Materiaal keuze voor beginner

MikeS

Geen avatar

Berichten: 2
November 14, 2013, 16:57:04
edit2Rapporteer  
Beste,

Ik heb 1,5 week gekite in de Filipijnen.
Nu wil ik heel graag gaan kiten in mijn vrije tijd.

Ik heb alleen totaal geen idee waar ik moet beginnen met de aanschaf van materiaal.

Ik ben 1,85 lang en weeg rond de 70 Kg.

Ik woon in Limburg dus niet echt ideaal maar goed.
Daarnaast komt de winter er nu natuurlijk aan, is het dan slim nog te gaan beginnen of kun je beter wachten tot volgend jaar.

Ik heb les gehad met de North Rebel de grootste kite die ik gehad heb was 12 m.

Wie zou me op weg kunnen helpen, met adviezen?
Of wie weet en super winkel waar ik me goed kan laten adviseren?

Ik ben ook aan het denken om nog twee weekjes ergens in en Hostel te gaan slapen en daar twee weken aan stuk te kiten.
Zijn er mensen die ideale plaatsen kennen met een subtropisch klimaatje natuurlijk.


groet mike
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 November 14, 2013, 17:07:20
edit2Rapporteer  
Welkom Mike!

Het handigst is om een paar maanden geduld te hebben en te starten in het voorjaar. Je hebt dan gelijk enkele maanden de tijd om je te oriënteren op kitemateriaal. Op dit forum zijn meerdere gebruikers actief die nieuw en gebruikt materiaal verkopen. Toevallig doe ik dat zelf ook. Maak eerst voor jezelf de afweging of je voor nieuw, overjarig of gebruikt materiaal en voor 1 of 2 kites wilt gaan. Niet erg dat je uit Limburg komt hoor, daar kun jij niets aan doen.

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 November 14, 2013, 17:08:13
edit2Rapporteer  
Kijk hier eens , een goede beginnerskite, waar je met kan doorgroeien, de prijs is zeker ideaal, alleen nog even wachten op de nieuwe bar en dan is dit pareltje helemaal perfect.
http://switchkites.com/warehouse_euro/product_info.php?cPath=21&products_id=202

Greetz
Dude Cool
jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #3 November 14, 2013, 17:14:09
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Beginner

lijstje met wat kites die voor beginners geschikt zijn   

gr, jules
MikeS

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #4 November 14, 2013, 17:23:26
edit2Rapporteer  
HAHA touche @geloof68

Nou de overweging om voor 2e hands materiaal te gaan heeft te maken met het limburgse.
Ik kan dan voor 2 of drie kites gaan i.p.v. 1 nieuwe set.
Aangezien de wind snelheden hier nogal kunnen verschillen.

Ik lees in de lijst van Jules_Perterlyn eigenlijk dat de Rebel wel een geschikte kite is vanweg zijn grootte windrange en diversiteit in rijstijlen.

Bedankt @switchdude voor de reactie.

Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #5 December 19, 2013, 01:19:57
edit2Rapporteer  
Eens! Rebel 12m kan ik va 7 a 8 kn in de lucht houden. Als je er een raceboard bij hebt zoals bijv. Airush sector kan je met een knoopje meer al hoogte houden. Dit setje heb ik dit jaar gekocht en lijkt me voor een low wind regio erg geschikt. Dat is denk ik een betere investering dan een grotere kite. Althans, ik ben hier op uit gekomen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 December 19, 2013, 02:07:14
edit2Rapporteer  
Hallo Mike,

Ik kom ook uit Limbabwe ... niet ideaal om kitesurfen te leren ....
De opmerking van geloof 68 moet je maar niet al te serieus nemen. Hij is een patente vent die op een prettige manier rekening houdt met Limburgers ... Wink

Enkele tips:
ga beslist niet oefenen op kessenich ...... niets voor beginners en zelfs voor gevorderden is het tricky .. Angry
Met jouw gewicht zou ik beginnen met een 9/10m kite en later uitbreiden met een 7m...
een 12m vind ik errug groot .....
Ik zou geen kite kopen die ouder is dan 3 jaar ...
ik zou gaan voor een stabiele kite met veel depower ... meestal een delta-shape kite ..bv. Ocean Rodeo Prodigy ....
enkele gangbare merken: Ocean Rodeo, Naish, Best, Cabrina, Ozone, North, F-one, Slingshot ......
Ik ben zelf begonnen met foils (Flysurfers) .... was geen succes ....
Ga nooit alleen!! In Limburg is een klein groepje kiters actief die regelmatig richting kust gaan, probeer aan te sluiten bij ervaren kiters ...
begin in het voorjaar (april-mei)
beste oefenspot voor beginners: Autostrand Oostvoorne
De mooiste spots vanuit Limburg zijn in Zeeland/Zuid Holland: ongeveer 2 uurtjes rijden... V-polder, Brouwersdam, Neeltje Jans, Oostvoorne ....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.