Waarom en hoe ben jij begonnen met kitesurfen ?

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Januari 29, 2014, 09:43:54
edit2Rapporteer  
Ik ben wel benieuwd naar de verhalen waarom en hoe de members hier begonnen zijn met kitesurfen Smiley ?
Wanneer ben je begonnen, hoe kwam je op het idee, heb je lessen genomen, etc ?
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 Januari 29, 2014, 10:32:37
edit2Rapporteer  
relatie ging over, diep dal, voor kerst kreeg ik vervolgens van zuslief en zwager een vakantie en kitesurfcursus in portugal kado.....dat dal waar ik in zat...poef.....weg.

Surfen is leven.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Januari 29, 2014, 11:15:12
edit2Rapporteer  
Eind 1999 voor het eerst zelf aan een kite gehangen, was op windsurfvakantie in Tarifa en iemand had een kite bij zich en vloog bij windkracht 3 metershoog door de lucht. En dat leek ons ook wel wat. Thuisgekomen les genomen (voor zover je het les kunt noemen) en een 16m gekocht voor de lowwinddagen. Ik had een trailer voor windsurfspul, 4 boards, 8 zeilen, masten, gieken en noem maar op. Met kiten had je een rugtas en en een boardje, thats all you need.

Alle windsurfrommel het jaar erop verkocht, 2 kites erbij gekocht een 12 en een 8. En sindsdien alleen maar kiten. In 2008 een rugblessure opgelopen (niet door het kiten overigens) en in 2012 pas weer voorzichtig begonnen.

ex-windsurfer dus
Wil

Berichten: 70
Antwoord #3 Januari 29, 2014, 11:21:58
edit2Rapporteer  
mooi kado bluebit!

Ik kreeg 2 jaar geleden kitelessen kado van m'n vriendin. Ben haar er nog steeds dankbaar voor, was na de eerste 4 uur lessen helemaal verkocht en had gelijk zelf gear aangeschaft. Eerst wilde ik maar 1 kite omdat ik het allemaal duur vond, dus kocht ik een overjarige 11m Octane. Na een weekend met 1 dag mooi 18 knopen, maar de andere dag meer dan 25 was het duidelijk, ik moet er een kleinere kite bij, 7m gekocht maar ook hier zat nog een gat, uiteindelijk 7,9,11m set. schater

Nu net terug van m'n eerste kitetrip uit Barabdos met Nederland Kitetravel, echt genieten! Joepie Joepie
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Januari 29, 2014, 11:25:08
edit2Rapporteer  
20 jaar verslaafd geweest aan windsurfen, toen ik voor het eerst die kitesurfers bezig zag dacht ik dat moet ik ook eens gaan proberen. Les genomen, direct hooked, jaar later alle windsurfspullen verkocht
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #5 Januari 29, 2014, 15:41:06
edit2Rapporteer  
Zon zee strand en wind door de haren  is alles wat je nodig hebt in het leven Grin dan is kitesurfen een goed excuus om elk weekend richting kust te gaan o ja en ik wilde ook altijd leren vliegen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 Januari 29, 2014, 18:17:04
edit2Rapporteer  
Als jochie van 8 jaar altijd de zomerdagen bezig met vliegeren en het bouwen van vliegers .....
Daarna als tiener met delta vliegertjes op het strand ........

Jaren later .... eind jaren 90 zag ik in Zuid Frankrijk de eerste kiters ...... "Dat wil ik ook!!"
Enkele jaren later in Zuid Frankrijk enkele lessen gevolgd bij een kitesurfschool die ik ontdekt had dankzij de bekende onder-de-ruitenwisser-vakantieactiviteiten-folders ........ na die enkele lessen vanuit een Zodiac was ik vele euro's lichter maar kon nog geen meter kiten. Maar ik was wel besmet! Grin

Het jaar daarop, in de herfstvakantie, camping Dishoek. Zag ik 2 kiters op het strand. Ik erop af. Die gasten hebben me Roha aangewezen als goede kiteschool  ThumpsUp
Het jaar daarop de eerste lessen genoten ...... maar al vlug bleek dat ik geen natuurtalent was ...wat was het fukking moeilijk ... Undecided

En Limburg is natuurlijk geen ideale kitesurfprovincie ... Cry

Veel geklooid met verouderde vliegers (Naish Aero) en niet-beginner kites (Flysurfers) .....

