Wetsuits | Hydrogen LT Dry steamer

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
December 06, 2013, 08:43:38
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/80804233


Our Hybrid LT, is an unique product. A loose top combined with a conventional wetsuit bottom. A mix of our 4L Microfiber and double lined neoprene. The new legs have FTM seams with a glued- blindstitched inside. The perfect mix for the best on water performance without any windchill.

Het nieuwe Hydrogen LT Drysuit van Prolimit combineert het droog blijven met de flexibiliteit van een wetsuit. Het pak is aan de onderkant gemaakt van double lined neopreen waar de naden speciaal behandeld zijn zodat het pak waterdicht is (neopreen is van zichzelf waterdicht; alleen de naden laten bij een normaal pak water door). Aan de bovenkant zit het pak wat losser waardoor je er 1 laagje onder kan dragen maar ook 2 fleece truien mocht het heel koud zijn.

Hybrid technology is now here for wind and kitesurfing with this new suit from Prolimit.
The Hydrogen LT Drysuit combines the dryness of a drysuit but the flexibility of a wetsuit. The suit is double lined neoprene which is then liquid FTM taped on the legs and under your harness for comfort and flexibility.

The top of the suit is then a 4 layer breathable fabric which you can layer your thermals underneath to make for a warm snug suit. The advantage of the loose fit top is that you have freedom of movement and will not suffer from the forearm cramp associated with winter wetsuits.

The option to layer up underneath also means you can control how hot it is with maybe only a baselayer on an autumn day or perhaps a couple of fleeces during the chilliest winters day.

A soft T-Zip dryzipper across your shoulder keeps the water out whilst not affecting the flexibility of the suit. Neoprene cuff and neck seals are soft and won’t rub whilst being covered to protect them.




@Evan, @ Marc, @Hape
kan 1 van jullie dit onder nieuws plaatsen? foutje bedankt...
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 December 06, 2013, 13:38:11
edit2Rapporteer  
Mooie innovatie.
Ben benieuwd hoe dit ontvangen gaat worden.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 December 06, 2013, 14:19:21
edit2Rapporteer  
begin jaren 80 heb ik zo'n zelfde pak gehad van Imhof: tot aan de borst neopreen en daarboven  Goretex .
Pak functioneerde prima!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #3 December 06, 2013, 19:26:10
edit2Rapporteer  
nou nou...ziet er niet eens zo verkeerd uit. ben wel benieuwd, goed bedacht zo op het eerste gezicht.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 December 06, 2013, 19:46:32
edit2Rapporteer  
Het lekkere van mijn Gul drysuit vind ik dat ik juist helemaal droog blijf en me niet helemaal hoef uit te kleden. In mijn berenpakje hop de auto in: lekker warm. Bij dit pak sta je tijdens het omkleden toch weer in je blote tokus in de snijdende wind achter je auto.  Jammer.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 December 06, 2013, 21:50:30
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niks, vlees nog vis. Liever een volledig drysuit of een goed wetsuit.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 December 06, 2013, 22:05:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij heb ik zoiets al eens eerder gezien van Pro Limit paar jaar terug  Tongue
Kan me nu niet echt voorstellen wat de voordelen er van zijn. Huh
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 December 06, 2013, 23:31:25
edit2Rapporteer  
@Teigetje: Je kunt erin plassen
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #8 December 07, 2013, 00:49:18
edit2Rapporteer  
Pak heeft nooit aandacht gekregen... wordt al meerdere jaren geleverd.
O'Neill heeft ook zo'n pak, hoor je ook nooit wat over (O'Neill Assault Hybrid Drysuit)

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.