijg je al vaak een hele andere prijs.

Zo kost deze kite in een set van 7+9+bar geen €2387, maar meer dan €675 minder na een belletje naar de winkel ipv een webshop....misschien kan je zelfs wel via mail de boel afhandelen.....

Daarnaast is onroerend goed VEEL duurder in NL dan in DE.

Daarnaast, als er iets is met je kite en je moet m opsturen ben je al gauw 25euro kwijt aan verzendkosten, en dan mag je hopen dat ze het terugsturen niet doorrekenen aan jou|(wat wel mag)


Ik vind het niet zo slim van die shops. Het is een hele kleine moeite om de juiste prijs erbij te zetten. Doe je dat niet dan verlies je een hoop klanten tov verkopers die hun prijzen wel netjes hebben bijgewerkt. Heeft niets met autistisch zijn te maken. Mensen zoeken via google doorgaans de goedkoopste shop. Prijs is simpelweg 1 v/d belangrijkste criteria. 
Als ik nu de door jouw gedane bestelling zou plaatsen en direct betaal met ideal dan denk ik dat ze denken: 'zo dat is mooi' en echt geen geld gaan terugstorten. Niet heel fair tov mensen die hun eerste kiteset betalen en/of niet super prijsbewust of intelligent zijn. Moreel bezien twijfelachtig.

Die Duitsers zijn ook overigens behoorlijk gehecht aan hun goede naam dus mocht er echt sprake zijn van een fabrieksfout dan krijg je gewoon de hele sjas terug. Inclusief verzendkosten.

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #33 November 23, 2013, 00:45:10
edit2Rapporteer  
We hebben het over standaard retailprijzen die per land verschillen, niet over shopaanbiedingen en kortingen bedingen. Sommige importeurs zetten hun produkt hoger geprijsd in de markt dan in ons omringende landen.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #34 November 23, 2013, 19:17:44
edit2Rapporteer  
+1 @ gebruikersnaam.

Daar ging het over...

maar natuurlijk moest Morres zijn Gaastra's even promoten...gewoon off topic, en probeert hij het onderwerp te veranderen.

Het gaat hem hier dus over de door de importeurs aangegeven officiele verkoopprijzen, waar  een behoorlijk verschil op zit, tussen NL en DE

Ook heb ik niet over webshops of kiteshops in het algemeen gepraat...

Eerst even leren lezen, dan reageren ...
Matti
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #35 November 23, 2013, 19:25:47
edit2Rapporteer  
Even een kleine aanpassing gemaakt aan de titel, misschien blijft men dan wel ontopic.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #36 November 24, 2013, 04:01:17
edit2Rapporteer  


maar natuurlijk moest Morres zijn Gaastra's even promoten...gewoon off topic, en probeert hij het onderwerp te veranderen.


Niet ouwehoeren, er zit een minilinkje achter zodat mensen het zelf kunnen zien, als ik had willen spammen had ik wel keigroot GAASTRA er neer gezet. Mijn opmerking was HEEL ERG ontopic, en nergens probeer ik de boel af te leiden van het onderwerp.


Overigens stel JIJ dat in DE de REO 1389 kost compleet voor een 10mtr, maar op ozonekites.de is het toch echt 1505euro...De opmerkingen blijven overigens staan welke eerder zijn genoemd, of het nou om shops of dealers gaat. Je zou juist blij moeten zijn dat de handel nog zo vrij is in de EU....Die prijsverschillen zullen grotendeels afhankelijk zjn van het ondernemersklimaat, de afzet (inkoop->schaalvoordeel). In duitsland wonen 'ietsje' meer mensen, mocht men dat wellicht niet weten.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #37 November 24, 2013, 10:16:11
edit2Rapporteer  
Morres,
De manier waarop jij mensen voor autist ( als je al tenminste beseft wat een autist is) uitscheld...hoeft dat nu echt? Kunnen we het niet een beetje volwassen houden.

Je opmerking dat nu bij ozone DE , de Reo 10 m kompleet aan €1505 stast is correct, die is blijkbaar intussen aangepast geweest.

Dus volgens mij mag er dan een slotje ophet topic.

Matti
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #38 November 24, 2013, 10:36:06
edit2Rapporteer  
Spammen kan ook subtiel, Morres.

Ontopic: In België wonen 'ietsje' minder mensen. Daar lagen de prijzen destijds gelijk als in Duitsland. Alleen in Nederland was de prijs 25 % hoger. Dat is opmerkelijk en daar mag men vragen over stellen, lijkt me.

Jij voelt de sterke behoefte, lijkt het, om dat te verklaren. Het heeft naar ik (niet) begrijp iets te maken met 'ondernemersklimaat'.

Enfin.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #39 November 24, 2013, 16:27:36
edit2Rapporteer  
Ik heb helemaal niet de behoefte het sterk te verdedigen of te verklaren, iig niet zo sterk als sommige anderen het gevoel hebben dat de prijzen zo verschrikkelijk veel anders zijn in DE dan in NL (zie mijn opmerking over autisten). Overigens noem ik niet iemand specifiek autist Matti, of voel je je aangesproken? Wink Wel apart dat je over volwassen houden begint, terwijl jij mijn voorbeeld gelijk kleinerend aanhaalt als spamactie. Het is geen spam,nogmaals, maar een voorbeeld welke ik direct naar voren kon halen.

In DE is het ondernemersklimaat anders. Geld lenen in DE is goedkoper. Surfshops hebben veelal kortstondige leningen nodig van behoorlijke grootte om voorraad  te kopen, zelfs als het al besteld is door klanten. Daarnaast is huisvesting goedkoper en de belastingdruk lager, dit komt bovenop alle schaalvoordeel vanwege de grotere afzetmarkt/inkoop, het is geen mega ingewikkelde materie.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #40 November 24, 2013, 18:41:12
edit2Rapporteer  
We praten al een tijdje langs elkaar heen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.