Nu heb ik al jaren mijn sleurhutje het hele seizoen in Vrouwenpolder en probeer ik zoveel mogelijk weekends en vakanties mee te pikken ...en dat lukt best aardig Cool

Ook onze buitenlandse vakanties (Frankrijk) zijn helemaal gericht op kitesurfen. Daar heeft mijn vrouw zich helemaal bij neergelegd.

uiteindelijk mijn doel bereikt en ....... en nog steeds compleet hooked .... YeSS
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #7 Januari 29, 2014, 18:27:41
edit2Rapporteer  
er was een dag in 2010 dat ik moest kiezen of mijn verouderde surfspullen compleet vervangen of eens kiteles nemen. Natuurlijk nooit meer surf spullen gekocht.

Wel netjes les genomen en goed materiaal kunnen kopen en nu aardig op weg.

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #8 Januari 29, 2014, 20:30:42
edit2Rapporteer  
Collega van me was al tijden fanatiek kiter en heeft ook les gegeven, op een mooie zomerdag in augustus 2009 een lesje van hem, daarna nog 1 en nog 1 en opeens had ik m'n eigen spullen. Vervolgens vakantie op de Dominicaanse Republiek in januari 2010 en daar upwind varen geleerd.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Januari 29, 2014, 20:42:54
edit2Rapporteer  
Van jongs af aan al met vliegers bezig, dat groeide steeds verder naar powerkites, buggy's tot daar ineens kitesurfen was. Helaas moest ik eerst een paar jaar wachten en sparen tot de eerste 2e-hands set 'betaalbaar' werd voor een een 16 jarige: Begin 2002 een AR3.5 9m en bijbehorende Skypirate directional waar ik toen iets van €900,- voor neer moest leggen.

De eerste jaren maar een aantal sessies kunnen varen omdat moeders me naar het strand moest brengen en dan moest het ook nog maar net goed waaien voor die ene kite met een mini windbereik.

Toen ik begon te studeren en een andere kiteverslaafde had gevonden om naar het strand te rijden in 2004 liep het uit de hand. Dat ik 6 jaar later met de helft van de studiepunten stopte met studeren zegt wel genoeg lijkt me Wink
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #10 Januari 29, 2014, 20:58:26
edit2Rapporteer  
Mijn vader kitesurft, en toen ben ik met mijn vader mee gegaan naar v'polder om te kijken hoe hij dat deed.
Later Dacht ik, dat wil ik ook! dus aantal lessen genomen, en nog een rpm 9m gekocht en later nog de evo 6m! nu kitesurf ik 1.5 jaar- 2 jaar!  schater

Ik zal nog vele jaren kitesurfen!! Grin

 ThumpsUp
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #11 Januari 29, 2014, 21:15:24
edit2Rapporteer  
Leuk al die verschillende verhalen Smiley

Mijn verhaal is niet echt spannend.
Ik zat hiervoor op voetbal, maar mijn team bij Hollandia hield op met bestaan, tijd voor een andere sport dus.

Toen ik aan het brainstormen was, wat er allemaal een beetje in de buurt was, toen bedacht ik me opeens dat Schellinkhout maar 5 minuten van mijn huis vandaan was, en dat ik ze daar wel eens zag kitesurfen.
Ik ging toen een keer kijken en vond het wel tof, maar zag het eigenlijk nog niet als een serieuze optie, omdat ik het er gevaarlijk, duur en moeilijk uit zag zien.
Toen me geregistreerd voor Kitehigh voor meer informatie, en toen is het balletje gaan rollen met als gevolg: lessen, een eigen kiteset en nu al lekker een jaar bezig Grin

Heel blij dat dit mijn beslissing is geworden.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #12 Januari 29, 2014, 21:36:42
edit2Rapporteer  
2002 voor het eerst aan een vlieger gehangen.
Op dat moment vond ik t veel te gevaarlijk. 2 lijns zonder depower!

2007 les gekregen van mijn vrouw en hooked ever since :-)
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #13 Januari 29, 2014, 22:08:24
edit2Rapporteer  
In 2008 zocht ik een manier om mijn hoofd volledig leeg te kunnen maken naast mijn werk. Ik heb altijd al iets met zee en wind gehad maar met een kindje op komst dacht ik niet de tijd te hebben om allemaal windsurfgear op mijn auto te binden om even een uurtje te gaan varen.
Ik heb toen een kitesurfles genomen was meteen hooked. Eigen gear gekocht, een 12m maar ik raakte al snel gefrustreerd dat ik veel vaarbare dagen moest skippen omdat ik niet de juiste gear had.
Nu, twee kinderen later, nog altijd te weinig vaarbare dagen vanwege een drukke agenda maar volop genieten.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #14 Januari 29, 2014, 22:43:30
edit2Rapporteer  
ik ben eind 1995 begonnen met vliegeren met een speedwing pro  ik hoor het de man in de vliegerwinkel nog zeggen "pas op dat je niet verslaafd word  anders gaat het je veel geld en tijd  kosten" en hij had gelijk. en toen kwam van het een het ander  je begint klein en gaat steeds groter en harder ik ging van powerkiten naar buggy rijden  wedstrijden en al  toen kwam kitesurfen  en toen gelijk al  mijn buggy troep verkocht en helemaal  overgestapt.

