Kleine pomp voor reizen

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
December 30, 2013, 20:56:27
edit2Rapporteer  
Bij de eerste Wipika's werd er een mini pomp geleverd (zie afbeelding).
Die zou nu handig zijn voor reizen want een normale pomp (zelfs de halve maat) is gewoon lastig groot. Zeker in het geval dat je een splitboard gekocht hebt en geen kiteboardbag meeneemt.

Enig idee waar je zo'n kleine pomp kan kopen ?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 December 30, 2013, 21:09:45
edit2Rapporteer  
Koop gewoon op vakantie een pomp dan.

Splitboards snap ik ook niks van, je betaald dikke cash voor een board met minder performance die je in NL niet gebruikt omdat je daar gewoon een goed board hebt. Voor je een keer de kosten van dat board er uit hebt moet je behoorlijk wat keer op vakantie gaan. Daarnaast heb je met extra baggage check in ook nog meer kg's voor je gear.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 December 30, 2013, 21:22:30
edit2Rapporteer  
Je pomp opendraaien en volproppen met kleding. Op die manier gebruik je die 2l inhoud van je pomp extra nuttig of gewoon op locatie een pomp kopen en hem aan de locale jeugd cadeau doen als je weer vertrekt.

Heb je al bij reiswinkels op luchtbedpompjes gezocht?
Zoiets dus: http://www.luchtbedshop.com/intex-double-quick-mini-handpomp.html
Alleen wel kans dat deze nog een slag kleiner is dan wat jij bedoelt.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #3 December 30, 2013, 21:24:58
edit2Rapporteer  
Ik zou ook gewoon daar eentje kopen, kost echt niet veel en bespaart je een hoop gepruts denk ik Wink
gijs1234

Berichten: 254
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 December 31, 2013, 00:00:00
edit2Rapporteer  
Misschien beetje aso, maar ik neem nooit een pomp mee op reis. Gewoon eentje lenen
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #5 December 31, 2013, 01:14:22
edit2Rapporteer  
Gewoon je mond gebruiken en blazen, bespaart je veel meer ruimte en geld  Kiss



Zonder gekkigheid, de suggesties hierboven lijken me prima.
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #6 December 31, 2013, 11:51:08
edit2Rapporteer  
als er op de bestemming niemand is met een pomp kun je de spullen ook beter thuis laten dus ik zou gewoon lenen op de spot.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 December 31, 2013, 12:32:08
edit2Rapporteer  
@Frank82
Splitboard: zelfbouw die met 50Eur kost (vanwege de inox vijzen en moeren)
Gewicht: voor 20kg: splitboard + 2 kites + 1 bar + shorty + botjes + trapeze en met veel wringen ook een pomp - Probleem op de terugvlucht is de trapeze, de shorty en de lijnen nog vochting en dan kom je op 22kg - dus vlieg je bter in 'Comfort Class' met 25kg toegestaan gewicht.

Cuba: Varadero - geen kite winkels en een pomp lenen van een Cubaan doe je beter niet want die kosten hen veel geld (die moeten ze overkopen van een toerist)
Fuerte: El Cotillo: daar kun je helemaal alleen zijn
Brazil: ook in Brazil ben ik al op plaatsen geweest waar er geen kitesurf winkels zijn.

Ik zal eens in reiswinkels zoeken.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #8 December 31, 2013, 14:00:18
edit2Rapporteer  
Je gaat kennelijk naar de verkeerde spots. Ga 'ns naar Ayvalik, Turkije. Luchtcompressor op het strand van lokale school. Gratis te gebruiken. Zouden ze op meerdere spots moeten doen.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #9 December 31, 2013, 14:24:20
edit2Rapporteer  
Wat een vreemde reacties. Als je zelf geen pomp meeneemt op vakantie en je daardoor elke keer een pomp moet lenen ben je in mijn ogen een vieze profiteur. Zorg voor je eigen spullen! In veel landen hebben de locals meer moeite met een pomp kopen dan jij. Sterker nog, laat die pomp lekker achter als je weggaat, maak je veel locals erg blij mee.

Daarnaast wil niet iedereen zich beperken tot de bekende kitespots (met compressor), dan is een pomp toch wel heel handig!
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #10 Januari 12, 2014, 15:20:15
edit2Rapporteer  
X
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Januari 14, 2014, 22:23:44
edit2Rapporteer  
koop maar lekker zo'n plastic nikspomp, kom je er snel genoeg achter dat je idd gewoon je sokken en ondergoed in een plastic zak moet douwen en die in je pomp moet doen.


Overigens heb ik nog nooit moeite gehad met afmeting van de pomp, gewicht van gear is eerder een problleem dan te weinig ruimte.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #12 Januari 14, 2014, 22:29:42
edit2Rapporteer  
Thanks dat opendraaien heb ik eigenlijk nooit aan gedacht haha top!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.