Genezing surfers-oor

Wimt

Berichten: 2498
Januari 25, 2014, 00:53:15
edit2Rapporteer  
Had 3 jaar geleden bijna een surfersoor, dwz; nog geen ontsteking, wel vergroeiing in het oor, water kwam er moeilijk uit.
Vergroeiing is bijna weg nu, dankzij in zomer en winter, oordopjes, en olijfolie erin.

Iemand zoiets meegemaakt?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #1 Januari 25, 2014, 10:33:38
edit2Rapporteer  
Hi Wimt, ik heb er zelf geen last van ( denk ik), maar een kennis van me wel. Volgens mij kan dit niet 'genezen' zoals jij beweert, maar moet het operatief verholpen worden zodra het echt ernstig wordt.

Doordat er ijskoud water in je oren komt, probeert je lichaam je hersenen hiertegen te beschermen dmv kraakbeengroei. Dat is een surfersoor, volgens mij. Daar merk je niks van, pas als het (bijna) te laat is. Eenmaal gegroeid kraakbeen verdwijnt volgens mij niet meer. Moet onder narcose weggehaald worden, vaak snijden ze je oor dan los. Ze zetten m er ook weer terug op overigens... YeSS
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #2 Januari 25, 2014, 11:11:30
edit2Rapporteer  
Met terugzet garantie? Wat wil je nog meer
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Januari 25, 2014, 13:33:16
edit2Rapporteer  
Wimt was je oor niet gewoon verstopt ?
Kan me niet voorstellen dat groeiend bot zomaar weer slinkt ?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 Januari 25, 2014, 13:56:40
edit2Rapporteer  
Kraakbeengroei vindt overigens al plaats bij een watertemperatuur onder de 15graden, als ik internet mag geloven. Een cap in de winter en earplugs zijn geen overbodigeluxe.( watten met olijfolie werkt wellicht ook)
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Januari 25, 2014, 15:17:55
edit2Rapporteer  
zo dat was jouw surfersoor ....... nu de rest nog .....  Wink


wanneer gaan we weer eens samen kiten .... ik mis je al een tijdje ....  Cry
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Januari 25, 2014, 19:54:40
edit2Rapporteer  
Klopt, dat kraakbeen gaat niet zomaar weg, normaliter. Maar ja, bij mij wel. Kan het kraakbeen bijna niet meer voelen met mijn vingertop. Dus vandaar mijn vraag, of dit ook bij anderen gebeurt.

Denk overigens niet te licht over dat oor effe los laten snijden. Een oor barst van de acupunctuur punten, die invloed hebben op je hele lichaam.

Ja Louk, misschien morgen, komende week sowieso, morgen lijkt nog wat onzeker.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.