1995 speedwing pro en nog 2 erbij  achter elkaar gestacked
1996 een speed Speedwing Promax  en niet kort daarna  een 2e gestacked  eerste vlieger waar ik mee ging bodydraggen.
 dan nog verschillende soorten nasa wings  van een 1 meter tot toen nog de grootste die je  kon kopen 16m2 .

1997 Quadrifoil competition 2.2 en een 4 m2
1998 Jojo RS 2.2m2  2.7m2  3.5m2.  5m2    6.5m2 en een 9m2  met  veel buggys en buggys in onderdelen.

1999 Wipika  classic 5.5 een 6.5 en een 8.5 brunotti    high wind 210 het toen handgemaakte prototype board wat later de eerste  kite serie lijn van brunotti zou worden.

2000  Naish Ar5  13.5   11.5  9.5 .7.5 brunotti   mirror 180 

2001  Cabrinha Blacktip  15.5 12.2  en een 7.2 

2003 2e hands gekocht van Tjalling Alkema  Slingshot Fuel 2003  17m2 en een  13m2.

2004 Slingshot Fuel  2004  17, 13,  9m2 Slingshot SX134 hier heb ik mee doorgevaren tot en met 2008  daarna  ben ik door  omstandigheden gestopt  maar ben in Juni 2011 weer begonnen.

2011 Naish park 14  10 en een 8  Naish haze 134   Mystic Code1  en 2e hands naish cult 2008 12m2 en een 9m2  voor mijn vriendin  Blankforce  board 134  ozone IMP trainerkite 2.5 m2  haha ik ben al weer aardig op weg.

2012/2013  Shinn Monk en een King George  Naish X4 18m2 Naish torch 2013 12m2  10m2  7m2 en een spleene X19

2014 Zian Hantu 11m2  8m2 Grin

Van Gelderland  dorp Elst verhuisd naar de kust woon nu 50mtr van het strand  en na 12 jaar  kiten ben ik er nog steeds niet  op uit  gekeken.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #15 Januari 29, 2014, 23:11:52
edit2Rapporteer  
Ik ben in Oostkapelle opgegroeid en daar begonnen met windsurfen, en later ook nog gaan golfsurfen. Op een gegeven moment door studie en later werk richting de randstad gegaan waardoor het surfen er behoorlijk bij inschoot.

Tien jaar terug wel regelmatig op Scheveningen staan kijken naar de helden die aan het kitesurfen waren maar uiteindelijk heeft het nog jaren geduurd voordat ik er uiteindelijk aan toe kwam om zelf te beginnen. Want m'n gehele "hobby" budget ging op aan het zo veel mogelijk in de sneeuw zijn.

In 2012 op aandringen van m'n vriendin toch maar in het najaar wat lessen genomen en ik was gelijk verkocht ondanks dat het niet gelijk van een leien dakje ging... maar diezelfde winter toch direct spullen aangeschaft. Toch heeft het toen nog door drukte op het werk tot afgelopen augustus geduurd voordat ik weer aan het kiten toe kwam. Maar dankzij andere (bekenden) kiters de eerste moeilijke en onzekere periode doorgeholpen waardoor de echt fun kon beginnen.

Gelukkig tegenwoordig dingen beter geregeld op het werk waardoor ik bijna altijd wel ff kan gaan kiten als het waait en sindsdien gaat het hard en ben ik totaly hooked:-)
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #16 Januari 29, 2014, 23:39:45
edit2Rapporteer  
Na een eerste wintersport vakantie in 2004 is gaan kijken wat ik in Nederland kon gaan doen met een board. Kwam al snel op kiteboarden uit. En bij zien van de fotos van de hoge sprongen wist ik dat ik dit ook wou gaan doen. In Juni lessen gevolgd bij Natural-High en nog dezelfde week een eigen set gekocht. Een Naisch Aero II en een RRD boardje.

De eerste twee jaar in het seizoen ieder weekend naar het strand om te oefenen. Een hele leuke tijd. Toen mijn kinderen geboren werden een een huis gekocht wat minder tijd om te gaan (ook een hele leuke tijd). Maar het laatste jaar weer wat vaker geweest en dat hoop ik ook dit jaar weer door te zetten. Het zou natuurlijk helemaal leuk zin als ik mijn kinderen ook zover krijg om te gaan, maar daar zal ik nog even geduld voor moeten hebben.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #17 Januari 30, 2014, 07:37:43
edit2Rapporteer  
In 2008 was ik aan het rondzwerven in Azie. Bij Mui Ne inVietnam gaven ze kite lessen. Als ex windsurfer trok hetme gelijk en heb ik daar wat lessen genomen. Na mijn reis geljk in Nederland een opfris lesje genomen en spullen gekocht.

Zit nu trouwens heel vervelend te balen op Borneo. Schij t een land met weinig wind te zijn dus geen spullen meegenomen. Waait het er gewoon iedere dag in de middag
alvere

Geen avatar

Berichten: 193
Logs: 0 | 16 uur
Antwoord #18 Januari 30, 2014, 11:29:17
edit2Rapporteer  
Off. topic.  @robin73 waar zit je in op Borneo? En is er te kiten?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Januari 30, 2014, 23:50:40
edit2Rapporteer  
Van Gelderland  dorp Elst verhuisd naar de kust woon nu 50mtr van het strand  en na 12 jaar  kiten ben ik er nog steeds niet  op uit  gekeken.

1999-nu is 'iets' langer dan 12 jaar Jer

Ik kwam op een vakantie een fransoos tegen, die vond mij zo cool dat hij kitesurfen voor mij bedacht, true story.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #20 Januari 31, 2014, 03:55:05
edit2Rapporteer  
@Alverve ik zit in het Nexus resort in Kota Kina Balu en iedere dag is er in de middag een lekkere 18 tot 25 knopen. De zee is er ook perfect voor. Helaas kan je nergens spullen huren. Dus je kan er zeker goed kiten maar dan wel met je eigen spullen.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #21 Januari 31, 2014, 07:55:51
edit2Rapporteer  
Van Gelderland  dorp Elst verhuisd naar de kust woon nu 50mtr van het strand  en na 12 jaar  kiten ben ik er nog steeds niet  op uit  gekeken.

1999-nu is 'iets' langer dan 12 jaar Jer

Ik kwam op een vakantie een fransoos tegen, die vond mij zo cool dat hij kitesurfen voor mij bedacht, true story.
van 2008 tot 2011 juni was ik door omstandigheden gestopt   .dus pak weg 12 jaar
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #22 Januari 31, 2014, 14:50:10
edit2Rapporteer  
In 1999 zag ik wat foto's van Robby Naish in een windsurf magazine. Ik windsurfte toen al jaren en dacht dat is wat voor de weinig wind dagen. Eind 1999 les gehad bij Take Off in Hierden vlakbij Harderwijk. Daarna een Naish AR5 13,5m en een directionel gekocht en zelf aan de slag gegaan, wat nog niet meeviel. Undecided  Nog geen savety ed dus als het even kon ging ik windsurfen.
Pas na een jaar ongeveer had ik lekker onder de knie en kite nu inmiddels zeg maar zo'n 13 jaar. ThumpsUp
Dwallie

Geen avatar

Berichten: 5
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #23 Januari 31, 2014, 16:37:24
edit2Rapporteer  
Ook maar even gebruik maken van deze topic, ook meteen om mezelf voor te stellen.

Ik ben Danny, na een aantal jaren windsurfen en daarbij regelmatig kiters bezig gezien, kon ik eigenlijk niet ontkennen dat kiten heel wat stoerder is  Smiley ik kom uit Heinkenszand, dus lekker dichtbij Borssele, baarland, vrouwenpolder rilland etc.!

Afgelopen jaar in augustus pas wat lessen genomen in Baarland, uiteraard direct verkocht en eigen spullen gekocht.
Gaastra jekyll 12m en een north Gonzales boardje, nog geen moment spijt van gehad!!

Een keer of 15 geweest maar toen werd het me toch wat te koud.... Voor een amateur die regelmatig z'n board nog verliest Wink

Inmiddels wel een cabrinha Xbow 9m erbij gekocht, dus kan niet wachten tot het water weer wat opwarmt en ik t water weer op kan! Grin

 Dit forum heeft mij trouwens al een enorme hoeveelheid info opgeleverd! Bedankt daarvoor! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.